نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷

اشاره رییس شرکت وارنر به ساخت دنباله های هری پاتر

جیسون کایلر، مدیرعامل شرکت وارنر مدیا درباره گسترش دنیای هری پاتر و ساخت دنباله‌های بیشتر برای آن صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به‌تازگی در کنفرانس تکنولوژی، رسانه و مخابرات مورگان استنلی، درباره آینده مجموعه Harry Potter صحبت شد. جیسون کایلر، مدیرعامل شرکت وارنر مدیا، که زیرمجموعه‌های زیادی جمله شرکت برادران وارنر و HBO Max را در اختیار دارد، در کنفرانس مذکور حضور داشت و اعلام کرد که بحث‌هایی برای گسترش دنیای هری پاتر وجود دارند. کایلر در این‌باره توضیح داد: «چیز کوچکی به اسم Harry Potter وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین فرنچایزها است. ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم با جی. کی. رولینگ همکاری کنیم و باید بگویم در این بخش هم جذابیت و پتانسیل زیادی وجود دارد.»

اگرچه کایلر خیلی سربسته صحبت کرد، اما می‌توان متوجه شد که منظورش تولید پروژه‌های بیشتر براساس مجموعه هری پاتر است. هنوز جزییات این پروژه‌ها مشخص نشده، اما اخیرا گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه شرکت برادران وارنر می‌خواهد یک سریال تلویزیونی لایو اکشن براساس هری پاتر و برای پخش از HBO Max بسازد. همچنین گفته می‌شود که بحث‌هایی برای ساخت فیلم جدید این مجموعه با اقتباس از نمایش Harry Potter and the Cursed Child مطرح شده‌اند.

شخصیت‌های فیلم Harry Potter

به نظر می‌رسد که شرکت وارنر برای موفقیت پروژه‌های آینده هری پاتر روی HBO Max حساب ویژه‌ای باز کرده است. کایلر ضمن اشاره به این موضوع که مجموع مشترکان HBO و HBO Max در حال حاضر به ۴۱.۵ میلیون نفر رسیده، گفت: «هنوز در روز‌های ابتدایی هستیم، اما باتوجه‌به تجربه خودم در این صنعت، می‌توانم بگویم که ما در تمام معیارها مثل میزان تعامل، مقدار مصرف روزانه و تعداد مشترکان، بسیار جلو هستیم.» کایلر این صحبت‌ها درباره موفقیت HBO Max را در حالی مطرح کرد که این سرویس به‌زودی در آمریکای لاتین هم در دسترس قرار می‌گیرد و قطعا تعداد مشترکان آن بیشتر خواهد شد.

کایلر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نمایش فیلم‌ها در سرویس‌های استریم در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت که درباره تغییر شیوه نمایش، با مدیرعامل دیزنی موافق است. باب چپک، رئیس دیزنی اخیرا گفته بود که حتی پس از تمام شدن دوره شیوع کرونا و بازگشت به شرایط عادی، باز هم توجه بیشتری به پخش فیلم‌ها ازطریق سرویس‌های استریم خواهد شد و تعداد روزهایی که فیلم‌ها فقط روی پرده سینما هستند (تا سپس روی سرویس‌های استریم هم منتشر شوند) کمتر می‌شود.

تاکنون هشت فیلم از مجموعه Harry Potter اکران شده که بیشتر آن‌ها جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند. اما در حوزه ویدیو گیم، با اینکه بازی‌های زیادی براساس هری پاتر ساخته شده‌اند، اکثر آن‌ها دارای سطح متوسط یا ضعیف هستند. البته دو بازی از سری Lego Harry Potter را باید به‌عنوان استثنا در نظر بگیریم که نمرات خوبی از منتقدان گرفته‌اند. جدیدترین بازی مجموعه هری پاتر به نام Hogwarts Legacy هم که اخیرا با تأخیر مواجه شد، در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده