نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴

جایزه افتخاری انجمن منتقدان هالیوود به زک اسنایدر

زک اسنایدر، کارگردان فیلم Justice League جایزه افتخاری موسوم به جایزه شجاعت (Valiant Award) را از انجمن منتقدان هالیوود دریافت می‌کند.

روز جمعه یعنی فردا، مراسمی تحت عنوان «جوایز فیلم انجمن منتقدان هالیوود» برگزار خواهد شد که در آن از زک اسنایدر، کارگردان فیلم «لیگ عدالت»، به‌صورت ویژه و با اعطای جایزه شجاعت تقدیر می‌شود. این چهارمین دوره جوایز فیلم انجمن منتقدان هالیوود است که امسال به‌طور مجازی برگزار خواهد شد. اسکات مِنزل، یکی از اعضای این انجمن، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با اعطای جایزه افتخاری به اسنایدر گفت:

«من به عنوان کسی که از زمان فیلم Dawn of the Dead طرفدار زک اسنایدر هستم، از این بابت بسیار خوشحالم که قرار است سبک فیلم‌سازی الهام‌بخش او و همچنین انعطاف‌پذیری‌اش در مواجهه با هر مانعی را مورد تاکید قرار دهیم.»

اسنایدر به عنوان یکی از مهمترین کارگردان‌ها در ژانر ابرقهرمانی شناخته می‌شود که آثاری چون Watchmen و Batman v Superman: Dawn of Justice را در کارنامه دارد و نسخه‌ای جدید و متفاوت از فیلم Justice League نیز به‌زودی با نظارت کامل و کارگردانی او منتشر خواهد شود. اعطای این جایزه به اسنایدر، بی‌ارتباط با مرگ غم‌انگیز دخترش نیست. زک و همسرش دبرا اسنایدر (یکی از تهیه‌کنندگان فیلم Justice League)، در ماه مارس سال ۲۰۱۷ با خودکشی دختر ۲۰ ساله خود مواجه شدند و واکنش آنها به این اتفاق تلخ از سوی افراد مختلف مورد تحسین قرار گرفت. در ماه دسامبر سال گذشته، اسنایدر به جمع‌آوری بیش از ۵۰۰ هزار دلار برای موسسه پیشگیری از خودکشی در آمریکا کمک کرد. انجمن منتقدان هالیوود نیز قصد دارد بخشی از آیتم‌های تبلیغاتی اسنایدر برای کمک به موسسه پیشگیری از خودکشی را خریداری کرده و آنها را از طریق صفحات اجتماعی خودش به مخاطبان اهدا کند.

اشلی مِنزل، یکی دیگر از اعضای انجمن منتقدان هالیوود نیز در رابطه با اعطای جایزه ویژه به اسنایدر گفت: «من به عنوان کسی که زندگی‌ خودم تحت تاثیر خودکشی قرار داشت، بسیار شگفت‌زده شدم که چطور زک و همسرش دبرا (که شریک تجاری او نیز محسوب می‌شود)، درد و ناراحتی غیرقابل وصف خود را به یک اقدام انسان‌دوستانه تبدیل کردند و در راهی پیش‌قدم شدند که به افراد و خانواده‌های زیادی کمک خواهد کرد.»

بتمن، واندر وومن، فلش، آکوامن و سایبورگ در فیلم Justice League

اسنایدر در سال ۲۰۱۷ قبل از آنکه ساخت فیلم Justice League را به پایان برساند، با ماجرای خودکشی دخترش مواجه شد و به همین دلیل از کارگردانی این فیلم کناره‌گیری کرد. سپس جاس ویدون به عنوان جانشین اسنایدر انتخاب شد و تصمیم گرفت بسیاری از صحنه‌های فیلم را دوباره فیلمبرداری کند. طرفداران فیلم‌های DC به هیچ وجه از نسخه نهایی فیلم که بیشتر دستپخت ویدون بود تا اسنایدر راضی نبودند. آنها از کمپانی برادران وارنر درخواست کردند که اجازه بدهد خودِ اسنایدر فیلم را به پایان برساند و تدوین نهایی نیز تحت نظارت خودش انجام شود. در نهایت هم این اتفاق رخ داد و نسخه جدید فیلم لیگ عدالت که با نام Zack Snyder's Justice League شناخته می‌شود، تا حدود دو هفته دیگر از طریق سرویس HBO Max منتشر خواهد شد.

اسنایدر همچنین در حال حاضر روی فیلم اکشن و زامبی‌محور Army of the Dead نیز مشغول به کار است. این فیلم هم تقریبا سه ماه دیگر از نتفلیکس پخش می‌شود. علاوه بر این، یک پیش‌درآمد هم برای همین فیلم به اسم Army of the Dead: The Prequel در دست تولید است که اسنایدر در آن پروژه فقط به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده