نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶

بازیگر نقش تامی در سریال The Last Of Us

بازیگر سریال Agents of S.H.I.E.L.D برای ایفای نقش تامی در اقتباس تلویزیونی The Last Of Us انتخاب شد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فهرست بازیگران سریال The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) شبکه‌ی اچ‌بی‌او باری دیگر گسترش یافته است. براساس گزارش ددلاین، گابریل لونا، بازیگر سریال Agents of S.H.I.E.L.D. (مأموران شیلد) برای ایفای یکی از نقش‌های کلیدی این اقتباس تلویزیونی مورد انتظار در نظر گرفته شده است که پدرو پاسکال و بلا رمزی نیز در آن به ایفای نقش می‌پردازند. این هنرپیشه‌ی آمریکایی در نقش تامی، برادر کوچک جوئل ظاهر می‌شود که احساس آرمان‌گرایی و امید به دنیایی بهتر را از دست نداده است.

سریال The Last of Us براساس مجموعه بازی ویدیویی تحسین‌شده‌ای با همین نام ساخته می‌شود و وقایع آن ۲۰ سال پس از نابودی تمدن نوین اتفاق می‌افتد. بازمانده‌ای سرسخت با نام جوئل برای خارج کردن الی، دختری ۱۴ ساله از یک منطقه‌ی قرنطینه‌ی آزاردهنده استخدام می‌شود. آنچه در وادی امر به یک کار ساده شباهت دارد، خیلی زود به سفری متأثرکننده و خشن تبدیل می‌شود و آن‌ها باید سرتاسر ایالات متحده را زیر پا بگذارند و برای بقا به یکدیگر تکیه کنند. با اینکه این سریال تا جای ممکن به منبع اقتباس خود وفادار خواهد ماند، اما دقیقاً رخدادهای داستانی را به همان ترتیب حاضر در بازی به نمایش نمی‌گذارد و در بخش‌هایی شاهد جزئیات بیشتر قصه و گسترش آن خواهیم بود.

گابریل لونا، ایفاگر نقش تامی در سریال The Last of Us

مدتی قبل نیل دراکمن توضیح داد که: «تفاوت ساختاری دو مدیوم باعث می‌شود که در برخی از بخش‌ها برای بهبود هرچه بیشتر روند داستان شاهد تفاوت‌های زیادی بین اقتباس تلویزیونی و بازی‌های The Last of Us باشیم، ولی از طرفی در بعضی مواقع نیز آن‌ها بسیار به هم نزدیک هستند. برای مثال در بازی تأکید زیادی روی اکشن وجود دارد و بازیکنان باید به‌خوبی با مکانیزم‌های مبارزات آشنا شوند که برای نیل به این هدف باید خشونت بیشتر و تأثیرگذارتری را به نمایش گذاشت؛ موردی که خبری از آن در سریال نیست. بنابراین اقتباس تلویزیونی The Last of Us بیش از آن‌که روی اکشن و تیراندازی متمرکز شده باشد، توجه خود را معطوف به رابطه‌ی کاراکترها و حال‌وهوای درام قصه می‌کند.»

کانتمیر بالاگوف که کارگردانی فیلم‌های Closeness (نزدیکی) و Beanpole (قد دراز) را در کارنامه دارد، به صندلی کارگردانی قسمت آزمایشی سریال The Last Of Us تکیه زده است و بخش تلویزیونی شرکت سونی پیکچرز وظیفه‌ی تولید آن را برعهده دارد. همچنین شرکت پلی‌استیشن پروداکشن، شرکت ورد گیمز، شرکت مایتی مینت و استودیوی ناتی داگ نیز در تولید این سریال دخیل خواهند بود. کریگ مازن، نویسنده‌ی سریال Chernobyl (چرنوبیل) و نیل دراکمن، کارگردان بازی‌های The Last Of Us به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال فعالیت می‌کنند و کارولین استراوس، ایوان ولز، رئیس ناتی داگ، اسد قزلباش، کارتر سوان و رُز لام نیز در مقام تهیه‌کننده‌ی اجرایی در پروژه حضور دارند.

علاوه‌بر این، گوستاوو سانتائولایا، آهنگساز پُرآوازه‌ی بازی‌های The Last Of Us نیز باری دیگر برای ساخت موسیقی متن اقتباس تلویزیونی آن باز خواهد گشت. سال گذشته تروی بیکر، صداپیشه‌ی جوئل در گفت‌وگویی ضمن ابراز امیدواری به موفقیت سریال «آخرین بازمانده از ما» گفت که «سیستم اپیزودی آن امکان روایت داستان به‌شکل بهتر و موثرتر را برای سازندگان فراهم می‌کند، اما هنوز قاطعانه بر این باور است که بهترین راه برای تجربه‌ی داستان جوئل و الی در دست گرفتن کنترلر است.» این صداپیشه‌ی مشهور در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: «هیچ چیزی جای تجربه‌ی بازی را نمی‌گیرد، اما سریال لست آو آس می‌تواند تجربه‌ی نزدیکی به بازی‌های مجموعه ارائه دهد.»

گابریل لونا با سریال The Last Of Us همکاری دیگری را با شبکه‌ی اچ‌بی‌او آغاز می‌کند که پیش از این در فصل دوم سریال True Detective (کارآگاه حقیقی) جلوی دوربین رفت. این بازیگر آمریکایی احتمالاً بیشتر برای ایفای نقش رابی رایز/ روح‌سوار در سریال Agents Of S.H.I.E.L.D. شبکه‌ی ABC و گابریل/ ریو-۹ در فیلم Terminator: Dark Fate (نابودگر: سرنوشت تاریک) شناخته می‌شود. از دیگر آثار تلویزیونی گابریل لونا نیز می‌توان به سریال‌های Matador (ماتادور) و Wicked City (شهر فاسد) اشاره کرد. شما می‌توانید در صورت تمایل نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده