نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰

حضور آلفرد مولینا در فیلم Spider-Man: No Way Home رسما تایید شد

آلفرد مولینا در مصاحبه اخیر خود از حضور در فیلم جدید مرد عنکبوتی خبر داد. وی همچنین تایید کرد که در این فیلم، قصه‌ی کاراکتر او (دکتر اختاپوس) که در فیلم Spider-Man 2 دیده بودیم، ادامه پیدا خواهد کرد.

تازه‌ترین پروژه از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی در جهان سینمایی مارول (MCU) یکی از آن اسرارآمیزترین‌ها و مخفی‌ترین پروژه‌های سالیان اخیر مارول بوده است. سکوت خبری طولانی سازندگان این فیلم و عملکرد چراغ‌خاموش‌مابانه‌ی آن‌ها زیر سایه‌ی شایعاتی مثل «بازگشت ۲ اسپایدرمن قبلی درکنار تام هالند در این فیلم» از جمله مواردی بودند که هواداران را چشم‌به‌راه اخبار بیشتر از فیلم Spider-Man: No Way Home گذاشتند.

یکی از مهم‌ترین اخبار یا درواقع، یکی از قوی‌ترین شایعاتی که پیرامون این فیلم وجود داشت، به‌حضور آلفرد مولینا و نقش‌‌آفرینی او در فیلم مورد‌بحث مربوط می‌شد. مولینا که پیش‌تر در فیلم مرد عنکبوتی ۲ به کارگردانی سم ریمی در قامت «دکتر اختاپوس» هنرنمایی کرده بود، شایعات حضورش در «راهی به خانه نیست» به انتظار هواداران مبنی بر بازگشت «توبی مگوایر و اندرو گارفیلد» دامن زده بود. حالا اما در جریان آخرین اخبار سینما و تلویزیون، مولینا طی مصاحبه با رسانه‌ی «ورایتی» این موضوع را رسما تایید کرد. وی همچنین به‌ارائه‌ی یک‌سری توضیحات اضافه هم پرداخت که قطعا، به‌مذاق اعضای بالارده‌ی مارول که به‌نشر جزئیات داستانی از No Way Home هیچ میلی نداشتند، خوش نخواهد آمد!

در صحبت‌های مولینا چنین می‌خوانیم:

«ما مدتی درگیر فیلم‌برداری بودیم و همه‌چیز قرار بود خیلی مخفیانه جلو برود. به ما گفته بودند که این موضوع قرار است یک راز بزرگ باشد. ولی خب (با خنده) همه می‌دانیم که این قضیه (شایعه‌ی حضور مولینا در فیلم) تمام اینترنت را پر کرده بود و من هم که بدترین رازنگه‌دار در هالیوود هستم!

فوق‌العاده بود! اینکه بعد از ۱۷ سال دوباره همان نقش را بازی کنم واقعا برایم جالب بود! البته که حالا کمی چین و چروک به‌صورتم افتاده و از نظر بدنی هم مقداری افت کرده‌ام اما می‌دانم که آن دست‌های مکانیکی تمامی کارها را انجام می‌دهند. بدن من به‌عنوان دکتر اختاپوس حرکت می‌کند و قدم می‌زند اما این دست‌های مکانیکی هستند که تمامی قتل‌ها و آشوب‌ها را انجام می‌دهند، پس نیازی نیست که فعالیت خاصی بکنم! محشر بود (اشاره به تجربه‌اش از دوران فیلم‌برداری)»

مولینا در صحبت‌هایش اشاره می‌کند که بازگشت به کاراکتر دکتر اختاپوس بعد از ۱۷ سال، باتوجه‌به تغییرات فیزیکی صورت و بدنش، شاید غیرممکن به‌نظر می‌رسید و برایش نگران‌کننده بود. اما تیم تولید فیلم با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، قرار است ظاهر و چهره‌ی او را جوان‌سازی کنند.

مولینا:

«وقتی چنین موضوعی را از جان واتس (کارگردان فیلم) پرسیدم، او به من نگاه کرد و گفت که دیدی چطور با استفاده از تکنولوژی، رابرت داونی را در فیلم Civil War و ساموئل جکسون را در فیلم Captain Marvel جوان کرده بودیم؟

این فناوری جدید در فیلم «مرد ایرلندی/Irishman» هم مورد استفاده قرار گرفته بود و آن‌ها (تولیدکنندگان) چهره‌ی رابرت دنیرو را جوان کرده بودند. البته که او در زمان مبارزه، حرکاتش مثل حرکات یک فرد پابه‌سن گذاشته بود! و همین من را خیلی نگران می‌کرد»

درواقع مارول استودیوز قرار است با تکیه به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی CGI، چهره‌ی مولینا را دقیقا به‌همان چهره‌ای تبدیل کند که ۱۷ سال پیش در فیلم «مرد عنکبوتی ۲» دیده بودیم. چرا که قصه‌ی دکتر اختاپوس در فیلم No Way Home، قرار است یک دنباله‌ی مستقیم برای قصه‌ی دکتر اختاپوسِ «سه‌گانه‌ی سم ریمی» باشد!

تصویری از مبارزه مرد عنکبوتی و دکتر اختاپوس در فیلم Spider-Man 2

قصه‌ی دکتر اختاپوس از سه‌گانه‌ی سم ریمی، در فیلم Spider-Man: No Way Home دنبال خواهد شد

مولینا ۱۷ سال پیش در فیلم مرد عنکبوتی ۲ نقش دکتر اختاپوس را بازی کرد. یک دانشمند که با اتصال چند بازوی مکانیکی به نخاع و دستگاه عصبی خود، تحت تاثیر اختلالات مغزی و عصبی، کدهای اخلاقی خود را زیر پا می‌گذارد و به یک ابرشرور تبدیل می‌شود. شخصیتی که در آن فیلم، مرد عنکبوتی (با بازی توبی مگوایر) را شدیدا به‌چالش کشید و در پایان، تحت تاثیر صحبت‌های پیتر پارکر تصمیم می‌گیرد اختراع بی‌نهایت خطرناک خود را در یک رودخانه غرق کند؛ و خودش هم در جریان این اتفاق، در اعماق دریا فرو می‌رود.

با استناد به‌گفته‌های مولینا، کارگردان فیلم به‌او گفته که در Spider-Man: No Way Home قصه‌ی دکتر اختاپوس دقیقا از آن لحظه‌ی به‌خصوص (غرق شدن اختاپوس در آب) ادامه پیدا خواهد کرد. و این یعنی در جدیدترین فیلم از اسپایدرمن، دکتر اختاپوس از جهان سه‌گانه‌ی سم ریمی مستقیما وارد جهان MCU می‌شود و داستانش را در این دنیا ادامه می‌دهد!

با استناد به‌صحبت‌های اخیر مولینا، در فیلم No Way Home، دنیای سینمایی مارول به‌طریقی خاص که فعلا نمی‌دانیم، با دنیای سینمایی سه‌گانه‌ی سم ریمی مرتبط می‌شود و در این فیلم جدید، شاهد ادامه پیدا کردن داستان دکتر اختاپوسی هستیم که ۱۷ سال پیش، به‌نظر می‌رسید که قصه‌اش به‌پایان رسیده باشد. آیا دکتر اختاپوس تنها شخصیت از دنیای سم ریمی است که قصه‌اش در جهان MCU دنبال می‌شود؟ باید صبر کنیم و ببینیم که آیا شاهد حضور مرد عنکبوتیِ آن جهان یعنی توبی مگوایر در این فیلم جدید خواهیم بود یا نه. صدالبته که حضور جیمی فاکس در فیلم «راهی به‌خانه نیست»، مدت‌ها پیش به‌شایعات حضور اندرو گارفیلد در این فیلم جدید، دامن زده بود.

تام هالند، جیمی فاکس، زندیا، بندیکت کامبربچ، آلفرد مولینا، جیکوب باتالون، مریسا تومی، جی. کی. سیمونز و تونی ریوولوری، از جمله بازیگرانی هستند که قرار است در فیلم Spider-Man 3 حضور داشته باشند و به ایفای نقش بپردازند. 

فیلم Spider-Man: No Way Home برای اکران در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. 


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده