نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

هر آنچه باید از فیلم مرد عنکبوتی ۳ بدانیم

با اینکه مدت زمان زیادی تا اکران فیلم مرد عنکبوتی ۳ (۲۰۲۱) باقی مانده، اما ما در قالب مقاله‌ای، تمام اطلاعاتی را که لازم است شما درباره این اثر ابرقهرمانی بدانید، جمع‌آوری کردیم.

انگار همین دیروز بود که روزبه‌روز در حال نزدیک شدن به اکران فیلم Avengers: Endgame (انتقام جویان: پایان بازی) بودیم و اطلاعات جدید، تبدیل به تغذیه ما شده بود. هیچکس فکر نمی‌کرد که حالا حالاها دوباره آن حس انتظار برای طرفداران دنیای سینمایی مارول بازگردد و همه منتظر باشند که یک خبر جدید درباره فیلم منتشر شود تا سیلی از پیشبینی‌ها و انتظارها سرازیر شود. اما فیلم Spider-Man: No Way Home که قسمت سوم مجموعه‌اش است؛ خیلی راحت توانسته به آن سطح از انتظار و اشتیاق برسد و طرفداران را حسابی شیفته خودش بکند. فیلم مرد عنکبوتی ۳ قرار است همه چیز را خیلی بزرگتر و هیجان‌انگیزتر از قبل بکند. خود تام هالند، این اثر را «جاه‌طلبانه‌ترین فیلم ابرقهرمانی مستقل تاریخ» توصیف کرده است و گفته که هیچ اثر ابرقهرمانی مستقلی را شبیه به مرد عنکبوتی ۳ ندیده است؛ براساس شناختی هم که از هالند وجود دارد، می‌توان گفت که اغراق نمی‌کند.

در حال حاضر به‌راحتی می‌تواند گفت که فیلم مرد عنکبوتی جدید یکی از مورد انتظارترین آثار دنیای سینمایی مارول در طی تاریخ محسوب می‌شود. این موضوع دیگر تقریبا برای شرکت مارول تبدیل به یک عادت شده است که جزئیات کوچک و ریزی را در برهه زمانی‌های مختلف منتشر کند. همین عادت آزاردهنده و در عین حال هیجان‌انگیز این شرکت باعث شده که پیگیری همه چیز سخت شود؛ اینکه چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد و چه افرادی در فیلم حضور خواهند داشت. به همین ترتیب هم ما تصمیم گرفتیم که در قالب مقاله‌ای، تمام چیزهایی را که تا به امروز از فیلم مرد عنکبوتی ۳ عنوان شده، برای شما دوست‌داران دنیای سینمایی مارول توضیح دهیم که با اطلاعات و پیش‌زمینه‌ای کامل به تماشای این فیلم بپردازید.

تام هالند در نقش اسپایدرمن در فیلم Spider-Man 3

چه اتفاقاتی در خط داستانی فیلم Spider-Man: No Way Home رخ می‌دهد؟

تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، این بازی را با مخاطب دارند که تا زمان اکران، داستان خود را در خفای کامل نگه می‌دارند. فیلم مرد عنکبوتی ۳ هم از این قاعده مستثنی نیست. ما حتی کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره اتفاقات مرد عنکبوتی ۳ یا اینکه شرور اصلی آن چه کسی خواهد بود، نداریم. باتوجه‌به مسائلی که در ادامه مقاله توضیح داده خواهد شد، خیلی سخت می‌توان به این موضوع فکر کرد که این فیلم فرصت این را هم داشته باشد که زمانی را به داستان عاشقانه اختصاص دهد؛ اما ما روی وجود آن حساب باز می‌کنیم. همان‌طور که ما در فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) شاهد آن بودیم، پیتر و ام‌جی احساسات خود را برای یکدیگر فاش کردند و ارتباط احساسی آن‌ها آغاز شد.

حالا قسمت سوم این مجموعه قرار است بیش‌ازپیش در ارتباط آن‌ها عمیق شود. این بار داستان می‌خواهد پویایی عاشقانه و همچنین نحوه ادامه آن را به تصویر بکشد. باتوجه‌به اینکه در قسمت اول این دو تقریبا هیچگونه ارتباطی با هم نداشتند و در قسمت دوم احساسات ناگفته خود را ابراز کردند، جالب است ببینیم که ارتباط آن‌ها در مرد عنکبوتی ۳ به چه شکل پیش می‌رود. از جمله شخصیت‌های مهم این سری فیلم مرد عنکبوتی، می‌توانیم به ند اشاره کنیم. این شخصیت تا به این لحظه نقش بهترین دوست وفادار پیتر را داشته است. البته ما در قسمت دوم، یک داستان شخصی هم از او دیدیم که ارتباط احساسی‌اش را با بتی برنت شکل داد. جالب است بدانید که بازیگر این شخصیت تا حد زیادی برای مرد عنکبوتی ۳ وزن خود را کاهش داده است و همین نشان می‌دهد که ند نقش فعال‌تری را در داستان خواهد داشت.

البته این هم بعید نیست که او درست همانند کتاب‌های کمیک تبدیل به گابلین شود. اما درهرصورت کاهش ۱۰۰ پوند، چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. حتما اتفاقات قسمت دوم این مجموعه را به یاد دارید. در پایان فیلم دور از خانه ما شاهد نبرد بزرگ اسپایدرمن با میستریو و همچنین فاش شدن هویت او برای کل دنیا بودیم؛ علاوه‌بر این هم خبرگزاری دیلی بیوگل، اسپایدرمن را مقصر تمام این خرابی‌های ایجاد شده می‌دانست، نه میستریو. تعجبی ندارد که این اتفاق، چه تاثیر بزرگ و وحشتناکی روی زندگی او گذاشته است؛ احتمالا او دیگر حالا تبدیل به دشمن شماره ۱ مردم شده است.

اسپایدرمن به همراه اسکارلت ویچ و دکتر استرنج

به نظر می‌رسد تا زمانی‌که او نتواند این مشکلات را از میان بردارد، نمی‌تواند راحت و آسان به خانه بازگردد و رسما هیچ راهی برای بازگشت به خانه وجود ندارد؛ عنوان فیلم هم به همین موضوع اشاره دارد. باتوجه‌به چیزهایی که خود هالند درباره داستان مرد عنکبوتی جدید گفته، می‌توان انتظار داشت که فیلمی «بسیار هیجان‌انگیز، خنده‌دار و احساسی باشد که ما بتوانیم هر چیزی را که از یک اثر ابرقهرمانی می‌خواهیم، در آن ببینیم». یکی از احتمالاتی که درباره داستان وجود دارد، این است که پیتر پارکر برای اینکه بتواند زندگی طبیعی خود را از سر بگیرد، به سراغ دکتر استرنج می‌رود و از او می‌خواهد تا کاری کند که تمام دنیا هویت او را فراموش کنند. یک خط داستانی دیگر هم که مارول می‌تواند اقتباس کند، کمیک Happy Birthday است که در آن اسپایدرمن با نسخه‌های دیگر مرد عنکبوتی متحد می‌شود تا یک شرور بزرگ را شکست دهند.

مرد عنکبوتی جدید چه ارتباطی با دیگر بخش‌های MCU خواهد داشت؟

وجود مولتی ورس یا همان چند دنیایی زمانی تایید شد که ایده اصلی دنباله فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) عنوان شده بود. از همان زمان هم خط داستانی‌های احتمالی خیلی زیادی راه خود را به سمت ذهن طرفداران پیدا کردند. از آنجایی که قسمت سوم سری فیلم Spider-Man قصد دارد به احتمال وجود جهان‌های موازی نگاهی بیاندازد، خیلی ساده می‌توان متوجه شد که چرا دکتر استرنج تصمیم دارد این مسیر را ادامه دهد. البته از آنجایی که قرار است این ابرقهرمان در این اثر حضور پیدا کند، می‌توانیم ارتباط بیشتری را بین این داستان و فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness احساس کنیم.

همین ماجراها باعث می‌شود که سبک بسیار جذابی برای داستان‌سرایی به وجود بیاید. از طرف دیگر، سریال WandaVision (واندا ویژن) هم ارتباط مستقیمی با فیلم دکتر استرنج دارد. بنابراین، فیلم مرد عنکبوتی ۳ در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول، با دو اثر دیگر گره خواهد خورد.

آیا شاهد شخصیت‌های جدیدی هم خواهیم بود؟

عمده هیجان و هیاهویی که حول محور فیلم مرد عنکبوتی ۳ وجود دارد، به خاطر حضور شرورها است. اما این قسمت از ماجراجویی مرد عنکبوتی، لیاقت این را دارد که علاوه‌بر خود پیتر پارکر، شامل یک ابرقهرمان دیگر هم باشد. یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های جدیدی که در این قسمت ظاهر می‌شود، دکتر استرنج است. پویایی این دو شخصیت برای اولین‌بار در فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بینهایت) نشان داده شد و حالا مشخص است که این ارتباط، یک‌بار مصرف نبود. هر کدام از فیلم‌های اسپایدرمن، یک شخصیت را به‌عنوان مربی برای این کاراکتر می‌آورد. در دو قسمت قبلی، آیرون من و نیک فیوری این نقش را پر کرده بودند.

اسپایدرمن در کنار دکتر استرنج به صورت برعکس آویزان است

حالا قرار است این بار دکتر استرنج این وظیفه را برعهده بگیرد. او قرار است در این فیلم، در قالب نقش مربی اسپایدرمن ظاهر شود. از آنجایی که پیتر پارکر در حال حاضر به جرم قتل میستریو تحت تعقیب قرار دارد، پناه گرفتن در پناهگاه مخصوص دکتر استرنج، آنقدرها هم ایده بدی نیست. هنوز مشخص نیست که پیتر برای انجام این کارهای ابرقهرمانانه، چقدر سرپرست و مسئول می‌خواهد اما احتمالا تونی استارک در یکی از پیغام‌های از پیش ضبط شده‌ی خود، از استرنج خواسته تا مراقب این پسر بچه باشد. البته این احتمال هم وجود دارد که حضور استرنج، هیچ ارتباطی با یاد دادن درس‌های معمول قهرمانانه به پیتر، نداشته باشد.

همان‌طور که در فیلم انتقام جویان: پایان بازی هم به آن اشاره شد، چند فاز بعدی دنیای سینمایی مارول قرار است حول محور خط زمانی‌های موازی و مولتی ورس بچرخد. شاید ایده اصلی مرد عنکبوتی ۳ این است که به واسطه همان حضور شخصیت‌های قبلی اسپایدرمن، خط داستانی مولتی ورس را سر زبان‌ها بیاندازند.

چه بلایی سر شخصیت‌های قدیمی می‌آید؟

در میان تمام شخصیت‌های بازگشتی از فیلم‌های قبلی و همچنین جهان‌های متناوب، اینطور به نظر می‌رسد که احتمالا تیم بازیگری مرد عنکبوتی جدید قرار است دستخوش تغییرات مختلفی شود. خبر خوب این است که تغییرات آنقدرها هم بزرگ و عمیق نیست و شخصیت‌های اصلی دنیای اسپایدرمن دوباره قرار است به همان شکل قبل حضور پیدا کنند. این موضوع شامل ام‌جی، ند لیدز، زن‌عمو می و حتی فلش تامپسون هم می‌شود. بنابراین، با اینکه فیلم مرد عنکبوتی ۳ در تلاش است تا مفهوم اسپایدر ورس را جا بیاندازد، اما آنقدر به پایه و اساس خود پایبند است که شخصیت‌های خلق شده، دوباره به همان شکل حضور پیدا می‌کنند؛ ما فقط شاهد حضور یک سری بازیگران جدید خواهیم بود که در ادامه بررسی خواهد شد.

اسپایدرمن در اسپایدر ورس؟

همین ابتدا این نکته را بگوییم که دنیای سینمایی مارول معمولا عادت دارد که نام‌ها و عناوینی را که در کتاب‌های کمیک استفاده شده، تغییر دهد؛ به‌عنوان مثال، چیزی را که در کمیک حس-عنکبوتی یا اسپایدر-سنس عنوان شده، ما با نام «خارش پیتر» می‌شناسیم. بنابراین این احتمال وجود دارد که تا زمان رونمایی از اسپایدر ورس، نام آن هم تغییر کند. بااین حال، چیزی که مسلم است، این است که ما در فیلم مرد عنکبوتی ۳ شاهد چندین مرد عنکبوتی خواهیم بود. در حال حاضر اینطور گفته شده که پیتر پارکر از سری فیلم The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز) ظاهر خواهد شد. این به آن معنی است که حداقل یک اسپایدرمن موازی قرار است در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کند.

تام هالند، اندرو گارفیلد و توبی مگوایر در لباس اسپایدرمن

این اتفاق قطعا در را به سمت احتمالات مختلف و همچنین حضور جهان‌های بیشتر، باز می‌کند. بنابراین می‌توان اینطور انتظار داشت که یک اوج‌گیری فوق‌العاده را ما در مرد عنکبوتی جدید شاهد خواهیم بود. بااینکه صحبت‌هایی هم از حضور توبی مگوایر است اما هنوز این مسئله به‌صورت قطعی در این پروژه عنوان نشده است. شاید هم منتظر یک قرارداد خیلی خوب است تا کاری کند که رویای ملاقات سینمایی اسپایدرمن‌ها، تبدیل به واقعیت شود. انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی) با موفقیت خیلی زیاد خود باعث شد تا بنای اصلی این اتفاق به وجود بیاید. برخی‌ها می‌گویند که فیلم مرد عنکبوتی ۳ یک نوع لایو اکشن از داستان آن اثر انیمیشنی خواهد بود.

برخی‌های دیگر هم امیدوار هستند تا همه این ماجراها باعث شکل گرفتن لایو اکشنی برای مایلز مورالز باشد. لازم به ذکر است که همه واقعیت‌های مختلف، واقعی هستند؛ حتی آن واقعیتی که اسپایدرمن ۲۰۹۹ توسط اسکار آیزاک به تصویر کشیده شده بود.

چه خبر از شخصیت‌های موازی؟

ما در سؤال قبلی ماجرا اسپایدر ورس را بررسی کردیم و گفتیم که حداقل یک پیتر پارکر دیگر به‌صورت قطعی در فیلم مرد عنکبوتی ۳ حضور پیدا می‌کند. البته این موضوع فقط به پیتر پارکر سری شگفت‌انگیز ختم نمی‌شود. در طی این سال‌ها، طرفداران مدام شخصیت ام‌جی از دنیای سینمایی مارول را با مری جین از سه‌گانه اصلی اسپایدرمن، مقایسه می‌کردند. یکی از چیزهایی که هنوز از سری سم ریمی مورد بحث قرار می‌گیرد، پایان کاملا مبهمی است که برای مری جین در نظر گرفته شد. حالا این موضوع قرار است تغییر کند زیرا گفته شده که مری جین در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا می‌کند. نقش او هنوز مشخص و واضح نیست اما تایید شده که او به شکلی ظاهر می‌شود.

باتوجه‌به فاصله زمانی خیلی زیادی که بین حضورهای این شخصیت ایجاد شده، فیلم مرد عنکبوتی جدید از دنیای سینمایی مارول مشخص می‌کند که بالاخره چه بلایی سر ام‌جی آمده است. علاوه‌بر کریستن دانست (بازیگر مری جین)، صحبت‌هایی هم از حضور اما استون (گوئن استیسی از سری فیلم اسپایدرمن شگفت‌انگیز)، به گوش می‌خورد. البته ممکن است که وضعیت فعلی استون و بارداری او، مانع از واقعی شدن این صحبت‌ها شود. یکی از دلایلی که اسپایدر ورس را تا حد زیادی برای طرفداران هیجان‌انگیز می‌کند، احتمال دیدن اسپایدرمن‌های قبلی درکنار یکدیگر است. چیزی که خوبی آن را چندین برابر می‌کند، این است که شرورهای قدیمی هم در فیلم Spider-Man: No Way Home بازمی‌گردند.

تام هالند در لباس اسپایدرمن کنار یک قطار در حال حرکت

نکته جالب توجه این است که دکتر اختاپوس از فیلم Spider-Man 2 و همچنین الکترو از فیلم The Amazing Spider-Man 2 در مرد عنکبوتی جدید حضور خواهند داشت. طرفدارانی که این دو فیلم را تماشا کردند، می‌دانند هر دوی آن‌ها در آثار خود مرده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود که نحوه بازگشت و حضور آن‌ها در این داستان نامشخص و البته هیجان‌انگیز باشد. تایید حضور همین دو شخصیت باعث شده تا مردم به‌صورت پیوسته به این موضوع فکر کنند که آیا شرورهای دیگر هم به جمع آن‌ها می‌پیوندند یا خیر. البته در همین نقطه لازم است به این موضوع اشاره کنیم که شخصیت الکترو، ظاهر سابق را نخواهد داشت.

در آن زمان انتقادهای خیلی زیادی از این شخصیت و نحوه نمایش او شد که بخش زیادی از آن به ظاهر آبی‌اش ارتباط داشت. خوشبختانه از آنجایی که این شخصیت دیگر قرار نیست با ظاهر آبی در این فیلم مرد عنکبوتی ۳ ظاهر شود، این موضوع مشکل‌ساز نخواهد بود. جیمی فاکس اعلام کرده که این شرور قرار است در قالب یک تهدید بزرگتر در داستان حضور پیدا کند. اگر جلوه‌های ویژه و CGI بهتر انجام شود، باور کردن و پذیرفتن این موضوع راحت‌تر خواهد بود. هنوز مشخص نیست که بازیگران سابق شخصیت زن‌عمو می هم در تیم هستند یا خیر اما شایعه‌هایی حول محور چارلی کاکس (بازیگر تلویزیونی دردویل) هم مطرح است که شاید به‌عنوان وکیل اسپایدرمن در دادگاه ظاهر شود.

باتوجه‌به تصاویری که در فیلم دور از خانه نشان داده شده بود، می‌توان انتظار داشت که جی. کی. سیمونز هم در فیلم مرد عنکبوتی ۳ حضور پیدا خواهد کرد؛ مهم‌تر از همه اینکه او تایید کرده که برای حضور در دو فیلم، قراردادی امضا کرده است. از آنجایی که با وجود این اطلاعات و شایعه‌ها دنیای مارول و سونی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند، می‌توان امیدوار بود که تام هاردی هم در قالب ونوم درکنار تام هالند ظاهر شود. اگر قرار باشد که سنیستر سیکسی تشکیل شود، ونوم هم می‌تواند نقش خوبی در آزار دادن اسپایدی داشته باشد. مایکل مندو (بازیگر نقش اسکورپین) و همچنین فلیسیتی جونز (بازیگر نقش بلک کت) هم اشتیاق خود را برای حضور در این سری فیلم اعلام کردند.

اسپایدرمن در مقابل شخصیت ونوم

همین چند وقت اخیر، شرکت سونی با موفقیت‌های زیادی که به واسطه انیمیشن اسپایدر ورس و همچنین فیلم Venom کسب کرده بود، به این نتیجه رسید که می‌تواند در این جهان موفق باشد (با وجود شکستی که در گذشته به واسطه دنیای مرد عنکبوتی متحمل شده بود). به همین ترتیب هم در تلاش است تا علاوه‌بر ادامه دادن این دو اثر، فیلم‌هایی هم با محوریت بلک کت و سیلور سیبل بسازد. همچنین در حال حاضر شرکت سونی در حال تولید فیلم‌هایی با محوریت مادام وب، سیلک و اسپایدر وومن هم است. جالب است بدانید که سونی همین حالا هم دو اثر کامل برای اکران دارد؛ یکی فیلم Venom: Let There Be Carnage و همچنین فیلم Morbius.

قرار بر این بود که هر دوی آن‌ها در سال ۲۰۲۰ اکران شوند اما به واسطه شیوع بیماری کرونا، همه چیز تغییر کرد. در تریلری که از فیلم موربیوس منتشر شد، ما شاهد اشاره‌هایی به مشکلات فعلی پیتر در دنیای سینمایی مارول و همچنین تصاویری از پوستر اسپایدرمن بودیم که او را قاتل می‌خواندند. زمانی همه چیز تغییر چشمگیری کرد که قرار شد مایکل کیتون هم در این فیلم حضور پیدا کند؛ احتمالا او قصد دارد که دوباره نقش آدریان تومز را از فیلم بازگشت به خانه ایفا کند و جرد لتو (در نقش مایکل موربیوس) را به میدان نبرد بکشاند. باتوجه‌به حضور دو شخصیت منفی دیگر و احتمال حضور دوباره آدریان تومز، به نظر می‌رسد که زمان زیادی تا شکل‌گیری گروه سنیستر سیکس باقی نمانده است.

اگر میستریو همچنان زنده باشد، می‌تواند مقدمات را برای حضور این گروه شرورانه فراهم کند و ماجراهای جذابی را در فیلم مرد عنکبوتی ۳ به وجود بیاورد. مدتی پیش یکی از خبرگزاری‌ها گزارش کرد که هم ویلم دفو و هم توماس هایدن چرچ قرار است نقش‌های مخصوص به خود را در این اثر ایفا کنند. البته خیلی از مطالب مطرح شده در این بحث، در حد شایعه است و اکثر آن‌ها به‌صورت رسمی تایید نشده‌اند. اما امیدوار هستیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد رخ دادن آن‌ها باشیم.

فیلم Spider-Man: No Way Home چه زمانی اکران می‌شود؟

در حال حاضر فیلم مرد عنکبوتی ۳ برای اکران در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰) تنظیم شده است. این اثر در ابتدا قرار بود که در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به روی پرده سینماها برود و بعد هم برای تاریخ ۵ نوامبر تنظیم شد اما پاندمی ایجاد شده، تغییراتی را در برنامه نمایش فیلم مرد عنکبوتی ۳ ایجاد کرد. البته این احتمال هم وجود دارد که تا زمان اکران، تاریخ مشخص شده، تغییر کند. زیرا وضعیتی که بیماری کووید ۱۹ به وجود آورده، باعث شده که حتی ساده‌ترین مسائل هم دستخوش تغییرات قرار بگیرند. به‌گفته مسئولان شرکت سونی، فیلم اسپایدرمن: هیچ راهی به خانه نیست، تنها در صورتی نمایش داده می‌شود که سینماها باز شوند و مخاطبان بتوانند با خیال راحت آن را تماشا کنند.

اسپایدرمن دراز کشیده است و موسیقی گوش می‌دهد

آینده این مجموعه چه خواهد شد؟

باتوجه‌به همه مواردی که در این مقاله گفته شد، بعید نبود که فیلم مرد عنکبوتی جدید خودش را برای یک پایان بزرگ آماده کند و مسیر خود را با همین سه‌گانه به پایان برساند. بااینکه اینطور انتظار می‌رفت، اما قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد زیرا همین حالا هم مسئولان دنیای سینمایی مارول در حال برنامه‌ریزی برای قسمت چهارم هستند؛ پروسه‌ای که حتی قبل از آغاز مرحله پیش تولید قسمت سوم آغاز شده بود. البته در یک برهه زمانی تولید این اثر کاملا متوقف شده بود؛ این ماجرا مربوط‌به زمانی است که شرکت سونی و دیزنی در حال تنظیم قراردادها و کارهای مخصوص به خود بودند. اما خداروشکر همه چیز به خوبی پیش رفت.

ادامه دادن این ماجراجویی کاملا منطقی و طبیعی است زیرا پیتر پارکر هنوز جوان است. به همین ترتیب هم می‌تواند ماجراهای مختلف زیادی را در طی سال‌های آتی، برای مجموعه اسپایدرمن به وجود بیاورد؛ البته علاوه‌بر نقش‌های دیگری که می‌تواند در فیلم‌های متفاوت این دنیای سینمایی ایفا کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده