// سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۷

جدایی یکی از اعضای کلیدی دیزنی از این شرکت

الن هورن که برای نزدیک به یک دهه مقام بسیار بالایی در بخش فیلم‌سازی شرکت دیزنی داشت، در پایان سال ۲۰۲۱ بازنشسته خواهد شد.

باب ایگر (مدیرعامل سابق)، الن هورن (تهیه‌کننده‌ی اجرایی ارشد سابق آثار سینمایی) و کوین فایگی (رئیس استودیوهای مارول) را می‌توان برخی از تاثیرگذارترین افراد روی موفقیت مالی عظیم شرکت دیزنی طی چندین و چند سال گذشته در جهان سینما و تلویزیون دانست. اکنون دیزنی یک مدیرعامل جدید به‌نام باب چاپک دارد و الن هورن به‌زودی بازنشسته می‌شود. این شخص که سال‌ها تمام تصمیمات کلیدی برای تک‌تک آثار سینمایی دیزنی باید در اصل توسط او تایید می‌شدند، حالا با ۷۸ سال سن می‌خواهد از دیزنی خداحافظی کند.

او قبل از پیوستن به دیزنی سال‌ها در وارنر به موفقیت‌های بزرگ رسید تا مجموعه‌های پرفروشی همچون سری فیلم هری پاتر توسط استودیوهای برادران وارنر تولید شوند. طی حدودا یک دهه‌ی اخیر، هورن کنترل کاملی روی محتواهای دیزنی داشت. استودیوهای انیمیشن‌سازی والت دیزنی، مارول، لوکاس‌فیلم، سرچلایت پیکچرز، پیکسار، استودیوهای قرن بیستم (فاکس سابق) و تمام فیلم‌های لایواکشن خود شرکت تحت کنترل کامل الن هورن قرار داشتند. حتی کوین فایگی در حقیقت الن هورن را به‌عنوان رئیس خود می‌شناخت.

ظاهرا دیزنی برنامه‌ای برای انتخاب جایگزین او ندارد. زیرا ساختار کلی شرکت مقداری تحت تاثیر مدیریت باب چاپک تغییر خواهد کرد و قرار نیست یک نفر دیگر همین عنوان شغل فعلی هورن را دریافت کند. طی چند ماه گذشته افراد شناخته‌شده‌ی گوناگونی از دیزنی جدا شدند و ایگر، مدیرعامل سابق و رئیس فعلی هیئت مدیره‌ی شرکت نیز به‌زودی خداحافظی می‌کد. چاپک طی این مدت بحث‌های متفاوتی با برخی از مدیرهای ارشد سابق از جمله هورن و ایگر داشته است.

لوگو دیزنی پلاس و برندهای این سرویس استریم مثل مارول، پیکسار و جنگ ستارگان

الن هورن برای اعلام بازنشستگی خود نوشت: «خداحافظی با مکانی که به آن عشق می‌ورزی، هرگز آسان نیست. به همین خاطر آرام‌آرام این خداحافظی را انجام دادم. اما با سپرده شدن رهبری استودیوها به الن برگمن، مطمئنم که آن‌ها به انجام کارهای جادویی در سال‌های آتی ادامه خواهند داد». برگمن که از سال ۱۹۹۶ در دیزنی حضور دارد، چند ماه قبل یکی از مقام‌های دیگر متعلق به الن هورن را به‌دست آورد. او ۵۵ سال سن دارد و از هورن به‌عنوان یکی از بهترین مربی‌های خود یاد می‌کند.

۳۱ دسامبر (۱۰ دی) به شکل رسمی آخرین روز کاری الن هورن در دیزنی است. برخی از کارمندهای شرکت باتوجه‌به تغییرات فراوان به وجود آمده طی ماه‌های اخیر مقداری احساس نگرانی می‌کنند. هورن حدودا ۵۰ سال در صنعت فیلم‌سازی کار کرد و بسیاری از تصمیم‌های او روی روند کاری همه‌ی استودیوهای هالیوودی تاثیر گذاشتند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده