نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۳

عملکرد درخشان سریال Shadow And Bone در نتفلیکس

سریال Shadow And Bone عملکردی نادر و درخشان را در نتفلیکس به جا گذاشته است.

شبکه استریم فیلم و سریال نتفلیکس میزبان فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری است و به‌همین ترتیب همواره رکوردهای آماری مختلف و گوناگونی در این شبکه ثبت می‌شوند. حالا سریال Shadow And Bone با عملکرد خود آماری نادر و قابل‌توجه در نتفلیکس به ثبت رسانده است. این سریال جدید ۱۲ روز ابتدایی پخش خود را در صدر جدول ده سریال برتر نتفلیکس سپری کرده است. از چهارده ماه پیش که فهرست ده سریال برتر نتفلیکس معرفی شد، تنها دو سریال Floor is Lava و Ratched موفق به ثبت چنین آماری شده‌اند. نکته مهم در این آمار، توجه به عبارت «روزهای ابتدایی» است، به بیان دیگر اینکه یک سریال در «روزهای ابتدایی» خود چنین آماری را ثبت کند موردی نادر است و کمتر روی می‌دهد.

پسر جوان با تفنگ بزرگ و کت بلند در میان برف سریال Shadow and Bone شبکه آنلاین نتفلیکس

آمار سریال Shadow And Bone زمانی برجسته‌تر می‌شود که به اسامی ده سریال‌ دیگری که توانسته‌اند به مدت دوازده روز در رتبه اول فهرست ده سریال برتر نتفلیکس قرار بگیرند، توجه کنیم. سریال‌های پرطرفداری مانند Tiger King و The Queen’s Gambit و The Umbrella Academy از جمله ده سریالی هستند که دوازده روز را در رتبه اول فهرست ده سریال برتر نتفلیکس سپری کرده‌اند؛ البته از یاد نبرید به غیر از سه اثر یاد‌شده، هیچ یک از این سریال‌ها آمار مذکور را در «روزهای ابتدایی» پخش خود ثبت نکرده‌اند. عملکردی مانند صدرنشینی مداوم در دوازده روز ابتداییِ پخش، می‌تواند به دلایلی مانند نبودن رقیب روی دهد. در مورد Shadow And Bone اما چنین نیست، چراکه این سریال از نتفلیکس پخش می‌شود و این سرویس استریم هر ماه چندین و چند کاربر جذب می‌کند و گذشته از این، تعداد فیلم‌ها و سریال‌های آن نیز روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود. به‌همین ترتیب دلیل رقم خوردن آمار مذکور نمی‌تواند کمبود رقیب باشد.

سریال Shadow And Bone در حال حاضر هفدهمین سریال محبوب نتفلیکس در سال ۲۰۲۱ است و در فهرست محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ نتفلیکس نیز رده پنجاه و ششم را به خود اختصاص داده است. سریال Shadow And Bone با فضایی فانتزی ساخته شده است و اقتباسی از دو رمان سایه و استخوان (Shadow and Bone‎) و شش کلاغ (Six of Crows) نوشته لی باردوگو است. سریال Shadow and Bone‎ در قالب هشت اپیزود منتشر شده است.


منبع Forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده