نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶

دستیابی Shang-Chi به بالاترین نمره مردمی راتن تومیتوز میان تمام فیلم‌ های کمیک بوکی

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings به بالاترین امتیاز کاربران راتن تومیتو در میان تمامی آثار کامیک بوکی دست پیدا کرده تا بالاتر از The Dark Knight و سایر فیلم‌های MCU قرار بگیرد.

براساس جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings موفق شده تا ضمن رکوردشکنی در گیشه، به بالاترین امتیاز Rotten Tomatoes در میان تمامی آثار کامیک بوکی دست پیدا کند. iCXNoLar از کاربران ردیت گفته که جدیدترین ساخته‌ی دنیل کرتون هزاران بازخورد مثبت و امیدوارکننده را از سوی مخاطبان خود دریافت کرده و درحال حاضر امتیاز ۹۸ درصد را از دیدگاه مخاطبان راتن تومیتو دریافت کرده است.

این امتیاز نه‌تنها بالاتر از تمام آثار دنیای سینمایی مارول، بلکه بالاترین رده در میان همه‌ی فیلم‌های اقتباسی از کامیک بوک‌ها محسوب می‌شود. Spider-Man: Far From Home با ۹۵٪ در رتبه دوم قرار داشته و Spider-Man: Into the Spider-Verse تنها ۹۳ درصد آرای مثبت را دریافت کرده است. این درحالی است که فیلم تحسین شده‌ی The Dark Knight از سه‌گانه‌ی بتمن کریستوفر نولان با ۹۴ درصد پایین‌تر از Shang-Chi and the Legends of the Ten Rings قرار دارد.

Shang-Chi در کامیک بوک و سینما

البته لازم به ذکر است که امتیاز Shang-Chi از دیدگاه منتقدان راتن تومیتو تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. این فیلم از ۹۲ درصد منتقدان خود بازخورد مثبتی را دریافت کرده که همچنان پایین‌تر از امتیاز ۹۴ درصدی Black Panther و ۹۴ درصدی قسمت اول Iron Man است.

درضمن بخش عمده‌ی آرای مخاطبان و منتقدان این فیلم هنوز به‌صورت قطعی ثبت نشده و هنوز مجموع آن به ۱۰ هزار رأی نمی‌رسد. این مقدار در مقایسه با حدود ۲۵۰ هزار رأیی که برای برخی آثار کامیک بوکی ثبت شده هنوز خیلی پایین است.

با اینحال، همچنان می‌توان این دستاورد را موفقیت بزرگی برای Shang-Chi به شمار آورد؛ به‌خصوص در شرایطی که بسیار از آثار سینمایی دچار تزلزل شده و به اهداف مورد نظر خود دست پیدا نمی‌کنند، شانگ چی موفق شده تا در عصر بمباران انتقادات و همه‌گیری ویروس کرونا، هم با مخاطبان و هم با منتقدان اوج بگیرد. لذا انتظار می‌رود که امتیاز تقریباً کامل این فیلم در آینده نزدیک کاهش پیدا کند، اما در حال حاضر فیلم جدید فاز چهارم MCU عملکرد درخشانی را از خود نشان داده است.

شخصیت Shang-Chi

برخلاف فیلم Black Widow، فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings قرار است اکرانی اختصاصی به‌مدت ۴۵ روز را تجربه کند و به‌صورت همزمان روی دیزنی پلاس پخش نشده است. سیمو لیو، تونی لیانگ، آوکافینا، رونی چینگ، فلورین مانتینو، میشل یئو، فالا چن، منگر ژانگ و بندیکت وانگ، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده