نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۶

دنباله فیلم Joker همچنان در مراحل توسعه قرار دارد

گزارش جدید هالیوودریپورتر نشان می‌دهد که شرکت برادران وارنر همچنان به ساخت دنباله فیلم Joker فکر می‌کند.

براساس اطلاعات جدیدی که در رابطه با دنباله‌ی احتمالی فیلم Joker با بازی واکین فینیکس منتشر شده، این پروژه هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. فیلم Joker به کارگردانی تاد فیلیپس بعد از اکران در اکتبر سال ۲۰۱۹ بلافاصله به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شد. داستان فیلم Joker که براساس شخصیت‌های دی سی و با بازی واکین فینیکس در نقش اصلی فیلم نوشته شده، یک ماجرای متفاوت از بدنام‌ترین آنتاگونیست شخصیت بتمن را روایت می‌کند. این اثر با فروش بیش از یک میلیارد دلاری خود در باکس آفیس، جوایز و عناوین متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد.

لذا باتوجه به استقبال بسیار خوب مخاطبان از فیلم اول جوکر، خیلی‌ها انتظار داشتند که دنباله‌ی این فیلم نیز ساخته شود. بااین‌حال به‌جزء اظهارات فیلیپس، کارگردان این فیلم مبنی‌بر تأیید صحبت‌های ساخت Joker 2 در شرکت برادران وارنر، این قضیه تاکنون در حد یک احتمال باقی مانده و هیچ خبری از منابع رسمی منتشر نشده است. اما حالا نشانه‌هایی از توسعه دنباله‌ی مستقیم این فیلم به گوش می‌رسد.

هالیوودریپورتر در گزارش جدید خود اعلام کرده که پروژه ساخت فیلم Joker 2 هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. البته در این گزارش بیشتر به فرایند ساخت فیلم سوپرمن سیاه پوست پرداخته شده اما در این بین به «Joker و دنباله‌ی برنامه‌ریزی شده‌ی آن» نیز اشاره‌ی کوتاهی شده است. این مدارک نشان می‌دهد که وارنر همچنان روی ساخت دنباله فیلم بسیار موفق خود در سال ۲۰۱۹ حساب باز می‌کند.

واکین فینیکس بازیگر فیلم جوکر 2019

ادامه متن ممکن است پایان فیلم Joker را برای شما فاش کند

این در حالی است که قسمت اول فیلم Joker در ابتدا به‌عنوان یک فیلم مستقل و بدون دنباله داستانی در نظر گرفته شده بود، ولی انتهای اتفاقات این فیلم، به‌نوعی راه را برای گسترش داستان در یک قسمت دیگر باز نگه می‌دارد. Joker در حالی به پایان می‌رسد که ظاهراً آرتور فلک از یک جلسه‌ی درمانی در تیمارستان آرکام فرار کرده و رده پای خونین خود را به جا گذاشته است. مهم‌تر از آن اینکه در این فیلم صحنه‌ای از آرتور و بروس وین جوان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

وقتی در اواخر داستان این فیلم، موجی از هرج‌و‌مرج شهر را فراگرفته است، بینندگان با یک صحنه‌ی آشنا از آغاز داستان بتمن مواجه می‌شوند؛ جایی که پدر و مادر بروس وین در یک کوچه‌ توسط یکی از آشوبگران کشته می‌شوند. البته در این فیلم، شخصیت سوفی، معشوقه‌ی آرتور فلک را نیز داریم که می‌توان از پتانسیل خوبی برای گسترش داستان در Joker 2 برخوردار باشد. بنابراین بااینکه این فیلم در ظاهر داستان خود را به اتمام می‌رساند، هنوز راه‌های زیادی را برای اقتباس در قسمت‌های بعدی باز می‌گذارد.

بااین‌حال، برای کسانی که از داستان تاد فیلیپس از شکل گیری شخصیت جوکر در Joker لذت بردند، شاید همچنان این نگرانی وجود داشته باشد که ساخت یک قسمت جدید موجب از دست رفتن ویژگی‌هایی که جوکر را به یک فیلم خاص تبدیل می‌کند، شود. اتفاق نادر و متفاوتی که در این فیلم شاهد آن بودیم، عدم توجه بیش از حد به ساخت دنیای یک داستان کامیک بوکی و توجه بیشتر روی ذهنیت کاراکتر آرتور و روابط او با چند شخصیت خاص بود که Joker را از دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند.

آرتور فلک در فیلم جوکر

شاید عدم اعلام رسمی خبر ساخت Joker 2 اتفاق خوبی باشد که می‌تواند فرصت کافی را در اختیار فیلیپس، فینیکس و تیم سازندگان آن قرار دهد تا بهترین تصمیم در اینباره گرفته شود. بدون شک فیلم Joker تأثیر بسیار خوبی روی بینندگان داشته و همه‌ی مخاطبان را به گفت‌وگو درباره دیدگاه‌های خود واداشت. بنابراین باید توجه داشت که از Joker 2 نیز همین انتظار می‌رود و نباید تصمیم عجولانه‌ای درباره آن گرفته شود.

شما هم می‌توانید در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده