// دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۷

عبور فروش جهانی فیلم سریع و خشن 9 از ۲۵۰ میلیون دلار

جدیدترین فیلم سریع و خشن استودیو یونیورسال که فعلا فقط در چند کشور اکران شده است و به‌زودی قدم به سینماهای آمریکا می‌گذارد، توانست مجموع فروش بین‌المللی خود را به بیشتر از ۲۵۰ میلیون دلار برساند.

عبور یک فیلم سریع و خشن با بازی وین دیزل از مرز ۲۵۰ میلیون دلار در باکس‌آفیس جهانی در حالت عادی نه یک خبر مهم که یک اتفاق عادی و کاملا قابل پیش‌بینی است. بااین‌حال اکنون دنیا وضعیت عادی ندارد. زیرا نه‌تنها سینماها در بسیاری از نقاط جهان به اشکال مختلف با ویروس کرونا/کووید 19 دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بلکه فیلم F9 هم تن به تاریخ‌های اکران متفاوتی داد. در حقیقت هنوز اکران فیلم F9 در بسیاری از کشورهای دنیا آغاز نشده است و تمام فروش بین‌المللی مورد بحث، صرفا حاصل اکران این فیلم اکشن به چند کشور همچون چین، کره و روسیه تعلق دارد.

فیلم F9 در تمامی این بازارهای سینمایی مشخص توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و مثلا در چین تبدیل به «پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی از زمان آغاز کرونا» شود. فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It در ۴۱ بازار سینمایی خارج از آمریکا اکران شد و در مجموع ۲۶.۸ میلیون دلار به جیب زد. این فیلم ترسناک در آمریکا هم ۲۴ میلیون دلار کسب کرد. مطابق آخرین آمار موجود، مجموع فروش جهانی سومین فیلم The Conjuring اکنون بیشتر از ۵۷ میلیون دلار شده است. حالا باید صبر کرد و دید فیلم اکشن F9 پس از آغاز اکران در آمریکا از تاریخ ۲۵ جون/ژوئن (۴ تیر) به کجا می‌رسد.

کاور نسخه سوم مجموعه سینمایی احضار conjuring the devil made me do it

البته که این وسط یک فیلم ترسناک دیگر هم اوقات خوشی را در باکس‌آفیس سپری می‌کند. فیلم A Quiet Place Part II جان کرازینسکی با بازی امیلی بلانت و کیلین مورفی مجموع فروش بین‌المللی و مجموع فروش داخلی (آمریکا+کانادا) خود را به ترتیب به بیشتر از ۵۰ میلیون دلار و بیشتر از ۸۸ میلیون دلار رساند. در نتیجه مجموع فروش جهانی فیلم یک مکان ساکت: قسمت دوم به بیشتر از ۱۳۸ میلیون دلار رسیده است. بین کشورهای خارجی بیشترین فروش این فیلم به ترتیب در چین (۲۹ میلیون دلار)، استرالیا (۶.۱ میلیون دلار) و بریتانیا (۵.۱ میلیون دلار) به‌دست آمد.

فیلم Cruella به‌عنوان یکی از معدود لایواکشن‌های دیزنی با درجه‌ی سنی مثبت ۱۳ سال توانسته است که تا به امروز خود را به بیشتر از ۸۷.۱ میلیون دلار فروش جهانی برسد. به‌تازگی هم خبر رسید که دیزنی مشغول آماده شدن برای ساخت دنباله‌ی آن است. هرچند کروئلا به‌عنوان یک فیلم سینمایی ساخته‌شده با بودجه‌ای بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار، هنوز فاصله‌ی زیادی تا سودآوری سینمایی دارد.

ولی شاید غیرمنتظره‌ترین عملکرد جدول باکس‌آفیس این هفته به فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway تعلق داشته باشد که فعلا فقط در ۱۴ کشور اکران شده است و توانست مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۴۵.۸ میلیون دلار برساند. این دنباله و فیلم خانوادگی که جیمز کوردن را در گروه صداگذاری دارد، در تاریخ ۱۱ جون/ژوئن (۲۱ خرداد) اکران در آمریکا را آغاز خواهد کرد و سپس تا آخر ماه جاری میلادی، مدام قدم به کشورهای بیشتری می‌گذارد. تحلیل‌گرها انتظار نداشتند که دنباله‌ی فیلم پیتر خرگوشه در چنین شرایطی فقط داخل بریتانیا بتواند به بیشتر از ۱۷.۵ میلیون دلار فروش سینمایی دست یابد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده