نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۹

شروع بسیار درخشان فیلم Dune در گیشه بین المللی

فیلم Dune شروع بسیار خوبی در گیشه بین‌المللی داشت و حالا بسیاری به آینده و عملکرد این فیلم در گیشه بیشتر از قبل خوش بین شده‌اند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Dune شروع بسیار خوبی در گیشه بین‌المللی داشته است. طبق خبری که ددلاین منتشر کرده، این فیلم علمی تخیلی حدود ۳۷ میلیون دلار تا روز دوشنبه در گیشه جهانی فروش کرده است. پیش از این پیش‌بینی می‌شد فیلم تل‌ماسه افتتاحیه‌ای در حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار را در گیشه بین‌المللی تجربه کند. فیلم Dune هم‌اکنون در کشورهایی چون روسیه، فرانسه، بلژیک، دانمارک، آلمان، نروژ، سوئد، اوکراین، هنگ کونگ و سنگاپور روی پرده‌های سینما رفته است.

این فروش بسیار چشمگیر و خوب بوده و پیش‌بینی اولیه افتتاحیه فیلم Dune فروشی در حدود ۲۰ میلیون دلار در کشورهای فوق بوده است. از روز چهارشنبه این هفته این فیلم علمی‌تخیلی در خاورمیانه و در ادامه در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) در ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی اکران خواهد شد که انتظار می‌رود عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین فیلم Dune در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در آمریکای شمالی و چین اکران خواهد شد. همزمان با اکران، این فیلم ازطریق HBO Max در آمریکا نیز منتشر می‌شود. 

پوستر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

افتتاحیه خوب فیلم Dune همچنین خبر خوبی برای دنی ویلنوو، کارگردان این فیلم و ساخت قسمت دوم این فیلم است. برادران وارنر خبر ساخت دنباله فیلم تل‌ماسه را قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۱ اعلام کند. تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان، چانگ چن و شارلوت رمپلینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در ریبوت فیلم Dune حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings توانست با فروش ۲۱.۷ میلیون دلار در سه روز آخر هفته، برای سومین هفته پیاپی صدرنشین گیشه آمریکا شود. بدین ترتیب مجموع فروش جهانی فیلم Shang-Chi به بیش از ۳۲۰.۵ میلیون دلار افزایش پیدا کرد که این فروش شامل بیش از ۱۷۶.۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۴۳.۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings به‌دلیل اظهارات سیمو لیو، بازیگر نقش شانگ چی در گذشته هنوز تاریخی برای اکران در کشور چین دریافت نکرده است.


منبع CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده