نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱

کارگردان Conjuring 3 وعده بزرگترین و تاریک‌ترین نسخه این مجموعه را می‌دهد

مایکل چاوز کارگردان فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It ضمن انتشار چند تصویر انحصاری از قسمت سوم مجموعه کانجورینگ، وعده‌های هیجان انگیزی به طرفداران این فیلم ترسناک می‌دهد.

توجه: ممکن است در این متن بخش‌هایی از داستان فیلم‌های سری Conjuring اسپویل شود.

بعد از هفت قسمت از فیلم‌هایی که در آن شاهد تلاش برای کشتن بچه‌ها توسط والدین، والدین توسط فرزندان، راهبه‌ها توسط راهبه‌ها و تقریباً همه افراد توسط عروسک‌های تسخیر شده بودیم، حالا نوبت به The Conjuring: The Devil Made Me Do It رسیده تا به‌گفته‌ی کارگردان این قسمت، تاریک ترین تجربه این مجموعه ترسناک را در مقایسه با تمامی قسمت‌های قبلی ارائه کند. مایکل چاوز که پیش از این هم سابقه کارگردانی نفرین لیورونا (The Curse of La Llorona) از دنیای کانجورینگ را در کارنامه دارد، در مصاحبه اخیر خود، جزئیات بیشتری از قسمت جدید این سری را با طرفداران در میان گذاشته است.

چاوز در مصاحبه با خبرنگار IGN صحبت‌های خود را اینگونه شروع می‌کند:

«این قسمت از جوانب مختلفی بزرگ‌ترین نسخه در مجموعه Conjuring به شمار می‌رود. من تصویری از سکانس پایانی فیلم را به Vera (بازیگر نقش Farmiga) و همسرش نشان دادم و هردوی آن‌ها قبول داشتند که این تاریک‌ترین فیلمی است که تاکنون در سری Conjuring ساخته شده است. در این قسمت به موضوعات بسیار تاریک و عمیقی می‌پردازیم که در آن‌ پیامدها و قربانیان واقعی و مسحور کننده‌ای وجود خواهد داشت.»

در خلال این مطلب، تصاویر انحصاری جدیدی از فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It که در اختیار رسانه IGN قرار گرفته را ملاحظه می‌کنید:

سکانسی از فیلم The Conjuring 3

بخشی از فیلم The Conjuring 3

کارگردان سومین قیمت از سری موسوم به The Conjuring در ادامه اضافه می‌کند:

«یکی از چیزهایی که من و جیمز وان، خالق این مجموعه در زمان ساخت The Curse of La Llorona درباره آن اتفاق نظر داشتیم، الهام گرفتن از فیلم‌های مورد علاقه ما در ژانرهای مرتبط مانند Se7en بود. ما هردو عاشق این فیلم بودیم و وقتی او با فیلمنامه خود سراغ من آمد، عقیده داشت که این فیلم یجورایی همان Se7en است که در دنیای Conjuring روایت می‌شود. او خوب می‌دانست که در این صورت توجه من به آن جلب خواهد شد.»

با درنظرگرفتن خونسردی ظالمانه و تلفات سنگینی که از این فیلم سراغ داریم، نباید انتظار داشته باشیم که شخصیت اد وارن با بازی پاتریک ویلسون در این فیلم مثلاً درحالی‌که گیتار می‌نوازد، آهنگ‌ها الویس پریسلی را لبخوانی کند.

جیمز وان: این فیلم به نحوی همان فیلم Se7en در سال ۱۹۹۵ است که اینبار در دنیای سینمایی «احضار» روایت می‌شود.

مقیاس گسترش یافته و افزایش پرداخت به مضامین شوم و بدیمن در قسمت جدید مجموعه کانجورینگ یکی از اولین تصمیماتی بوده که توسط سازندگان Conjuring 3 اتخاذ شده است. در همین راستان، در این قسمت به یکی از مشهورترین پرونده‌های خانواده وارن در آمریکا، یعنی دادگاه قتل آرن جانسون با بازی روآیری اوکانر بازیگر ایرلندی پرداخته خواهد شد. جانسون در سال ۱۹۸۱ ارباب اقامتگاه خود را به قتل رسانده و در دادگاه به نخستین شخص در تاریخ ایالات متحده آمریکا تبدیل شد که از «تسخیر شدن به‌دست موجودات شیطانی» به‌عنوان دلیل دفاعیه‌ی خود استفاده کرد.

درگیری خانواده وارن با این پرونده نیز بعد از بعد از پرونده بازرسی رده بالای آن‌ها در موضوع گریز آمیتیویل و انفیلد (هردو در The Conjuring 2) تحقق یافته و این فرصت را در اختیار سازندگان فیلم‌های این مجموعه قرار داد تا با رویکردی فراتر از محدودیت‌های فیلم‌های قبلی به آن بپردازند.

نمایی از فیلم The Conjuring 3

چاوز در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید:

«این پرونده واقعاً وارن‌ها را به یک سری مکان‌های ناشناخته و ثبت نشده می‌برد. شخصاً به‌عنوان یکی از طرفدارن این مجموعه، واقعاً در ابتدا برای شکستن مرزهایی که به‌صورت سنی محدوده عملکرد ما محسوب می‌شوندف بسیار عصبی و نگران بودم. اما فکر می‌کنم کاری که ما انجام دادیم زبان و چیزهای ترسناکی که از فیلم‌های Conjuring انتظار دارید را به سطح جدیدی وارد کرده است. سطحی کاملاً تازه و هیجان انگیز که مسیر متفاوتی را در پیش می‌گیرند.»

یکی دیگر از سنت‌هایی که در The Conjuring: The Devil Made Me Do It کنار گذاشته می‌شود، معرفی دشمنان فراطبیعی و پرزرق و برقی است که هریک می‌توانند مجموعه فیلم‌های خاص خود را داشته باشند. چاوز رویکرد اولیه خود در The Devil Made Me Do It را «از دیدگاه یک طرفدار» توصیف کرده و می‌گوید: «چه چیزی می‌تواند هیولای برجسته و اسطوره‌ای ما باشد؟ آنابل یا راهبه؟»

«از همان ابتدای کار، جیمز و استودیو بر این عقیده بودند که باید در این قسمت کار کاملاً متفاوتی انجام شود. عملاً باید اتفاقات این فیلم را فصل جدیدی برای خانواده وارن و مضامین جدید این مجموعه در نظر بگیرد. ایده‌های جدید این قسمت، کاراکترهای فیلم را به جاهایی خواهد برد که تاحال به آن پرداخته نشده است. فقط اجازه بدید بگم که دشمن آن‌ها هیچ شباهتی با دشمنان قبلی نخواهد داشت. در این مورد یک تفاوت اساسی وجود دارد که بیشتر از همه برای آن هیجان زده هستم.»

صحنه ای از فیلم The Conjuring 3

ماهیت این دشمن اسرارآمیز را می‌توان در یکی از نصاویری که کارگردانConjuring 3  منتشر کرده جست‌وجو کرد. کاراکتری که فعلاً به‌عنوان «Occultist» یا مخفی شناخته می‌شود. همواره تعداد اندکی از آنتاگونیست‌های زمین برای تمامی عوامل کلیسای کاتولیک و افراد مذهبی که تاکنون در فیلم‌های Conjuring حضور داشتند، به‌صورت فعال علیه قهرمانان داستان فعالیت می‌کردند. فیلم آنابل (Annabelle) به‌عنوان اولین اسپین آف کانجورینگ، یکی از استثنائاتی است که در آن یکی از اعضای یک فرقه شیطانی به نام Disciples of the Ram قدرت یک عروسک تسخیر شده را دریافت کرده و با دنیای زیرزمینی ارتباط برقرار کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا این گروه دوباره در The Devil Made Me Do It حضور پیدا خواهد کرد یا خیر. اما می‌دانیم که از سال ۲۰۱۳ می‌توان در فیلم‌های The Conjuring انتظار ارتباط موضوعی بین فیلم‌های مجموه را داشت.

یکی از برخوردهای واقعی و جذابی که چاوز برای دیدن آن بیش از همه هیجان زده است، صحنه افتتاحیه فیلم است که جن گیری شخصیت دیوید گلاتزل ۱۱ ساله (با بازی جولیان هلیارد از The Haunting of Hill House) را بازسازی می‌کند. کارگردان این فیلم در اینباره می‌گوید: «آرن جانسون آن‌جا بود و یکی از دوستان خانوادگی آن‌ها به شمار می‌رفت. خانواده وارن نیز در آن زمان با خانواده گلاتزل همکاری می‌کردند. خلاصه که وضعیت به شکل کاملاً نادرستی پیش می‌رود و اتفاقاتی را به وجود می‌آورد که در ادامه‌ی فیلم به آن‌ها پرداخته شده است. من فکر می‌کنم که این فیلم بسیار ترسناک و ناراحت کننده است و بسیاری از اتفاقات آن از واقعیت اقتباس شده است.»

تصاویر رسمی از فیلم The Conjuring 3

نمایی از فیلم سینمایی The Conjuring 3

The Conjuring یکی از موفق‌ترین مجموعه آثار ترسناک در تاریخ سینما به شمار می‌رود که بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون پرونده‌های واقعی و ناشناخته‌ی خانواده وارن است. موضوعی که چاوز اطمینان دارد همچنان می‌تواند با ورود به فصل تازه‌ای از زندگی آن‌ها، جذابیت خود را حفظ کند. وی در این خصوص می‌گوید: «در دهه ۸۰ میلادی، پرونده‌های بسیار جالب و متفاوتی وجود دارد که می‌تواند همچنان ما را برای دیدن ماجراجویی‌های آن‌ها ترغیب کند. در The Devil Made Me Do It نیز تلاش می‌کنیم تا با باز کردن این فصل جدید، پایان بندی کاملاً تازه و منحصربه‌فردی را برای فیلم‌های کانجورینگ رقم بزنیم. من فکر می‌کنم که احتمالات بسیار زیادی برای بعد از این فیلم وجود خواهد داشت.»

فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It (احضار 3) در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۲۱ (جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰) در سینما و سرویس اشتراکی HBO Max اکران خواهد شد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده