نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰

تماشاگران در جشنواره ونیز ۸ دقیقه ایستاده فیلم Dune را تشویق کردند

تماشاگران پس از تماشا فیلم Dune در جشنواره فیلم ونیز، به مدت ۸ دقیقه ایستاده به تشویق بازیگران و عوامل تولید فیلم پرداختند.

سرانجام روز گذشته فیلم Dune در بخش غیر رقابتی جشنواره فیلم ونیز برای گروهی از تماشاگران و منتقدان نمایش داده شد و توانست نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کند؛ اگرچه گروهی نیز از فیلم رضایت نداشتند. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تماشاگران پس از تماشا فیلم تل ماسه به تشویق طولانی عوامل تولید و بازیگران پرداخته‌اند. طبق گفته برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز، تماشاگران پس از تماشا فیلم Dune در جشنواره فیلم ونیز که مدت زمان فیلم ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه بوده است، به مدت ۸ دقیقه ایستاده به تشویق بازیگران و عوامل تولید فیلم پرداختند.

بااین‌حال، ددلاین این زمان را ۷ دقیقه اعلام کرده، اما ظاهرا طبق اعلام جشنواره فیلم ونیز، زمان صحیح ۸ دقیقه بوده است. در همین حال، کلوئی ژائو، کارگردان برنده جایزه اسکار که عضو هیات داوران جشنواره فیلم ونیز امسال است، نیز پس از پایان نمایش فیلم به عوامل فیلم تبریک گفت و فیلم Dune را فوق‌العاده خواند. بااین‌حال و باتوجه‌به همه‌گیری ویروس کرونا، تنها نیمی از ظرفیت ۱۲۰۰ نفری سالن سالا گرانده جشنواره فیلم ونیز بلیط فروشی شده و بدین ترتیب تماشاگران کمی شانس خرید بلیط و تماشا فیلم Dune را داشته‌اند.

تیموتی شالامی و ربکا فرگوسن در فیلم Dune

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان، چانگ چن و شارلوت رمپلینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در ریبوت فیلم Dune حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو، کارگردان آثاری چون فیلم Enemy، فیلم Prisoners، فیلم Sicario، فیلم Arrival و فیلم Blade Runner 2049، وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته که علاوه‌بر کارگردانی، ویلنوو به‌همراه اریک راث و جان اسپیتز، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم «تل‌ماسه» را نیز بر عهده داشته است. 

فیلم Dune برای اکران در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برنامه‌ریزی شده است. همزمان با اکران، این فیلم علمی تخیلی قرار است ازطریق HBO Max نیز پخش شود. این فیلم تنها قرار است حدود نیمی از رمان تل‌ماسه اثر فرانک هربرت را پوشش دهد و از همین الان ساخت قسمت دوم این فیلم علمی تخیلی نیز تایید شده که ساخت آن بستگی به عملکرد قسمت اول دارد. بااین‌حال، ویلنوو از علاقه خود به ساخت فیلم‌های بیشتر از دنیای Dune خبر داده و حتی دوست دارد دوگانه آن به یک سه‌گانه تبدیل شود.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده