// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۵

آمازون به اکران سینمایی فیلم های جیمز باند ادامه خواهد داد

آمازون به‌صورت رسمی اعلام کرد که با پرداخت ۸.۴۵ میلیارد دلار به خریداری کامل استودیوهای فیلم‌سازی و سریال‌سازی MGM می‌پردازد و عملا پخش‌کننده‌ی مجموعه فیلم 007 (جیمز باند) می‌شود.

خوش‌بختانه آمازون در عین اهمیت دادن فراوان به شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو، برای اکران سینمایی بسیاری از فیلم‌های استودیوهای فیلم‌سازی خود نیز ارزش زیادی قائل می‌شود. تعداد قابل توجهی از فیلم‌های آمازون پیش از آن که در شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو قرار بگیرند، اکران سینمایی اختصاصی کامل و درست را پشت سر گذاشته‌اند. به همین خاطر خریداری شدن MGM به قیمت ۸.۴۵ میلیارد دلار توسط آمازون قرار نیست جلوی اکران شدن جهانی و گسترده‌ی مجموعه فیلم جیمز باند را بگیرد.

فراموش نکنید که بخشی از حقوق جیمز باند/007 به شرکت خصوصی Eon Productions تعلق دارد و آمازون برای تولید این فیلم‌ها باید با آن همکاری کند. باربارا براکلی و مایکل جی. ویلسون در مقام رؤسای Eon Productions می‌گویند: «ما متعهد به ساخت فیلم‌های جیمز باند برای اکران سینمایی جهانی هستیم». البته هنوز مشخص نیست که از این به بعد آمازون پیش از قرار دادن فیلم‌های سینمایی خود روی شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو، آن‌ها را چند هفته به‌صورت کاملا اختصاصی داخل سینماهای جهان اکران می‌کند. فیلم No Time to Die همچنان برای اکران سینمایی اختصاصی در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) برنامه‌ریزی شده است.

دنیل کریگ در نقش جیمز باند سوار بر موتورسیکلت در فیلم No Time To Die

از زمان آشنا شدن جهان با مجموعه 007 به خاطر اکران فیلم Dr. No در سال ۱۹۶۲ میلادی (نخستین فیلم جیمز باند)، شرکت Eon Productions خانواده‌ی براکلی جزو تیم تهیه‌کننده‌ی تک‌تک قسمت‌های این سری سینمایی بوده است. شرکت MGM و حالا خریدار آن یعنی آمازون حق اختصاصی تأمین بودجه و پخش تک‌تک فیلم‌های جیمز باند را دارد. اما همیشه بخشی از سود این فیلم‌ها باید به شرکت Eon Productions برسد. همچنین شرکت Eon Productions همیشه تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی راجع به تبلیغات فیلم، نحوه‌ی اکران و حتی بازیگر نقش جیمز باند است.

آمازون در حالی موفق به خرید کل MGM (مترو گلدوین مایر) با پرداخت ۸.۴۵ میلیارد دلار شد که ماه‌ها قبل اپل و نتفلیکس به خرید فیلم No Time to Die برای شبکه‌های آنلاین خود با قیمت ۶۰۰ میلیون دلار فکر می‌کردند. حالا آمازون صاحب بیشتر از ۴۰۰۰ فیلم MGM و بیشتر از ۱۷۰۰۰ اپیزود سریال‌های تلویزیونی تولیدشده توسط MGM می‌شود که جیمز باند فقط بخشی از آن‌ها را تشکیل می‌دهد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده