نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۸

رکوردشکنی فیلم مرد عنکبوتی 3 در اولین هفته اکران

فیلم Spider-Man: No Way Home نه‌تنها بزرگ‌ترین افتتاحیه دوران کرونا را ثبت کرد، بلکه تنها در سه روز به پر فروش‌ترین فیلم آمریکا در سال ۲۰۲۱ تبدیل شد.

فیلم Spider-Man: No Way Home از روز جمعه هفته گذشته با ثبت چندین رکورد کار خودش را آغاز کرد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم مرد عنکبوتی 3 چندین رکورد فوق‌العاده را تنها در اولین هفته اکرانش ثبت کرده است. هالیوودریپورتر گزارش داد که فیلم Spider-Man 3 در سه روز اول اکرانش موفق شد بیش از ۲۵۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۳۴.۲ میلیون دلار دیگر در دیگر کشورهای جهان و در مجموع ۵۸۷.۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.

بدین ترتیب فیلم Spider-Man: No Way Home سومین افتتاحیه برتر تاریخ هالیوود و بهترین افتتاحیه دوران همه‌گیری ویروس کرونا را ثبت کرده است. فیلم مرد عنکبوتی 3 توانست افتتاحیه‌ بهتری در مقایسه با فیلم Star Wars: The Force Awakens با افتتاحیه ۲۴۷ میلیون دلار داشته باشد، اما پس از فیلم Avengers: Infinity War با افتتاحیه ۲۵۷ میلیون دلار و فیلم Avengers: Endgame با افتتاحیه ۳۵۷ میلیون دلار در رتبه سوم بهترین افتتاحیه قرار گرفت.

مرد عنکبوتی با بازی تام هالند با آیرون اسپایدر در چنگال دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا در فیلم Spider-Man: No Way Home

همچنین فیلم جدید مرد عنکبوتی توانست به اولین فیلم دوران کووید-۱۹ تبدیل شود که افتتاحیه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را تجربه می‌کند. پیش از این فیلم Venom: Let There Be Carnage با افتتاحیه ۹۰ میلیون دلار صاحب این رکورد بود. علاوه‌براین، فیلم Spider-Man: No Way Home تنها در سه روز توانست به پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در دوران کرونا و در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود و از فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings با فروش ۲۲۴.۵ میلیون دلار عبور کند.

درکنار این آمار، فیلم No Way Home توانست 36.2 میلیون دلار در سینماهای IMAX در سراسر جهان فروش کند و ششمین افتتاحیه برتر این سینماها را به خود اختصاص دهد. همچنین فیلم Spider-Man: No Way Home توانست عملکرد بسیار بهتری نسبت به فیلم Spider-Man: Homecoming با افتتاحیه ۱۱۷ میلیون دلار و فیلم Spider-Man: Far From Home با افتتاحیه ۹۲ میلیون دلار را داشته باشد. علاوه‌براین، فیلم مرد عنکبوتی 3 توانست سینمااسکور A+ را از تماشاگران دریافت کند تا به اولین فیلم مرد عنکبوتی و به سومین فیلم دنیای سینمایی مارول تبدیل شود که این نمره را از تماشاگران می‌گیرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده