نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸

تمایل رابرت پتینسون به ساخت دو دنباله برای فیلم The Batman

رابرت پتینسون دوست دارد که فیلم The Batman به کارگردانی مت ریوز، دنباله داشته باشد.

فیلم The Batman (بتمن) به کارگردانی مت ریوز به‌عنوان یک ماجراجویی جدید برای شوالیه‌ی تاریکی در نظر گرفته می‌شود. در حقیقت این نسخه از بتمن در جهان خاص خود قرار گرفته است و تا جایی که اطلاع داریم، حداقل فعلا ارتباطی با جهان فیلم‌های دیگر دی سی ندارد. در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که رابرت پتینسون تمایل خود برای ایفای نقش بروس وین در دو فیلم دیگر را ابراز کرده است. در صورتی که فیلم The Batman دو دنباله داشته باشد، این جهان داستانی می‌تواند گسترش پیدا کند.

دیلن کلارک، تهیه‌کننده‌ی The Batman در گفت‌وگو با مجله‌ی امپایر بار دیگر تأکید کرد که فیلم مت ریوز در اصل ماهیت «مستقل» دارد و درعین‌حال «بستری را ایجاد می‌کند که می‌توان آن را با داستان‌هایی گسترش داد». دیلن کلارک در ادامه توضیح داد: «شرکت برادران وارنر دارای جهان‌های چندگانه یا مولتی‌ورس است که در آن راه‌های مختلفی را برای استفاده از کاراکترها را مورد بررسی قرار می‌دهد. ما درگیر آن نمی‌شویم. مت ریوز مایل است تا شوالیه‌ی تاریکی را به عمق احساساتش سوق دهد و این کاراکتر را در وضعیتی کاملا آشفته قرار دهد».

رابرت پتینسون در نقش بروس وین بدون ماسک بتمن در فیلم The Batman

رابرت پتینسون نیز دنباله‌ی کلام را گرفت و اقرار کرد که «برای خود نوعی نقشه‌ی ذهنی ترسیم کردم که نشان می‌دهد تغییرات رفتاری و نگرش بروس وین در دو فیلم دیگر چگونه خواهد بود». شاید دنباله‌ی مستقیم فیلم The Batman هنوز چراغ سبز تولید را دریافت نکرده باشد، اما می‌دانیم که شرکت برادران وارنر درحال‌حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت پروژه‌های دیگری است که در دنیای مشابهی جریان دارند. مدتی قبل اعلام شد که سریال Gotham PD (پلیس گاتهام) و سریال مختص پنگوئن برای شبکه HBO Max در دست توسعه قرار دارند.

هنوز معلوم نیست که آیا شوالیه‌ی تاریکی رابرت پتینسون در این سریال‌ها ظاهر می‌شود یا خیر. اما درها برای حضور بتمن در سریال اسپین‌آف این کاراکتر باز است. اگر فیلم The Batman به اندازه‌ی کافی موفق باشد، حتی احتمالا می‌توان انتظار حضور شوالیه‌ی تاریکی رابرت پتینسون در دنیای سینمایی دی‌سی را داشت. هرچه نباشد، بتمن مایکل کیتون و بن افلک نیز در فیلم The Flash (فلش) ظاهر خواهند شد.

رابرت پتینسون نقش بتمن، زوئی کراویتز نقش سلینا کایل/زن گربه‌ای، پل دینو نقش ادوارد نیگما/ریدلر، کالین فارل نقش پنگوئن، جان تورتورو نقش کارماین فالکون، جفری رایت نقش کمیسر جیمز گوردون، اندی سرکیس نقش آلفرد پنی‌ورث و پیتر سارسگارد نقش گیل کالسون را در فیلم The Batman ایفا می‌کنند. مت ریوز، کارگردان فیلم‌های War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) و Cloverfield (کلاورفیلد) سکان هدایت فیلم بتمن را در دست دارد و متنسون تاملین را در نگارش فیلمنامه‌ی آن یاری کرده است.

کالین فارل قبلا در در گفت‌وگو با مجله‌ی اس‌اف‌ایکس اظهار داشت: «مت ریوز کار شگفت‌انگیزی انجام داده است که این اثر را مأنوس و درعین‌حال تازه و منحصربه‌فرد نگه می‌دارد و مشارکت در آن بسیار هیجان‌انگیز است. من با بچه‌هایم فیلم‌های بتمن را تماشا کرده‌ام، اما فیلم‌نامه‌ی فیلم The Batman احساس بدیع و نوآورانه‌ای به بیننده منتقل می‌کند. این فیلم‌نامه به سمت داستان آن فیلم‌ها گرایش پیدا می‌کند، اما وام‌دار آن‌ها نیست و از اسطوره‌های بروس وین، بتمن و شهر گاتهام حاصل شده است. بااین‌حال، حس نسخه و تفسیری را دارد که قبلا نظیرش را ندیده بودم».

چهره حجیم و گریم شده کالین فارل در نقش آزوالد کاپلبات یا پنگوئن فیلم The Batman زیر باران

فیلم ابرقهرمانی The Batman برای اکران در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ (۴ مارس ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده