نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۸

برنامه‌های زک اسنایدر برای تولید فیلم شاه آرتور

کارگردان فیلم لیگ عدالت قصد دارد در آینده اقتباسی وفادارانه از داستان شاه آرتور را کارگردانی کند.

زک اسنایدر این روزها دوران شلوغی را پشت‌سر می‌گذارد و به‌تازگی مطلع شدیم که او بعد از آماده شدن نسخه‌ی مخصوص خود از فیلم لیگ عدالت (Justice League) که ماه آینده از اچ بی او مکس (HBO Max) پخش می‌شود و همین‌طور فیلم ارتش مردگان (Army of the Dead) که برای از پخش نتفلیکس تدارک دیده شده، شاید به سراغ کارگردانی فیلم شاه آرتور (King Arthur) برود و روایتی تازه و درعین‌حال وفادارانه از داستان آن ارائه دهد.

تا امروز شاهد اقتباس‌های بسیار زیادی از افسانه‌ی شاه آرتور بوده‌ایم که البته خیلی از آن‌ها با تغییرات گسترده‌ای نسبت به داستان اصلی همراه بوده‌اند. دراین‌میان اسنایدر هم که قصد دارد به جمع اقتباس‌کنندگان از این داستان اضافه شود، در این مورد می‌گوید: «در حال کار روی چیزهایی در ارتباط با شاه آرتور هستم، ولی هنوز برای صحبت در این‌باره کمی زود است. به این فکر می‌کنم که روایتی جدید از داستان شاه آرتور و افسانه‌های آرتوری را به شکلی وفادارانه ارائه دهم، ولی فعلاً نمی‌توانم صحبت بیشتری در این زمینه بکنم و باید ببینیم چه پیش می‌آید.»

این اولین‌بار نیست که متوجه علاقه‌ی اسنایدر به افسانه‌ی شاه آرتور می‌شویم و در فیلم بتمن دربرابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) هم شاهد صحنه‌ای بودیم که در آن بروس وین به همراه پدر و مادر خود از سالن نمایشی خارج می‌شد که در حال پخش فیلم اکس کالیبور (Excalibur) اثر جان بورمن بود؛ فیلمی در ارتباط با شاه آرتور و شوالیه‌های میز گرد.

در دهه‌های اخیر آثار زیادی را در این‌باره دیده‌ایم؛ از شاه آرتورِ آنتوان فوکوآ با بازی کلایو اوون، کیرا نایتلی، مدس میکلسن و استلان اسکاشگورد تا شاه آرتور: افسانه شمشیر (King Arthur: Legend of the Sword) به کارگردانی گای ریچی و بازی چارلی هانام و جود لا، تا مجموعه انیمه Fate که آرتور در آن به شکل زنی به‌نام آرتوریا نمایش داده شده و همین‌طور سریال انیمیشن شاه آرتور و شوالیه‌های عدالت (King Arthur and the Knights of Justice) که سال‌ها قبل در ایران هم پخش می‌شد. از دیگر آثار متفاوت برگرفته از این افسانه هم می‌توان به فیلم مانتی پایتون و جام مقدس (Monty Python and the Holy Grail) اشاره کرد که گروه مانتی پایتون آن‌را به شکل کمدی تولید کرده بود.

باید منتظر بمانیم و ببینیم زک اسنایدر چه برنامه‌هایی برای شاه آرتور دارد؛ کارگردانی که در دومین فیلم سینمایی خود یعنی ۳۰۰ نشان داده بود علاقه‌ی زیادی به حال و هوای حماسی و تاریخی دارد (البته نه از نوع دقیق و واقع‌گرایانه‌ی آن) و شاید بتواند یکی از نسخه‌های متفاوت افسانه‌ی شاه آرتور و شوالیه‌های میز گرد را تدارک ببیند.


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده