نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۶

آمار قابل توجه تعداد مشترکان سرویس دیزنی پلاس

سرویس دیزنی پلاس به‌لطف آثار مارول، جنگ ستارگان و سایر محصولات خود در عرض کمتر از دو سال به آمار خیره‌کننده‌ای در جذب مخاطب رسیده است.

در نوامبر ۲۰۱۹ بود که سرانجام شرکت دیزنی با آغاز به کار سرویس دیزنی پلاس (Disney Plus) وارد نبرد سختی با سایر سرویس‌دهنده‌های فیلم و سریال مثل نتفلیکس (Netflix) شد و خیلی زود هم توانست به اعداد و ارقام درخشانی دست پیدا کند؛ از جمله رسیدن به مرز ۵۰ میلیون مشترک در عرض تنها پنج ماه. به‌تازگی در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که دیزنی پلاس توانسته از عدد ۱۰۰ میلیون مشترک نیز عبور کند و همچنان با سرعت به پیش می‌رود.

باب چیپک، مدیرعامل اجرایی والت دیزنی در جلسه ملاقات با سهام‌داران با اشاره به اینکه سرویس استریم این شرکت در عرض ۱۶ ماه به بیش‌از ۱۰۰ میلیون مشترک دست پیدا کرده، چنین گفته است:

«موفقیت عظیم دیزنی پلاس به ما این انگیزه را می‌دهد که با جاه‌طلبی بیشتری مسیر را ادامه داده و سرمایه‌گذاری خود در زمینه تولید محتوای باکیفیت را افزایش دهیم. هدف ما تولید بیشتر از ۱۰۰ محصول جدید در هر سال است و این قضیه شامل آثاری از بخش انیمیشن دیزنی، بخش لایو اکشن و فیلم‌های دیزنی، مارول (Marvel)، جنگ ستارگان (Star Wars) و نشنال جئوگرافیک (National Geographic) می‌شود. ارائه مستقیم محصولات به‌دست مصرف‌کنندگان اولویت اصلی ما خواهد بود و خط تولید قدرتمند ما به مسیر رو به رشد خود ادامه خواهد داد.»

آخرین آمار ارائه‌شده از دیزنی پلاس به کمتر از یک ماه قبل برمی‌گشت و در آن زمان از ۹۵ میلیونی شدن تعداد مشترکان این سرویس مطلع شده بودیم و اکنون در عرض کمتر از یک ماه، بیش‌از پنج میلیون مخاطب دیگر هم به جمع افراد قبلی اضافه شده‌اند.

دیزنی پلاس این روزها در ۵۹ کشور دنیا قابل دسترسی است و به تدریج سهم خود از بازار سرویس‌های استریم را افزایش می‌دهد. البته هنوز هم نتفلیکس با بیش‌از ۲۰۰ میلیون مشترک، بزرگ‌ترین غول این بخش از دنیای سرگرمی محسوب می‌شود، ولی از طرف دیگر سرعت رشد دیزنی پلاس هم فوق‌العاده است و کمتر سرویسی می‌تواند در عرض تنها ۱۶ ماه با چنین استقبال چشمگیری مواجه شود.

استقبالی که علت آن را می‌توان ترکیبی از محصولات کلاسیک دیزنی درکنار آثار سال‌های اخیر این شرکت و البته پروژه‌های اوریجینال این سرویس دانست؛ از جمله سریال وانداویژن (WandaVision) که به‌تازگی پخش آن به پایان رسیده و به‌زودی از تاریخ ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) شاهد پخش اثر دیگری از دنیای سینمایی مارول یعنی سریال فالکون و سرباز زمستان (The Falcon and the Winter Soldier) نیز خواهیم بود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده