نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۹

ساخت فیلم Dune 2 رسما تایید شد؛ اعلام تاریخ اکران

لجندری و برادران وارنر به‌صورت رسمی ساخت فیلم Dune 2 به کارگردانی دنی ویلنوو را رسما تایید و اعلام کردند. همچنین تاریخ اکران این فیلم نیز مشخص شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ساخت دنباله فیلم Dune رسما تایید و اعلام شده است. پس از شروع خوب در گیشه آمریکا و جهانی و عملکرد خوب در HBO Max، لجندری و برادران وارنر دقایقی پیش به‌صورت رسمی ساخت فیلم Dune 2 را تایید و اعلام کردند. قسمت جدید این فیلم علمی تخیلی قرار است در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲) اکران شود. همچنین لجندری و برادران وارنر تایید کردند که دنباله فیلم Dune تنها در سالن‌های سینما اکران خواهد شد و شاهد اکران همزمان آن روی HBO Max نخواهیم بود.

دنی ویلنوو، کارگردان آثاری چون فیلم Enemy، فیلم Prisoners، فیلم Sicario، فیلم Arrival و بلید رانر 2049 که وظیفه کارگردانی قسمت اول فیلم Dune را نیز بر عهده داشته بود، برای کارگردانی فیلم Dune 2 نیز باز خواهد گشت. همچنین در متن توییت لجندری اشاره شده که این تنها آغاز کار مجموعه تل‌ماسه است که برخی از طرفداران تصور می‌کنند شاید قسمت‌های بیشتری از این فیلم ساخته و اکران شود. بااین‌حال، یک سریال براساس دنیای Dune برای HBO Max نیز در دست ساخت است.

دنی ویلنوو و تیموتی شالامی در پشت صحنه فیلم Dune

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از فیلم Dune 2 در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود مراحل فیلم‌برداری و تولید این فیلم از اوایل سال ۲۰۲۲ رسما آغاز شود. فیلم Dune در سه روز اول اکرانش در آمریکا ۴۱ میلیون دلار فروش کرد و ۱۸۲ میلیون دلار دیگر در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است تا مجموع فروش فیلم تل‌ماسه به ۲۲۳.۲ میلیون دلار برسد. همچنین ۱.۹ میلیون کاربر HBO Max به تماشا فیلم Dune در سه روز اول انتشار پرداخته‌اند.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان، چانگ چن و شارلوت رمپلینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune: Part One حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Dune اقتباسی از رمانی به همین نام اثر فرانک هربرت است که فیلم اول درواقع اتفاقات نیمه اول کتاب را پوشش می‌داد. همچنین قسمت دوم قرار است اتفاقات نیمه دوم کتاب را پوشش دهد. ویلنوو پیش از این گفته بود که علاقه دارد تا اقتباس سینمایی کتاب دیگر تل‌ماسه را نیز بسازد تا یک سه‌گانه از این مجموعه علمی‌تخیلی ارائه کند. او همچنین وعده صحنه‌های اکشن و حماسی بیشتر در فیلم Dune 2 را داده بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده