بهترین فیلم های اکشن 2021 که حتما باید ببینیم

بهترین فیلم های اکشن 2021 که حتما باید ببینیم

شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

در این مقاله به‌بررسی و معرفی بهترین فیلم های اکشن 2021 خواهیم پرداخت؛ فیلم‌هایی که قرار است خون را در رگ‌های ما با سرعت بیشتری به گردش درآورند. با زومجی همراه باشید.

برخلاف سال ۲۰۲۰ که نه‌تنها سال خوبی برای ژانر اکشن نبود که درکل سال خوبی برای صنعت سینما به‌شمار نمی‌رفت، سال ۲۰۲۱ آمده تا با دستی پُر کمبود فیلم‌های اکشن خوب در سال گذشته را جبران کند. اگر سال گذشته نهایتا سه یا چهار فیلم اکشن خیلی خوب تماشا کردیم امسال می‌توانیم امیدوار باشیم که این عدد حداقل به عدد ۱۰ خواهد رسید و امسال با فیلم‌های اکشن خوبی طرف خواهیم بود. موضوعی که نه‌تنها برای طرفداران فیلم‌های اکشن که برای تمام اهالی سینما موضوعی امیدوارکننده تلقی می‌شود. از فیلم‌هایی که سال‌ها منتظرشان بودیم مانند The Matrix 4 تا فیلم‌هایی که یک بازسازی جدید و بسیار مورد انتظار از فیلم‌های قدیمی هستند مانند فیلم Dune، از قسمت جدید مجموعه Fast and Furious تا نقش‌آفرینی جدید تام کروز در فیلم‌های Mission: Impossible 7 و Top Gun: Maverick.

سال ۲۰۲۰ با تمام بدی‌های خود به پایان رسید و اثرات جبران‌ناپذیری بر بدنه صنعت سینما از خود به‌جای گذاشت ولی بااین‌حال امیدواریم سال ۲۰۲۱ با فیلم‌های خوبی که در طول آن اکران خواهند شد بتواند بخش هرچند کوچکی از آن اثرات را از بین ببرد. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم های اکشن جدید که می‌توانیم در این سال تماشا کنیم. فیلم‌های حاضر در این فهرست براساس تاریخ اکران آن‌ها مرتب شده‌اند و اگر تاریخ اکران هرکدام از آن‌ها تغییر پیدا کند در اسرع وقت تاریخ اکران آن ویرایش خواهد شد. این شما و این هم ۲۰ فیلم اکشن مورد انتظار که می‌توانند که لقب بهترین فیلم های اکشن 2021 را به خود اختصاص دهند.

بهترین فیلم های اکشن 2021 اکران شده


کاور فیلم chaos walking با حضور تام هالند و دیزی ریدلی

۱- فیلم Chaos Walking

فیلم آشوب مدام

کارگردان: داگ لیمان | نویسنده: چارلی کافمن، جیمی لیندن، پاتریک نس

بازیگران: دیزی ریدلی، تام هالند، مدس میکلسن، دمیان بیچیر، نیک جوناس

تاریخ اکران:  (اکران شده)

Chaos Walking در IMDB

فیلم Chaos Walking یا همان آشوب مدام صرف‌نظر از هر مسئله‌ای و فقط به‌خاطر تیم بازیگری‌اش می‌تواند یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ لقب بگیرد. حضور بازیگران برجسته‌ای مانند مدس میکلسن، تام هالند، دیزی ریدلی و نیک جوناس کافی است تا منتظر انتشار آن باشیم. Chaos Walking یک فیلم در ژانر اکشن و علمی تخیلی به‌کارگردانی داگ لیمان به‌شمار می‌رود که از روی رمان تحسین‌شده و پرفروش چاقوی ایستادگی نوشته پاتریک نس، اولین کتاب سه‌گانه Chaos Walking اقتباس شده است. در سال ۲۰۱۱ نوشتن فیلم‌نامه این فیلم شروع و در سال ۲۰۱۶ داگ لیمان به‌عنوان کارگردان آن معرفی شد.

داستان فیلم در آینده و در دنیایی تخیلی جریان دارد که تمام زنان و دختران ناپدید شده‌اند. دنیایی که تمام موجودات زنده می‌توانند ازطریق صدا‌ها و تصاویری وارد ذهن یکدیگر شده و افکار هم را بخوانند. شخصیت اصلی داستان یعنی تاد هیوت متوجه می‌شود که یک ویروس مرموز باعث کشته شدن تمام زن‌های جهان و پخش شدن این صداهایی ناخوشایند (نویز) در جهان شده است. دراین‌میان برای لحظه‌ای این صداها قطع می‌شوند و تاد کسی که باعث قطع شدن صدا شده را پیدا می‌کند تا با کمک او بتواند این مشکل جهانی را حل کند. اما داستان به‌همین سادگی‌ها نیست و زندگی دختر قصه ما یعنی ویولا اید توسط عاملان این فاجعه تهدید می‌شود و تاد باید از او محافظت کند.

فیلم آشوب مدام به تهیه‌کنندگی داگ دیویسن، آلیسون وینتر، رابرت زمکیس و اروین استاف توسط استودیوهای لاینزگیت فیلمز و کوادرانت پیکچرز تولید و توسط لاینزگیت در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) در کشور آمریکا منتشر شده است. بودجه ساخت این فیلم حدود ۱۰۰ میلیون دلار عنوان شده که انتظارات را از آن بسیار بالا می‌برد.


تصویری از فیلم boss level با ایفای نقش مل گیبسون

۲- فیلم Boss Level

فیلم  رتبه رئیس

کارگردان: جو کارنهان | نویسنده: کریس بوری، ادی بوری، جو کارنهان

بازیگران: مل گیبسون، فرانک گریلو، آنابل والیس، ویل ساسو، نائومی واتس

تاریخ اکران: (اکران شده)

Boss Level در IMDB

سال ۲۰۱۲ بود که جو کارنهان اعلام کرد درحال کار روی یک پروژه جدید برای شرکت فاکس است، پروژه‌ای با نام Continue که بعدها به نام Boss Level تغییر نام پیدا کرد. در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که مل گیبسون و فرانک گریلو قرار است در فیلمی که کارنهان آن را کارگردانی می‌کند و وظیفه نویسندگی آن را برعهده دارد، حضور پیدا کنند و همین عامل باعث شد تا این فیلم یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ لقب بگیرد. درکنار این اسامی می‌توان به بازیگران برجسته دیگری مانند نائومی واتس و آنابل والیس اشاره کنیم که بخشی از تیم بازیگری این فیلم را تشکیل می‌دهند.

فیلم رتبه رئیس یک فیلم اکشن در ژانر علمی تخیلی به‌شمار می‌رود که دست روی یک داستان جذاب گذاشته است؛ زمان، المانی که اگر خوب به آن پرداخته شود بدون شک نتیجه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد. داستان فیلم درباره شخصیتی به‌نام روی با ایفای نقش فرانگ گریلو جریان دارد. روی یکی از مامورین بازنشسته نیروهای ویژه است که در روز مرگ خود دچار یک حلقه زمانی یا همان لوپ زمانی می‌شود. او در این حلقه نسخه دیگری از خودش را می‌بیند و تلاش می‌کند که از این لوپ اعصاب‌خوردکن خلاص شود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این داستانِ روایت‌گرِ لوپ زمانی چگونه از آب درخواهد آمد.

Boss Level به تهیه‌کنندگی جو کارنهان و فرانک گریلو توسط استودیو Highland Film Group و با همراهی Diamond Film Productions با بودجه‌ای حدود ۴۵ میلیون دلار تولید شده که قرار بود در سال ۲۰۱۹ پخش شود ولی به‌دلایلی در تاریخ ۵ مارس (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) پخش خواهد شد. مراحل ساخت این فیلم در کشور مجارستان انجام شده و توسط شرکت Hulu منتشر شد.


تصویری از جوکر با ایفای نقش جرد لتو در فیلم zack snyder

۳- فیلم Zack Snyder's Justice League

فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر

کارگردان: زک اسنایدر |‌ نویسنده: کریس تریو، زک اسنایدر

بازیگران: بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جرد لتو، جیسون موموآ

تاریخ اکران: (اکران شده)

Zack Snyder's Justice League در IMDB

لیگ عدالتِ زک اسنایدر می‌تواند مورد انتظارترین فیلم ابرقهرمانی سال ۲۰۲۱ لقب بگیرد. فیلمی که تمام ابرقهرمان‌های محبوب دنیای DC را در خود جای داده تا ما شاهد یک فیلم ابرقهرمانی پررنگ‌ولعاب باشیم. پس از انتقادهای زیاد به فیلم لیگ عدالت که در سال ۲۰۱۷ اکران شد برادران وارنر تصمیم گرفت تا نسخه اصلی این فیلم را به کارگردانی زک اسنایدر در سال ۲۰۲۱ اکران کند. این فیلم با حضور چهره‌هایی برجسته مانند بن افلک، هنری کویل، جرد لتو، گل گدوت و جیسون موموآ تیم بازیگران بسیار خوبی دارد. گل گدوت پس از نقش‌آفرینی در فیلم «زن شگفت‌انگیز» که منتقدان زیادی از آن ناراضی بودند، در یک فیلم ابرقهرمانی بزرگ دیگر حضور دارد که باید ببینیم این فیلم چگونه از آب در خواهد آمد.

داستان فیلم با تلاش‌های بروس وین یا همان بتمن برای جلوگیری از نادیده نگرفتن فداکاری سوپرمن شروع می‌شود. او تصمیم دارد با دایانا پرینس تیمی قدرتمند از ابرقهرمان‌ها را جمع‌آوری کرده تا از زمین درمقابل حمله‌ای فاجعه‌بار مراقبت کنند. دراین‌میان ابرقهرمان‌های داستان برای حضور در این تیم هرکدام باید با المانی که آن‌ها را به عقب می‌راند، روبه‌رو شوند تا بتوانند درنهایت به لیگِ عدالت بپیوندند. بروس وین می‌بیند که کار او سخت‌تر شده ولی به هر شکل موفق می‌شود تیم مورد نظر خود را تشکیل دهد. حالا شاهد این موضوع هستیم که بتمن، واندروومن، آکوامن، فلش و سایبورگ گرد هم آمده‌اند تا در مقابل اسپن ولف، دساد و دارکساید قرار بگیرند. هرچند ممکن است زمان کافی برای مقابله با آن‌ها را نداشته باشند.

فیلم لیگِ عدالت زک اسنایدر، یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ قرار است در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۱ (۲۸ اسفند ۱۴۰۰) توسط HBO Max پخش شود. مدت زمان این فیلم حدودا چهار ساعت خواهد بود

فیلم Zack Snyder's Justice League که مدت زمان آن حدودا چهار ساعت خواهد بود به تهیه‌کنندگی چارلز روون و دیورا اسنایدر توسط استودیو برادران وارنر به‌همراه DC Films با بودجه‌ای حدود ۷۰ میلیون دلار باز تولید شده است تا نسخه کامل‌تر و جامع‌تری نسبت‌به لیگِ عدالتِ سال ۲۰۱۷ را مشاهده کنیم. این بودجه در هالیوودِ این روزها برای چنین فیلم ابرقهرمانی شاید کم به‌نظر برسد ولی بااین‌حال به‌احتمال زیاد شاهد یک فیلم جذاب و سرگرم‌کننده از جهان DC خواهیم بود. این فیلم در تاریخ ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۱۳۹۹) توسط HBO Max پخش شده است.

فیلم Zack Snyder's Justice League پس از اکران خود ستایش بسیاری از منتقدان و اهالی سینما را به‌دست آورد که عقیده داشتند تمام شکست‌های فیلم سال ۲۰۱۷ را به‌دست فراموشی سپرده و همچنین طرفداران این فیلم با راه انداختن کمپینی از برادران وارنر درخواست کرده‌اند که ادامه این مجموعه را نیز با کارگردانی زک اسنایدر در دست ساخت قرار دهند.


گودزیلا در حال حرکت به سمت کینگ کونگ که در حال دفاع از شهر است، در پوستر فیلم Godzilla vs. Kong

۴- فیلم Godzilla vs. Kong

فیلم گودزیلا درمقابل کونگ

کارگردان: آدام وینگارد | نویسنده: اریک پیرسن، تی اس. نولین، مایکل استرکزینسکی، پاتریک مک‌کی

بازیگران: الکساندر اسکارشگرد، میلی بابی براون، ایزا گونزالس، ربکا هال

تاریخ اکران: (اکران شده)

Godzilla vs. Kong در IMDB

گودزیلا دربرابر کونگ را اگر مورد انتظارترین فیلم اکشن ۲۰۲۱ انتخاب نکنیم به‌راحتی می‌توانیم آن را در بین سه فیلم اکشن موردانتظار امسال قرار دهیم. گودزیلا و کونگ، دو شخصیتی که حضور هرکدامشان در یک فیلم می‌تواند آن اثر را به یک بلاک‌باستر قوی و پول‌ساز تبدیل کند و حالا که هر دوی آن‌ها در یک فیلم حضور دارند و قرار است شاهد نبردهایی بزرگ میان آن‌ها باشیم قطعا این فیلم برای علاقه‌مندان ژانر اکشن جایگاه بالایی خواهد داشت. جدیدترین فیلم آدام وینگارد سی و ششمین فیلم از جهان گودزیلا و دوازدهمین فیلم از جهان کینگ کونگ خواهد بود که در این فیلم بلاخره درمقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

در سال ۲۰۱۵ بود که استودیو لجندری اعلام کرد قصد دارد میان دنیای این دو هیولای عظیم یک فیلم مشترک بسازد که همین اعلام کوچک باعث ایجاد یک هایپ شدید میان اهالی سینما شد. داستان فیلم براساس اطلاعات منتشر شده با درگیری این دو هیولا شروع و پس از آن گودزیلا متوجه می‌شود که دشمنان اصلی او فیلم‌سازان آمریکایی به‌شمار می‌روند، نه کینگ کونگ. فیلم Godzilla vs. Kong قرار بود در نوامبر ۲۰۲۰ اکران شود که به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تاریخ اکران آن به ۲۶ مارس ۲۰۲۱ (۶ فروردین ۱۴۰۰) موکول شد. این فیلم در تاریخ ۳۱ مارس (۵ روز پس از اکران سراسری) در سینماهای آمریکا و شبکه HBO Max منتشر خواهد شد.

این فیلم به تهیه‌کنندگی ماری پارنت و اریک مکلود توسط استودیو لجندری پیکچرز با بودجه‌ای حدود ۱۸۰ میلیون دلار تولید شده است. سازندگان این فیلم با‌توجه‌به بودجه سنگین آن بدون شک انتظارات زیادی از فروش آن دارند که باید ببینیم نتیجه این فیلم چه خواهد شد. گودزیلا دربرابر کونگ از همه نظر فیلم باکیفیتی به‌شمار می‌رود که بدون شک یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن 2021 خواهد بود.


پوستر رسمی فیلم مورتال کامبت

۵- فیلم Mortal Kombat

فیلم مورتال کامبت

کارگردان: سایمون مک‌کوید | نویسنده: گرگ روسو

بازیگران: جو تسلیم، لودی لین، جسیکا مک‌نامی، جاش لاوسون

تاریخ اکران: (اکران شده)

Mortal Kombat در IMDB

اگر اهل بازی‌های ویدیویی هم نباشید به‌احتمال زیاد حداقل یک بار اسم بازی مورتال کامبت را شنیده‌اید و حالا اگر از علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی مخصوصا بازی‌های مبارزه‌ای باشید که بدون شک از این بازی بارها و بارها لذت برده‌اید. بازی‌ای که با خشونت افسارگریخته و عریان خود شما را در خون خود و حریفانتان غرق خواهد کرد. مورتال کامبت به‌قدری محبوب است که استودیو نیولاین سینما تصمیم گرفت پس از ۲۴ سال بار دیگر پای آن را به سینماها باز کند تا بار دیگر اهالی سینما شاهد یک فیلم اکشن با خشونتی بسیار بالا باشند.

داستان فیلم Mortal Kombat درباره شخصیتی به‌نام کول یانگ جریان دارد؛ یک مبارز در رشته هنرهای رزمی که اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خود ندارد و نمی‌داند اجداد او چه کسانی هستند. دراین‌میان شخصیت ساب‌زیرو (یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی مورتال کامبت) که عضو یک گروه از آدم‌کش‌های حرفه‌ای است او را تعقیب می‌کند ولی کول دلیل این موضوع را نیز نمی‌داند. بااین‌حال او باید برای حفظ جان خود و مراقبت از خانواده‌اش تلاش کند. در داستان فیلم شاهد کاراکترهای محبوبی مانند ریدن، سونیا بلید، کانو، ساب‌زیرو و صدالبته اسکورپین خواهیم بود، شخصیت‌هایی که هرکدام از آن‌ها از محبوب‌ترین شخصیت‌های Mortal Kombat هستند.

در فیلم Mortal Kombat شاهد شخصیت‌های محبوبی مانند اسکورپین، ریدن، ساب‌زیرو، کانو و سونیا بلید خواهیم بود

مورتال کامبت به تهیه‌کنندگی جیمز وان و تاد گارنر توسط استودیو نیولاین سینما و باهمراهی Broken Road Productions تولید و توسط شرکت برادران وارنر در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۱ (۲۷ فروردین ۱۴۰۰) به‌طور همزمان در سینماها و شبکه HBO Max منتشر شد. به‌نظر شما این اقتباس از بازی‌های ویدیویی کیفیت مناسبی داشت یا مثل بسیار دیگری از این اقتباس‌ها یک اثر معمولی به‌شمار می‌رود؟


تصویری از مایکل بی جوردن در فیلم tom clancy

۶- فیلم Tom Clancy's Without Remorse

فیلم بدونِ پشیمانی

کارگردان: استفانو سولیما | نویسنده: تیلور شریدن، ویل استیپلس

بازیگران: مایکل بی جوردن، جودی ترنر اسمیت، جیمی بل

تاریخ اکران: (اکران شده)

Tom Clancy's Without Remorse در IMDB

فیلم Tom Clancy's Without Remorse به‌دلایل مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا تعویق‌های زیادی را تجربه کرد. این فیلم درابتدا قرار بود در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط شرکت پارامونت پیکچرز اکران شود که اکران آن به‌خاطر ویروس کرونا در وهله اول به تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۰ و بعد از آن به تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ موکول شد. پس از این تعویق‌های پشت‌سرهم درنهایت تاریخ نهایی اکران این فیلم که یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ به‌شمار می‌رود، ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام گردید. طرفداران فیلم‌های اکشن و مخصوصا سری Tom Clancy's مشتاقانه منتظر فیلم جدید استفانو سولیما هستند.

داستان فیلم Tom Clancy's Without Remorse درباره شخصیت جان کلی که با نام جان کلارک او را می‌شناسند، جریان دارد. ایفای نقش این شخصیت برعهده مایکل بی جردن است که در سال‌های اخیر نشان داده توانایی‌های بسیار زیادی در ایفای نقش در فیلم‌های اکشن دارد. همسر جان توسط نیروهای روسی به قتل می‌رسد و به‌همین‌دلیل او سعی دارد انتقام مرگ همسرش را بگیرد. دراین‌میان او متوجه یک دسیسه بین‌المللی می‌شود و تصمیم می‌گیرد به‌همراه هم‌رزمان خود برعلیه این دسیسه اقداماتی انجام دهد؛ دسیسه‌ای که بسیار خطرناک به‌شمار می‌رود و آمریکا را تهدید می‌کند. به‌همین‌خاطر در این فیلم شاهد یک نبرد میان آمریکا و روسیه خواهیم بود.

فیلم Tom Clancy's Without Remorse به تهیه‌کنندگی آکیوا گلدسمن، مایکل بی جوردن و جاش اپلبام توسط استودیو‌های پارامونت پیکچرز و اسکای‌دنس مدیا تولید و توسط آمازون استودیو پخش خواهد شد. این فیلم که از روی یک رمان با همین نام به نویسندگی تام کلنسی که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد، اقباس شده است یک اسپین‌آف برای مجموعه فیلم‌های Jack Ryan تلقی می‌شود.


ایفای نقش جیسون استاتهام در فیلم wrath of man

۷- فیلم Wrath of Man

فیلم خشم مردانه

کارگردان: گای ریچی | نویسنده: گای ریجی

بازیگران: جیسون استاتهام، هولت مک‌کالانی، اسکات ایستوود

تاریخ اکران:(اکران شده)

Wrath of Man در IMDB

تا اینجای فهرست متوجه شدیم که در سال ۲۰۲۱ تقریبا تمام بازیگران برجسته ژانر اکشن را خواهیم دید ولی نام یک نفر در آن به چشم نخورد. جیسون استاتهام، یکی از اصلی‌ترین بازیگران فیلم‌های اکشن که در سال جدید با فیلم Wrath of Man بار دیگر روی پرده سینماها خواهد آمد. فیلم Wrath of Man به کارگردانی گای ریچی از روی یک فیلم اکشن فرانسوی با همین نام محصول سال ۲۰۰۴ ساخته شده و درواقع نسخه بازسازی شده آن فیلم به‌شمار می‌رود. تاریخ اکران این فیلم درابتدا برای تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در آن تاریخ اکران نشد. تاریخ جدید برای اکران این فیلم همچنان از سوی سازندگان آن اعلام نشده است ولی به احتمال زیاد به‌زودی اطلاعات جدیدی از داستان احتمالی آن منتشر خواهد شد.

فیلم Wrath of Man یا همان Cash Truck با حضور بازیگرانی مانند هولت مک‌کالانی، اسکات ایستوود، جفری داناوان و جاش هارتنت درکنار جیسون استاتهام می‌تواند نوید یک فیلم اکشن باکیفیت را به ما دهد. به‌همین‌دلیل درحال‌حاضر تنها باید صبر کنیم تا اطلاعات بیشتری از این فیلم منتشر شود. Wrath of Man به تهیه‌کنندگی ایوان اتکینسون و بیل بلوک توسط استودیو MGM تولید و قرار است توسط شرکت یونایتد آرتیست به‌همراهی لاینزگیت در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت سال جاری) اکران شود.


رایان رینولدز در کاور فیلم free guy و اصابت گلوله به لیوان قهوه او

بهترین فیلم های اکشن 2021 در صف اکران

۸- فیلم Free Guy

فیلم مرد آزاد

کارگردان: شاون لوی | نویسنده: مت لیبرمن، زک پن

بازیگران: رایان رینولدز، جودی کومر، تایکا وایتیتی، لیل رل هاوری

تاریخ اکران: ۲۱ مه ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ خورشیدی)

Free Guy در IMDB

فیلم Free Guy احتمالا می‌تواند برای افرادی که به بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های اکشن علاقه دارند، بسیار جالب باشد. جدیدترین فیلم یکی از ستاره‌های هالیوود یعنی رایان رینولدز قرار است یک فیلم در ژانر اکشن کمدی و ماجراجویی باشد. باتوجه‌به تریلرها و تصاویری که از این فیلم تا امروز منتشر شده می‌توانیم حدس بزنیم که با یک فیلم جذاب و بسیار سرگرم‌کننده طرف هستیم. فیلمی که درکنار به‌تصویر کشیدن المان‌های فیلم‌های اکشن ما را همراه خود به درون یک بازی ویدیویی در سبک بازی‌های جهان باز خواهد برد و شخصیت اصلی فیلم را در مقابل اتفاقات این بازی قرار خواهد داد. تاریخ انتشار این فیلم هم مانند اکثر فیلم‌های این فهرست به‌دلیل ویروس کرونا از ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر ۱۳۹۹) به تاریخ ۲۱ مه ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) موکول شده است.

داستان فیلم درباره شخصیتی به‌نام گای جریان دارد. او یک کارمند بانک تلقی می‌شود که درحال گذراندن زندگی عادی خودش است. بااین‌حال او اطلاع ندارد که یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی کردن (NPC) یک بازی ویدیویی به‌شمار می‌رود و زمانی‌که از این موضوع اطلاع پیدا می‌کند، تصمیم می‌گیرد کنترل زندگی خود را به‌دست بگیرد و به قهرمان داستان بازی تبدیل شود. اگر از طرفداران رایان رینولدز هستید می‌دانید که ایفای نقش او در سری فیلم‌های Deadpool چقدر خوب بوده و به‌احتمال زیاد ایفای نقش او در این فیلم هم بسیار جالب خواهد بود.

فیلم مرد آزاد به تهیه‌کنندگی شان لوی، گرگ برلانتی و رایان رینولدز، توسط استودیو Maximum Effort به‌همراه استودیو برلانتی پروداکشنز تولید و توسط شرکت قرن بیستم پخش خواهد شد. این فیلم که یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن 2021 محسوب می‌شود در سینماهای IMAX نیز اکران خواهد شد. 


وین دیزل با چهره خشمگین در فیلم F9 تکیه داده به ماشین یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱

۹- فیلم F9

فیلم سریع و خشن 9

گارگردان: جاستین لی | نویسنده: دنیل کیسی

بازیگران: وین دیزل، جان سینا، میشل رودریگز، شارلیز ترون، لوداکریس

تاریخ اکران: ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ۱۴۰۰ خورشیدی)

F9 در IMDB

فیلم F9 یا همان Fast and Furious 9 قسمت نهم مجموعه سریع و خشن به‌شمار می‌رود. مجموعه‌ای که در سال ۲۰۰۱ با محوریت مسابقات خیابانی و غیرقانونی شروع شد و اکنون به یک بلاک‌باستر هالیوودی اکشن و پول‌ساز برای سازندگان آن تبدیل شده است. هرچه جلوتر رفتیم نقش صحنه‌های اکشن در این مجموعه پررنگ‌تر شد تا اینکه امسال شاهد پخش نهمین قسمت از این مجموعه خواهیم بود؛ البته این مجموعه شامل اسپین‌آف‌هایی مانند Hobbs and Shaw نیز بوده است. در قسمت جدید سریع و خشن جان سینا، کشتی‌کج باز حرفه‌ای آمریکایی نیز حضور دارد و نقش برادر شخصیت دام را ایفا خواهد کرد. درکنار او بازیگران این قسمت نیز مانند قسمت‌های قبلی همان چهره‌های آشنای همیشگی هستند.

در تریلر فیلم F9 مشاهده کردیم که خط داستانی اصلی این فیلم درباره تقابل شخصیت دام با برادرش جریان خواهد داشت.

داستان فیلم درباره رویارویی دام با برادرش جریان دارد. شارلیز ترون در نقش سایفر که همراه جیکوب (برادر دام) است، او را به سمت کشتن برادرش دام تشویق می‌کند و همین موضوع هم به خط اصلی داستان فیلم تبدیل می‌شود. تقابل این دو نفر در تریلر جدید فیلم نیز به داستان اصلی تبدیل شده که صحنه‌هایی از نبرد آن‌ها را در این تریلر می‌بینیم. بااین‌حال تریلر جدید فیلم F9 به‌قدری صحنه اکشن افسارگریخته دارد که احتمالا بازهم با یک بلاک‌باستر کاملا هالیوودی که پر شده از صحنه‌های اکشن بزرگ طرف خواهیم بود. صحنه‌هایی که خیلی از جاها مرز منطقی بودن را رد می‌کنند و از آن بسیار دور می‌شوند.

فیلم سریع و خشن 9 به تهیه‌کنندگی وین دیزل و کریس مورگان توسط استودیو Orginal Film و One Race Films با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلار تولید و قرار است توسط Universal Pictures در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ۱۴۰۰) اکران شود.


کاور فیلم black widow با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون

۱۰- فیلم Black Widow

فیلم بیوه سیاه

کارگردان: کیت شورتلند | نویسنده: اریک پیرسون

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، ویلیام هرت

تاریخ اکران:‌ (اکران شده)

Black Widow در IMDB

در ادامه فهرست مورد انتظارترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ به یکی از فیلم‌های دنیای رنگارنگ سینمایی مارول می‌رسیم. فیلم بیوه سیاه که بسیاری از طرفداران فیلم‌های مارول بی‌صبرانه منتظر آن هستند. شخصیت بیوه سیاه در چندین فیلم این جهان بی‌پایان با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون حضور داشته است؛ از فیلم مرد آهنی در سال ۲۰۱۰ تا مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان. بااین‌حال ایده ساخت یک فیلم با محوریت این شخصیت از سال ۲۰۰۴ در ذهن شرکت لاینزگیت قرار داشت که به‌دلایلی ساخت این فیلم به مراحل نهایی نرسید و در سال ۲۰۰۶ حق ساخت آن به مارول بازگردانده شد. مراحل ساخت این فیلم از سال ۲۰۱۸ آغاز و تا سال ۲۰۲۰ به‌طول انجامید.

داستان فیلم همان‌طور که از اسم آن پیداست درباره شخصیت Black Widow جریان دارد و روایت‌گر بازه زمانی بعد از جنگ داخلی و قبل از جنگ بی‌نهایت است. طبق اطلاعات ارائه شده در این فیلم شاهد به‌تصویر کشیدن گذشته ناتاشا رومانوف خواهیم بود که در جریان جنگ داخلی و به‌خاطر نافرمانی از توافق‌نامه سوکو ویا و به‌خاطر کمک به شخصیت استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته است. اکران این فیلم درابتدا ۶ نوامبر ۲۰۲۰ اعلام گردید که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به ۹ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۸ تیر ۱۴۰۰ خورشیدی) موکول شد.

فیلم Black Widow که به تهیه‌کنندگی کوین فایگی و توسط استودیو مارول تولید می‌شود یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خواهد بود. بودجه ساخت این فیلم مبلغ ۱۶۰ الی ۱۹۰ میلیون دلار اعلام شده که البته برای فیلم‌های دنیای مارول اتفاق جدیدی نیست. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا با یک بلاک‌باستر موفق دیگر که در دنیای مارول جریان دارد روبه‌رو خواهیم شد یا خیر؟


کاور فیلم the suicide squad با بازی مارگو رابی و ادریس البا

۱۱- فیلم The Suicide Squad

فیلم جوخه انتحار

کارگردان: جیمز گان | نویسنده: جیمز گان

بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا، یوئل کینامان

تاریخ اکران: ۶ اوت ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ۱۴۰۰ خورشیدی)

The Suicide Squad در IMDB

شخصیت هارلی کویین به‌قدری در گیشه‌ها موفق بوده که ما هرسال شاهد یک فیلم با محوریت این شخصیت هستیم؛ سال ۲۰۲۰ فیلم Birds of Prey و امسال هم قسمت دوم The Suicide Squad یا همان جوخه انتحار. قسمت اول این سری بااینکه انتقادهای زیادی را در پی داشت ولی طرفداران زیادی را در سراسر جهان پیدا کرد و بسیاری از این مجموعه در دنیای DC راضی بودند. بااین‌حال در قسمت جدید جوخه انتحار شخصیت‌های دَدشات با بازی ویل اسمیت و جوکر با بازی جرد لتو حضور نخواهند داشت و در این فیلم این شخصیت‌ها را نخواهیم دید. 

جیمز گان کارگردان این فیلم اعلام کرده که اتمسفر فیلم و داستان آن با قسمت نخست این فیلم که در سال ۲۰۱۶ اکران شد، متفاوت خواهد بود. هنوز اطلاعات زیادی از خط داستانی فیلم The Suicide Squad در دسترس نیست ولی می‌توان حدس زد که داستان آن تقریبا حول چه موضوعی جریان خواهد داشت. احتمالا یک بار دیگر هارلی کوئین با همراهان خودش در مقابل یکی دیگر از دشمنانشان قرار خواهند گرفت و نبردی سخت را شاهد خواهیم بود که به‌احتمال زیاد باز هم صحنه‌های اکشن پررنگ‌ولعابی درون این فیلم خودنمایی خواهند کرد. 

قسمت دوم جوخه انتحار به تهیه‌کنندگی چارلز روون و پیتر سفرن توسط استودیو DC Films به‌همراهی اطلس انترتینمنت تولید و توسط برادران وارنر منتشر خواهد شد. طبق اطلاعات جدیدی که برادران وارنر ارائه کرده این فیلم قرار است در اولین ماه سال ۲۰۲۲ در سرویس HBO Max نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.


تصویری از تام هاردی و شخصیت ونوم در یک بدن

۱۲- فیلم Venom: Let There Be Carnage

فیلم ونوم: اجازه دهید کارنیج بیاید

کارگردان: اندی سرکیس | نویسنده: کلی مارسل، دیوید مشلین

بازیگران: تام هاردی، وودی هرلسون، میشل ویلیامز، رید اسکات

تاریخ اکران: ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲ مهر ۱۴۰۰ خورشیدی)

Venom: Let There Be Carnage در IMDB

پس از موفقیت‌ها و محبوبیت قسمت اول فیلم Venom با ایفای نقش هنرمندانه تام هاردی، راه برای ساخت قسمت‌های بعدی آن بسیار هموارتر شد. قسمت دوم Venom به تهیه‌کنندگی آوی آراد، مت تولماک، ایمی پاسکال و هوچ پارکر توسط استودیو مارول انترتینمنت به‌همراهی کلمبیا پیکچرز تولید و قرار است توسط شرکت سونی در تاریخی که به آن اشاره کردیم، منتشر شود. هنوز اطلاعات دقیقی از بودجه این فیلم در دسترس نیست ولی می‌توان حدس زد که یک فیلم بسیار مورد انتظار از دنیای سینمایی مارول بودجه کمی نخواهد داشت.

فیلم Venom: Let There Be Carnage درابتدا قرار بود در اکتبر سال ۲۰۲۰ روی پرده سینماها رود که مثل بسیاری از فیلم‌های این فهرست به‌خاطر مشکلات پیش آمده به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد. تام هاردی در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرده است که برای تولید سه‌گانه Venom با سونی پیکچرز قرارداد امضا کرده و به‌همین‌دلیل پس از این فیلم شاهد حداقل یک فیلم دیگر با محوریت شخصیت Venom خواهیم بود. 

فیلم Venom: Let There Be Carnage بدون شک یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال 2021 خواهد بود و باید صبر کنیم تا ببینیم آیا این فیلم هم مانند قسمت ابتدایی خود محبوب و موفق خواهد شد یا خیر؟ موضوعی که به احتمال زیاد با حضور تام هاردی و وودی هارلسون جوابش مثبت خواهد بود. هنوز اطلاعات زیادی درباره داستان احتمالی این فیلم در دسترس نیست ولی مطمئن هستیم که شخصیت Carnage در این فیلم حضور خواهد داشت و درمقابل پروتاگونیست فیلم یعنی ادی بروک با ایفای نقش تام هاردی قرار خواهد گرفت.


تیموتی شالامی درحال ایفای نقش در فیلم dune و چند سفینه فضایی در پشت سر او

۱۳- فیلم Dune

فیلم تل‌ماسه

کارگردان: دنی ویلنوو | نویسنده: اریک راث، جان اسپیتز، دنی ویلنوو

بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، اسکار آیزاک

تاریخ اکران: ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰ خورشیدی)

Dune در IMDB

فیلم Dune خیلی راحت یکی از سه فیلم سال ۲۰۲۱ به‌شمار می‌رود که تمام اهالی سینما بی‌صبرانه منتظر اکران آن هستند. این فیلم اقتباسی است از یک رمان بسیار محبوب با همین نام که توسط فرانک هربرت نوشته شده است. یک بار در سال ۱۹۸۴ یک اقتباس از این کتاب صورت گرفت که عنوان آن فیلم هم Dune بود و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد ولی امسال دنی ویلنوو پا را یک قدم فراتر گذاشته و قصد دارد با استفاده از تمام جنبه‌های تکنولوژی فیلمی را نشان ما دهد که دو سه سطح از فیلم سال ۱۹۸۴ بهتر باشد. به احتمال زیاد تریلر فیلم Dune را مشاهده کرده‌اید و مثل ما از مناظر و تصاویر نفسگیر موجود در آن به وجد آمده‌اید. 

فیلم Dune یک نسخه بازسازی شده از روی یک فیلم با همین نام که در سال ۱۹۸۴ اکران شد، به‌شمار می‌رود

داستان فیلم مانند داستان کتاب و فیلمی که سال ۱۹۸۴ ساخته شده، جریان دارد. در آینده‌ای دور به شخصیت لتو اتریدیس وظیفه نظارت بر بیایانی با نام اراکیس محول می‌شود؛ این بیابان در سیاره‌ای با نام Dune قرار دارد. این سیاره تنها منبع یک عنصر بسیار ارزشمند به نام «اسپایس» است که مصرف آن می‌تواند باعث افزایش عمر و تقویت توانایی‌های ذهنی انسان شود. این عنصر درکنار این فواید می‌تواند انسان‌ها را بین نقاط مختلف جهان به‌سرعت جابه‌جا کند. لتو باید از این مکان مراقبت کند، موضوعی که یک تله مرگبار برای کشتن او به‌شمار می‌رود. بااین‌حال او تصمیم می‌گیرد که مأموریت خود را ادامه دهد. این مأموریت در آن مکان که کرم‌های شنی عظیم‌الجثه‌ای در آن‌جا زندگی می‌کنند، به ماموریتی مرگبار تبدیل می‌شود.

فیلم Dune به تهیه‌کنندگی توماس تال، ماری پارنت و دنی ویلنوو توسط استودیو لجندری پیکچرز با بودجه سنگین ۱۷۰ میلیون دلاری تولید و قرار است توسط برادران وارنر در تاریخ یک اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) اکران شود. فیلم‌برداری این فیلم در کشورهای مجارستان، کانادا، آمریکا و انگلستان انجام شده و بدون شک نه‌تنها یکی از مورد بهتری فیلم‌های اکشن 2021 که یکی از بهترین فیلم های سال 2021 خواهد بود.


کاور فیلم no time to die با ایفای نقش دنیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷

۱۴- فیلم No Time to Die

فیلم زمانی برای مردن نیست

کارگردان: کری فوکوناگا | نویسنده: نیل پورویس، رابرت وید، کاری جوجی فوکاناگا

بازیگران: دنیل کریگ، رامی ملک، لئا سیدو، لاسانا لینچ

تاریخ اکران:‌ ۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۶ مهر ۱۴۰۰ خورشیدی)

No Time to Die در IMDB

سال ۲۰۲۱ سال پرباری در ژانر اکشن به‌شمار می‌رود و تقریبا شاهد اکران یک فیلم جدید در تمام فرنچایزهای مهم در این سال خواهیم بود و اکثر شخصیت‌های مهم را در قالب این فیلم‌ها خواهیم دید. شخصیت جیمز باند در صنعت سینما تاریخ بلند و بالایی دارد و تقریبا تمام فیلم‌های منتشر شده در این مجموعه همگی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. فیلم No Time to Die فیلم جدید شخصیت جیمز باند خواهد بود که در آن بازهم شاهد نقش‌آفرینی دنیل کریگ در نقش جیمز باند هستیم. در مراحل فیلم‌برداری این فیلم دنیل کریگ دچار یک آسیب‌دیدگی شد و همین موضوع اتمام مراحل ساخت فیلم را کمی به تعویق انداخت.

داستان فیلم به پنج سال پس از وقایق پرونده اسپکتر مربوط می‌شود. جیمز باند پس از آن پرونده خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است. همه چیز برای او به‌طور نرمال پیش می‌رود و از زندگی معمولی خود لذت می‌برد تا اینکه یکی از دوستان قدیمی او و یکی از جاسوسان سازمان CIA به سراغش می‌آید و از او درخواست کمک می‌کند. پرنده به ربوده شدن یک دانشمند ربط دارد که توسط یک تروریست ربوده شده است. پس از کمی تحقیق و بررسی جیمز باند متوجه می‌شود که به‌خاطر این پرونده خطر بزرگی دنیا را تهدید می‌کند؛ تهدیدی که تا آن روز مانندش را ندیده بود. به‌همین‌دلیل از بازنشستگی خارج می‌شود و تصمیم می‌گیرد پرونده را حل‌و‌فصل کند.

فیلم No Time to Die به تهیه‌کنندگی مایکل ویلسون و باربارا براکلی توسط استودیو مترو گلدوین مایر و ایون پروداکشنز با بودجه بسیار سنگین ۲۵۰ میلیون دلاری تولید و قرار است توسط یونیورسال پیکچرز در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر ۱۴۰۰) اکران شود.


لوگوی فیلم eternals

۱۵- فیلم Eternals

فیلم جاودانگان

کارگردان: کلوئه ژائو | نویسنده: متیو کی. فیرپو، رایان فیرپو

بازیگران: ریچارد مدن، جما چان، آنجلینا جولی، هری استایلز، کیت هرینگتون

تاریخ اکران: ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی)

Eternals در IMDB

Eternals عنوان فیلم دیگری از جهان سینمایی مارول به‌شمار می‌رود که از روی یکی از داستان‌های کمیک این شرکت اقتباس و در قالب فیلم سینمایی اکران خواهد شد. دنیای سینمایی مارول تا قبل از ساخت این فیلم هیچوقت به‌دنبال ساخت فیلمی با محوریت شخصیت‌های داستان‌های Eternals نرفته بود و این فیلم می‌تواند شروعی باشد برای ساخت فیلم‌های بیشتر برپایه داستان‌های این مجموعه کمیک. زمانی‌که فهرست بازیگران حاضر در این فیلم را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تیم بازیگران خوبی در این فیلم حضور دارند و اولین فیلم از این مجموعه داستان احتمالا فیلم خوبی از آب در خواهد آمد. درکنار بازیگرانی مانند ریچارد مدن و هری استایلز می‌توانیم اسامی بازیگران برجسته‌ای مانند آنجلینا جولی و کیت هرینگتون را مشاهده کنیم که برای اولین‌بار در دنیای ابرقهرمانی مارول حضور پیدا می‌کنند.

داستان فیلم به دوران پس از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame مربوط می‌شود. اترنالز موجوداتی هستند جاویدان که توسط سلستیال خلق شده‌اند و هدفشان محافظت از بشریت و کره زمین است. پس از اتفاقات فیلم Endgame به‌خاطر یک فاجعه غیرمنتظره تمام اترنال‌ها که به‌مدت ۷۰۰ سال به‌طور مخفیانه در کره زمین زندگی می‌کردند، مجبور می‌شوند با یکدیگر متحد شده تا درمقابل دشمن قدیمی خود یعنی دیوینت‌ها قرار بگیرند. طبق وظیفه‌شان آن‌ها باید دربرابر دیوینت‌ها از انسان‌ها و کره زمین محافظت کنند. نبرد اترنال‌ها و دیوینت‌ها خط اصلی داستان این فیلم به‌شمار می‌رود.

فیلم Eternals به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیو مارول با بودجه سنگین ۲۰۰ میلیون دلاری تولید و توسط والت دیزنی در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان ۱۴۰۰) اکران خواهد شد. این فیلم طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در قالب فاز چهارم دنیای سینمایی مارول اکران شود.


تام کروز درحال نگاه کردن به آسمان در کاور فیلم top gun: maverick

۱۶- فیلم Top Gun: Maverick

فیلم تاپ گان: ماوریک

کارگردان: جوزف کوشینسکی‌ | نویسنده: پیتر کریگ، جاستین مارکس، کرستوفر مک‌کوری

بازیگران: تام کروز، مایلز تلر، وال کیلمر، جنیفر کانلی، گلن پاول

تاریخ اکران: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی)

Top Gun: Maverick در IMDB

این موضوع که تام کروز را در فیلمی اکشن خارج از سری فیلم‌های مأموریت غیرممکن ببینیم، به خودیِ خود هیجان‌انگیز است. حالا اگر این فیلم اقتباسی باشد از یک کتاب جذاب با داستانی بسیار زیبا صددرصد انتظارها را از آن بیشتر خواهد کرد و مطمئن خواهیم بود فیلمی باکیفیت خواهیم دید. اثر جدید جوزف کوشینسکی داستانی را روایت می‌کند که توسط پیتر کریگ و جاستین مارکس نوشته شده است و بازیگران برجسته‌ای مانند مایلز تلر و وال کیلمر درکنار تام کروز بازیگران آن را تشکیل می‌دهند. تام کروز و وال کیلمر نقش‌های خود در قسمت نخست این فیلم را ایفا خواهند کرد. نکته حائز اهمیت این است که تهیه قسمتی از موسیقی فیلم برعهده هانس زیمر خواهد بود که به‌احتمال زیاد بازهم یک موسیقی متن زیبای دیگر از او خواهیم شنید.

داستان فیلم درباره ماموری به‌نام کاپیتان پیت میچل (مَوریک) جریان دارد. شخصی که حدودا ۳۰ سال در نیروی هوایی تجربه کسب کرده و در مأموریت‌های مختلف شرکت کرده است. داستان فیلم به او و افسرش مربوط می‌شود که موریک را برای انجام یک مأموریت جدید با هواپیمای فوق پیشرفته F18 خود اعزام می‌کند. موریک در این مأموریت باید با مشکلات مختلفی که سر راهش قرار می‌گیرند، مقابله کرده و مأموریت را با موفقیت به سرانجام برساند. فیلم Top Gun: Maverick قسمت دوم فیلم Top Gun که در سال ۱۹۸۶ اکران شد، قلمداد می‌شود.

این فیلم به تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر، دیوید الیسون و تام کروز توسط استودیو اسکای‌دنس با بودجه سنگین ۱۵۰ میلیون دلاری تولید و قرار است توسط پارامونت پیکچرز در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی) اکران شود. این فیلم طبق گفته‌های پارامونت پیکچرز پس از گذشت ۴۵ روز از اکرانش در سینماها در سرویس استریم پارامونت پلاس نیز دردسترس علاقه‌مندان خواهد بود.


تصویری از مرد عنکبوتی درحال پرواز کردن با ایفای نقش تام هالند

۱۷- فیلم Spider-Man: No Way Home

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

کارگردان: جان واتس | نویسنده: کریس مک‌کنا، اریک سامرز

بازیگران: تام هالند، زندیا، جان فاورو، مریسا تومی، اندرو گارفیلد، بندیکت کامبربچ

تاریخ اکران: ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰ خورشیدی)

Spider-Man: No Way Home در IMDB

سومین قسمت مجموعه مرد عنکبوتی به کارگردانی جان واتس که عنوانش به‌تازگی مشخص شده یکی دیگر از فیلم های اکشن مورد انتظار سال ۲۰۲۱ به‌شمار می‌رود. Spider-man: No Way Home با حضور بازیگرانی مانند تام هالند، زندیا، اندرو گارفیلد، جیمی فاکس و بندیکت کامبربچ نوید یک فیلم ابرقهرمانی بسیار سرگرم‌کننده را به طرفداران دنیای مارول می‌دهد. باتوجه‌به روند دو فیلم قبلی و افزایش کیفیت قسمت دوم آن نسبت‌به قسمت اول می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قسمت سوم آن یعنی «راهی به خانه نیست» فیلمی باشد پر از ایستراگ‌های جذاب برای طرفداران این جهان و در زمینه طنز هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد تا نه‌تنها یک فیلم ابرقهرمانی خوب لقب بگیرد که یک فیلم ابرقهرمانی با المان‌های کمدی به جا و مناسب تلقی شود.

باتوجه‌به پایان‌بندی بسیار خوب فیلم Spider-Man: Far From Home، حالا اسپایدرمن در فشار شدیدی است و باید خود را از مهلکه نجات دهد. همچنین باتوجه‌به تلاش جدی کوین فایگی برای رفع مشکلات حاضر بین سونی و دیزنی برای ساخت این فیلم، احتمالا می‌توان مطمئن بود که چند کاراکتر شناخته‌شده دنیای سینمایی مارول هم در آن حضور دارند و قرار است با ماجرایی بزرگ روبه‌رو شویم که روی آینده فاز چهار MCU تاثیر می‌گذارد.

فیلم Spider-man: No Way Home با تهیه‌کنندگی کوین فایگی و ایمی پاسکال توسط استودیوهای کلمبیا پیکچرز و مارول استودیوز تولید و قرار است توسط سونی پیکچرز در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ۱۴۰۰) اکران شود. همچنین با اعلام سازندگان این فیلم قسمت چهارم مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول از ماه اوت ۲۰۱۹ در دست ساخت قرار دارد تا با فاصله کمی نسبت‌به قسمت سوم آن در دسترس علاقه‌مندانش قرار بگیرد.


شخصیت‌های اصلی فیلم the matrix 4 با حضور کیانو ریوز و کری-ان ماس

۱۸- فیلم The Matrix 4

فیلم ماتریکس 4

کارگردان: لانا واچوفسکی | نویسنده: لانا واچوفسکی، الکساندر همن، دیوید میچل

بازیگران: کیانو ریوز، کری-ان ماس، یحیی عبدالمتین دوم، نیل پاتریک هریس

تاریخ اکران: ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱ دی ۱۴۰۰ خورشیدی)

The Matrix 4 در IMDB

پس از ۱۸ سال انتظار بلاخره در سال ۲۰۲۱ می‌توانیم چهارمین قسمت از مجموعه سینمایی ماتریکس را تماشا کنیم. مجموعه‌ای که به‌قدری محبوب است که همچنان پس از گذشت تقریبا ۲ دهه از اکران آخرین قسمت آن ذره‌ای از محبوبیتش بین طرفداران و علاقه‌مندان ژانر اکشن کم نشده است. سری فیلم‌های ماتریکس که کار خود را در سال ۱۹۹۹ آغاز کرد، در سال ۲۰۰۳ دو قسمت جدید از آن اکران شد و تابه‌امروز طرفداران آن منتظر قسمت جدیدش هستند. محبوبیت این فیلم‌ها آن‌قدر زیاد بود که یک انیمه کوتاه و چند بازی ویدیویی هم از روی آن ساخته شد ولی خبری از فیلم جدید آن در کار نبود. 

اطلاعات دقیقی از داستان ماتریکس 4 در دسترس نیست ولی می‌توان چند موضوع را درباره آن‌ها تقریبا مطمئن باشیم. نظریه‌ای در میان طرفداران این مجموعه وجود داشت که شاید قسمت چهارم ماتریکس یک پیش درآمد برای سه قسمت ابتدایی باشد که خب احتمال این موضوع بسیار پایین است. کیانو ریوز و کری-آن ماس که هردو از بازیگران اصلی سه قسمت ابتدایی هم بودند، باتوجه‌به بالا رفتن سن آن‌ها احتمال پیش درآمد بودن این فیلم بسیار پایین می‌آید. همان‌طور که احتمالا پایان قسمت سوم را می‌دانید، باید صبر کنیم و ببینیم سازندگان فیلم پس از درگیری نئو با اسمیت چگونه قصد دارند نئو را به این جهان بازگردانند. البته احتمال این موضوع نیز بسیار زیاد است که داستان ماتریکس ۴ در همان دنیای آشنای ماتریکس جریان خواهد داشت.

پس از ۱۸ سال انتظار قسمت چهارم مجموعه سینمایی ماتریکس یعنی فیلم The Matrix 4 در تاریخ ۲۲ دسامبر (اول دی ۱۴۰۰) اکران خواهد شد

فیلم The Matrix 4 به تهیه‌کنندگی لانا واچوفسکی و گرنت هیل توسط استودیو ویلیج رودشو پیکچرز به‌همراهی استودی واچوفسکی تولید و توسط برادران وارنر در ۲۲ دسامبر (اول دی ۱۴۰۰) اکران خواهد شد. همچنین این فیلم در اولین ماه اکران خود در سرویس HBO Max نیز در دسترس مخاطبان آن قرار خواهد گرفت. 


شخصیت شرلوک هولمز با بازی رابرت داونی جونیور در یک تصویر سفید و یک تفنگ در دست او

۱۹- فیلم Sherlock Holmes 3

فیلم شرلوک هولمز 3

کارگردان: دکستر فلچر | نویسنده: کریس برانکاتو، آرتور دویل

بازیگران: رابرت داونی جونیور، جود لاو، جرد هریس

تاریخ اکران: ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱ دی ۱۴۰۰ خورشیدی)

Sherlock Holmes 3 در IMDB

نیمه دوم ماه دسامبر یک ماه بسیار لذت‌بخش برای طرفداران فیلم‌های ژانر اکشن خواهد بود. درکنار فیلم Spider-Man: No Way Home و فیلم The Matrix 4 می‌توانیم قسمت جدید شرلوک هلمز را هم ببینیم. شرلوک کارآگاه محبوب سینما و تلویزیون که با هوش و ذکاوت خود به حل کردن پرونده‌های جنایی می‌پردازد. از فیلم Sherlock Holmes 3 به‌جز اسامی بازیگران و تیم سازنده آن اطلاعات زیادی در دسترس نیست ولی این موضوع را می‌دانیم که به احتمال زیاد مانند تمام فیلم‌ها و سریال‌های قبلی که با محوریت این شخصیت ساخته شده بودند باز هم شاهد حل‌وفصل کردن پرونده‌ها توسط شرلوک به‌واسطه هوش بالای او خواهیم بود.

رابرت داونی جونیور که در این سال‌ها بارها و بارها او را در فیلم‌های مختلف دنیای سینمایی مارول تماشا کردیم قرار است در این فیلم نقش شخصیت شرلوک هولمز را ایفا کند. جود لاو در مصاحبه‌ای که از او درباره داستان احتمالی فیلم سؤال شده بود، اطلاعات خاصی درباره داستان ارائه نداد ولی به این موضوع اشاره کرد که شرلوک و دکتر واتسون یک جدایی را تجربه کرده‌اند و آن‌ها در این فیلم روی مسئله وابستگی تمرکز خواهند داشت. احتمالا ما در این فیلم شاهد دیدار دوباره این دو شخصیت پس از یک مدت طولانی خواهیم بود. فیلم Sherlock Holmes 3 به تهیه‌کنندگی بروس برمن، سوزان داونی، دن لین، جوئل سیلور و لیونل ویگرام توسط استودیو ویلیج رود شو و برادران وارنر تولید و توسط برادران وانر در تاریخ ۲۲ دسامبر (اول دی ۱۴۰۰) اکران خواهد شد.


شخصیت ایتن هانت نقش اصلی فیلم ماموریت غیرممکن در یک تصویر سفید

۲۰- فیلم Mission: Impossible 7

فیلم مأموریت: غیرممکن 7

کارگردان: کریستوفر مک‌کوری | نویسنده: کریستوفر مک‌کوری، بروس گلر

بازیگران: تام کروز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی

تاریخ اکران: ۲۷ مه ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی)‌ (از تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ به تعویق افتاد)

Mission: Impossible 7 در IMDB

دومین فیلم اکشن و مورد انتظار تام کروز، بازیگر برجسته این ژانر محبوب یعنی قسمت هفتم مجموعه سینمایی مأموریت غیرممکن یکی دیگر از مورد انتظارترین فیلم های اکشن 2021 قلمداد می‌شد که اکران آن به سال ۲۰۲۲ موکول شده است. این فیلم دنباله‌ای برای فیلم Fallout به‌شمار می‌رود و پس از فیلم‌های Mission: Impossible Rogue Nation و Mission: Impossible Fallout سومین فیلم این مجموعه است که وظیفه کارگردانی آن برعهده کریستوفر مک‌کوری قرار دارد. به عقیده بسیاری از علاقه‌مندان این مجموعه و طرفداران ژانر اکشن فیلم Fallout بهترین اثر مجموعه مأموریت غیرممکن بوده و همه منتظرند تا ببینند آیا بازهم مک‌کوری یک فیلم با کیفیت دیگر از این مجموعه را به هواداران آن تقدیم خواهد کرد یا خیر؟

در قسمت هفتم این مجموعه علاوه‌بر تام کروز که در نقش ایتن هانت نقش‌آفرینی می‌کند، بازیگرانی مانند ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ و ونسا کربی همگی نقش‌های خود در فیلم‌های قبلی را ایفا خواهند کرد و بازیگرانی مانند هایلی اتول، پام کلمنتیئف، شیا ویگهام، نیکولاس هولت و هنری چرنی به‌عنوان بازیگر جدید در این فیلم حضور خواهند داشت.

اکران این فیلم هم مانند بسیاری از فیلم‌های این فهرست به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تاریخ جدید موکول شد تا این فیلم به تهیه کنندگی تام کروز، کریستوفر مک‌کوری، دیوید الیسون و جیک میرز که قرار بود در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان ۱۴۰۰) توسط شرکت پارامونت پیکچرز اکران شود هم‌اکنون در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۲۲ روی پرده سینماها خواهد رفت. این فیلم همچنین ازطریق سرویس استریم پارامونت پلاس در اختیار مخاطبان آن قرار خواهد گرفت. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است قسمت بعدی این فیلم در نوامبر ۲۰۲۲ باز هم به کارگردانی کریستوفر مک‌کوری اکران شود. 

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره مورد انتظارترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ چیست؟ اگر شما هم فیلمی مدنظر دارید که می‌توانست در این فهرست قرار بگیرد آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک گذاشته و ما را در هرچه کامل‌تر کردن این فهرست کمک کنید.


پرسش‌های متداول

۱-مورد انتظارترین فیلم های اکشن 2021 کدامند؟

از مورد انتظارترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ می‌توان به فیلم‌های Dune، No Time to Die، Black Widow‌ اشاره کرد. برای مشاهده فهرست ۲۰ فیلم مورد انتظار اکشن ۲۰۲۱، مقاله کامل را در سایت زومجی بخوانید.

۲-بهترین فیلم های اکشن ابرقهرمانی ۲۰۲۱ کدامند؟

در بین فیلم های ابرقهرمانی مورد انتظار، می‌توان به دو فیلم Eternals و مرد عنکبوتی ۳ اشاره کرد. فهرست کامل مورد انتظارترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ را در سایت زومجی بخوانید.

۳-محبوب ترین فیلم های اکشن ۲۰۲۱ کدامند؟

از بین فیلم های اکشن مورد انتظار ۲۰۲۱، فیلم های ماتریکس ۴، مرد عنکبوتی ۳ و سریع و خشن ۹، از محبوب ترین فیلم های اکشن مورد انتظار ۲۰۲۱ به شمار می‌روند.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده