نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۰

واکنش منتقدان به فیلم Spider-Man: No Way Home

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) جدیدترین فیلم اسپایدی، مدتی پیش برای منتقدان نمایش داده شد و میانگین نمره خیلی خوبی از آن‌ها گرفت.

فیلم Spider-Man: No Way Home یا در زبان فارسی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی مارول استودیو است که به‌دست کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده بااستعدادی به‌نام جان واتس ساخته شده است. از جمله آثار این فیلمساز می‌توان به فیلم فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه)، فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)، فیلم Cop Car (ماشین پلیس) و فیلم Clown (دلقک) و غیره اشاره کرد. در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند تام هالند در نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن، زندیا در نقش ام جی، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، جیکوب باتالون در نقش ند لیدز، ماریسا تومی در نقش می پارکر، مارتین استار در نقش راجر هرینگتون و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۲ آذر ۱۴۰۰) در سالن نمایش فاکس که در محله وست‌وود قرار دارد، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. بعد هم قرار است به‌صورت عمومی در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) در سینماهای ایالات متحده و سراسر جهان نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۷۱ را از بین ۳۲ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کریس مک‌کنا و اریک سامرز بوده است. این هنرمندان فیلمنامه خود را براساس شخصیت‌هایی که استن لی و استیو دیتکو در دنیای کمیک بوکی مرد عنکبوتی خلق کرد بودند، نوشتند.

از طرف دیگر هم کوین فایگی و ایمی پاسکال نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا قرار دارند. اکثر منتقدانی که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نقدها و نظرات مثبتی را برایش ثبت کردند و بیشتر از هر چیزی به تحسین بازیگران برای هنرنمایی فوق‌العاده‌شان، عمق احساسی، فیلم‌برداری، صحنه‌های اکشن، جلوه‌های بصری، کارگردانی، شرورها، فیلمنامه، موسیقی متن و برآورده کردن انتظارات طرفداران پرداختند.

تام هالند در نقش مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home

از طرف دیگر هم ۱۰۸ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر علمی تخیلی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۴ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Spider-Man: No Way Home در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Spider-Man: No Way Home از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

برای اولین‌بار در تاریخ سینمایی مرد عنکبوتی، همسایه‌ی قهرمان و دوست‌داشتنی ما دیگر هویت مخفی‌ای ندارد و دیگر نمی‌تواند زندگی طبیعی خود را از خطرات بزرگ دور کند؛ خطراتی که از یک ابرقهرمان بودن، در زندگی‌اش به وجود می‌آید. زمانی‌که او از دکتر استرنج کمک می‌خواهد، خطرات و ریسک‌ها چندین برابر می‌شود؛ همین اتفاق، او را مجبور می‌کند تا به این پی ببرد که اسپایدرمن بودن، واقعا چه معنا و مفهومی دارد.

دکتر استرنج در حال اجرای جادویی برای فراموش کردن مردم دنیا در مورد هویت مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Spider-Man: No Way Home بیندازیم:

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۸۸ از ۱۰۰

سومین فیلم اسپایدی از جان واتس، یک اثر هیجان‌انگیز است که درست مثل یک نامه عاشقانه برای این شخصیت کمیک بوکی عمل می‌کند. این فیلم بیشتر از هر چیزی، اهمیت شانس‌های دوباره را نشان می‌دهد و خیلی خوب و هوشمندانه، همان عبارت معروف را یادآوری می‌کند: «قدرت بزرگ، مسئولیت زیادی هم به‌دنبال دارد.»

آملیا امبروینگ | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Spider-Man: No Way Home خیلی راحت بین صحنه‌های خنده‌دار و دردناک جابه‌جا می‌شود. به‌راحتی می‌توان این قسمت را در آنِ واحد خنده‌دارترین و تاریک‌ترین فیلم اسپایدرمنی تاریخ دنیای سینمایی مارول دانست.

برایان تالریکو | راجر ایبرت

۷۵ از ۱۰۰

بله، البته، فیلم Spider-Man: No Way Home فوق‌العاده حساب شده است؛ راهی برای تبدیل شدن به تیتر اخبار بیشتری نسبت به قبل؛ آن هم باتوجه‌به اینکه بلاهای بزرگ زیادی در فاز ۳ به سر شخصیت‌های مهم آمد. اما علاوه‌براین، یک فیلم سرگرم‌کننده هم به شمار می‌رود که اغلب اوقات مملو از خلاقیت‌های چشمگیر است.

پولیگان | جاشوآ ریورا

۷۰ از ۱۰۰

فیلم Spider-Man: No Way Home پیتر را به سمت بزرگ‌ترین بدبختی‌اش می‌برد؛ فیلمی بسیار درهم و برهم که در تلاش است تا خواسته‌های طرفداران را برآورده کند. این فیلم پایانی را رقم می‌زند که به خوبی سال‌های دبیرستانی پیتر را تمام کند.

ورود دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا در فیلم Spider-Man: No Way Home و سلام کردن به پیتر پارکر

دیوید فیر | رولینگ استون

۷۰ از ۱۰۰

فیلم No Way Home کاملا یک اثر ابرقهرمانی خوب محسوب می‌شود.

می عبدالباکی | اسکرین رنت

۷۰ از ۱۰۰

هیچ راهی به خانه نیست، جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین قسمت مجموعه مرد عنکبوتی است. با اینکه مولتی ورس و دنیای چندگانه بزرگتر از این به‌نظر می‌رسد، اما فیلم نقطه‌ی تمرکز اصلی خود هوشمندانه انتخاب کرده است تا بیشتر روی ماجراجویی پیتر تمرکز کند.

کیت اربلند | ایندی وایر

۶۷ از ۱۰۰

مسیر رسیدن به لحظات پایانی فیلم مرد عنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست، ممکن است ضعف‌هایی داشته باشد اما تاریکی موجود در داستان، قطعا ارزش آن را دارد؛ مسیری که در عین دوست‌داشتنی بودن، دلخراش هم است. هرچه که باشد، آخرین باری که سومین قسمت یک مجموعه تا این اندازه طرفداران را هیجان‌زده کرده بود تا ببینند که واقعا چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد؟

جیک کول | مجله اسلنت

۵۰ از ۱۰۰

سازندگان هیچ تلاشی نکردند که هدف اصلی خود را پنهان کنند؛ اینکه فقط قصد داشتند انتظارات طرفداران را عملی کنند؛ آن هم با بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ترکیبی که می‌توانستند با میراث سینمایی مرد عنکبوتی درست کنند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Spider-Man: No Way Home نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

باید دید که تا چه حد نمرات اسپایدرمن 3 ناشی از کیفیت واقعی اثر و برآورده کردن انتظارات بوده است. سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا این نمرات برای کشاندن مخاطبان به سینما و دادن رونق مجدد به گیشه پس از طی کردن بحرانی طولانی نبوده است؟ این‌ها سوالاتی است که ما را برای تماشای هرچه زودتر فیلم ترغیب می‌کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده