نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۲

ابراز امیدواری کارگردان فیلم Parasite به نبوغ آمیز بودن سریال آن

بونگ جون هو، کارگردان فیلم Parasite نسبت به سریال در حال ساخت از روی این فیلم ابراز امیدواری کرده است.

بونگ جون هو، کارگردان کره‌ای سینما امسال برای برگزاری یک مستر کلاس در جشنواره فیلم کن حاضر شده است. او روز گذشته به صحبت با خبرنگاران نشست و در خلال صحبت‌های خود، اطلاعاتی درباره سریال شبکه HBO براساس فیلم سینمایی Parasite (انگل) به‌دست داد. همان‌طور که حتما می‌دانید کارگردان فیلم انگل خود بونگ جون هو بود. سریال انگل توسط آدام مک‌کی در دست ساخت است و طبق اعلام مک‌کی، قرار نیست با یک ریمیک یا بازسازی طرف باشیم بلکه این سریال داستانی اورجینال را در جهان فیلم انگل تعریف می‌کند. بونگ و مک‌کی در سال گذشته مشغول توسعه داستان این سریال بوده‌‌اند.

بونگ جون هو، کارگردان فیلم سینمایی انگل در صحبت‌های خود گفت: «انگل فیلمی درباره خانواده‌های فقیر و ثروتمند است و این مشکلِ همه‌جا محسوب می‌شود. امیدوارم [سریال انگل] چیزی نبوغ آمیز از آب درآید. من [برای این سریال] با آدام مک‌کی همکاری کرده‌ام و او در حال شناخت سناریو [داستان] است. قرار است این سریال را در ایالات متحده آمریکا بسازیم.»

بونگ جون هو کارگردان فیلم انگل در جشنواره کن

بونگ جون هو ادامه داد: «موضوع [فقر و ثروت] در فرانسه و هرجای‌دیگری به طنین‌انداز شدن ادامه می‌دهد. بسیاری از [ما] دوست داریم ثروتمند باشیم، اما فکر می‌کنم در همه‌ی ما ترسی از فقیر شدن وجود دارد. من در اقتباس اچ‌بی‌او [از انگل] دخیل هستم. این سریال یک کمدی سیاه خواهد بود. من همکاری نزدیکی با آدام مک‌کی، نویسنده [سریال] دارم. این مرتبه به‌عنوان تهیه‌کننده کمک خواهم کرد.»

بونگ جون در ادامه از این گفت که هرگز گمان نمی‌کرده فیلم انگل به چنین پدیده‌ای تبدیل شود. حتما می‌دانید که انگل یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر بود و علاوه‌بر بردن جایزه بهترین فیلم جشنواره کن، در مراسم اسکار نیز چندین جایزه را از آن خود کرد. این فیلم سینمایی اولین فیلم غیرانگلیسی زبان تاریخ است که جایزه اسکار بهترین فیلم سال را برده است.

بونگ جون هو درباره موفقیت‌های مثال زدنی فیلم انگل گفت: «فکرش را هم نمی‌کردم که انگل به چنین فیلم تحسین‌شده‌ای در سرتاسر جهان تبدیل شود. موفقیت این فیلم خیلی خیلی از انتظارات من فراتر بود. من این فیلم را در معمولی‌ترین حالت [فیلم‌سازی‌ خود] ساختم و توسط فیلم دستخوش تغییر هم نشدم. منظورم این است که، مرا نگاه کنید، دقیقا همان هستم [که قبلا بوده‌ام].»

بونگ جون هو با حلقه فیلم و خودکار در دست

بونگ جون هو همچنین درباره پروژه انیمیشنی خود صحبت‌هایی به‌دست داد. پروژه‌ای که پیش از این معرفی شده بود. طبق اخبار، بونگ جون هو نگارش فیلمنامه این انیمشن را در سال ۲۰۱۸ آغاز و آن را در سال ۲۰۲۱ به پایان رسانده است. بونگ می‌گوید این انیمیشن با الهام از کتابی علمی به زبان فرانسه ساخته می‌شود که یک روز همسرش آن را خریداری کرده و به خانه آورده است. او می‌گوید تصاویر مخلوقات زیر دریا در این کتاب بسیار فوق‌العاده بوده‌اند و پس از دیدن آن‌ها، تخیل او سکان هدایت کار را به‌دست گرفته است. این کتاب The Deep: The Extraordinary Creatures of the Abyss از کلیر نویان است. بونگ از رنگ‌های زیر آب در این کتاب با صفت «کاملا پر زرق و برق» یاد می‌کند. او همچنین می‌گوید نقطه آغاز برای او کتاب بوده است و سپس داستان و انیمیشن از آن نشات گرفته‌اند. کارگردان انگل اضافه می‌کند که همیشه دوست داشته انیمیشن بسازد و احتمالا این اثر انیمیشنی در سال‌های ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶، پس از فیلم بعدی او ساخته شود.

شما کاربران زومجی درباره بونگ جون هو و ساخته‌های او چه نظری دارید؟


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده