نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۰

عبور فروش جهانی فیلم Dune از مرز ۲۰۰ میلیون دلار با شروع بسیار خوب در آمریکا

با شروع اکران فیلم Dune در آمریکا و چین، فروش جهانی این فیلم علمی تخیلی از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد و همچنین توانست یک رکورد در سال ۲۰۲۱ را به نام خود بزند.

از روز جمعه فیلم Dune در آمریکا و چند کشور دیگر از جمله چین روی پرده‌های سینما رفت و همچنین همزمان با اکران سینمایی، تل ماسه در سرویس HBO Max نیز پخش شده است. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Dune فروش بسیار خوبی را تجربه کرده تا امیدها برای ساخت دنباله‌ی این فیلم بیشتر شود.

فیلم تل‌ماسه همزمان با شروع اکران در سینماهای آمریکا، روی شبکه آنلاین HBO Max هم قرار گرفت. بااین‌حال اثر جدید دنی ویلنوو توانست در سه روز اول پخش داخل سینماهای آمریکا به ۴۰.۱ میلیون دلار فروش برسد؛ تا رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی داخلی فیلم‌های برادران وارنر در سال ۲۰۲۱ را بشکند. هیچ فیلم دیگری نیست که همزمان در سینماهای آمریکا و شبکه HBO Max پخش شود و در هفته‌ی اول اکران به این فروش داخلی رسیده باشد.

این رکورد پیش از این به فیلم Godzilla vs. Kong با افتتاحیه ۳۱.۷ میلیون دلار تعلق داشت. پیش از این پیش‌بینی می‌شد که فیلم Dune افتتاحیه‌ای در حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار را تجربه می‌کند و حالا این فیلم علمی تخیلی بسیار بهتر از انتظار عمل کرده است. همچنین فروش جهانی فیلم Dune به‌لطف نمایش در کشور چین از مرز ۲۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرد. فیلم تل ماسه تاکنون ۱۸۰.۶ میلیون دلار در کشورهای مختلف به‌جز آمریکا و کانادا فروش کرده تا مجموع فروش جهانی آن به ۲۲۰.۷ میلیون دلار برسد.

تیموتی شالامی و ربکا فرگوسن در فیلم Dune

در حال حاضر آمار میزان تماشای فیلم Dune در شبکه HBO Max منتشر نشده است. اما این فروش در سینماهای جهان می‌تواند نشانه‌ی خوبی برای طرفداران این فیلم تحسین‌شده باشد تا سرانجام برادران وارنر به ساخت فیلم Dune 2 چراغ سبز نشان دهد. به‌تازگی ان سارنوف، مدیرعامل وارنرمدیا از تعهد این شرکت به ساخت دنباله فیلم تل‌ماسه گفته بود و شاید همین الآن پشت درهای بسته، برادران وارنر به ساخت دنباله فیلم Dune چراغ سبز نشان داده باشد.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان، چانگ چن و شارلوت رمپلینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune: Part One حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو، سازنده‌ی آثاری چون فیلم Enemy، فیلم Prisoners، فیلم Sicario، فیلم Arrival و بلید رانر 2049، این فیلم را کارگردانی کرد. علاوه‌بر کارگردانی، ویلنوو به‌همراه اریک راث و جان اسپیتز، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم «تل‌ماسه» را نیز بر عهده داشته است.


منبع CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده