نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

کریستوفر پلامر، بازیگر برنده جایزه اسکار درگذشت

با خبر شدیم که کریستوفر پلامر، بازیگر کانادایی و برنده یک جایزه اسکار در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، کریستوفر پلامر، بازیگر کانادایی و برنده یک جایزه اسکار درگذشت. ورایتی با انتشار این خبر اعلام کرد که پلامر امروز در سن ۹۱ سالگی در خانه خود در شهر وستن در ایالت کنتیکت دار فانی را وداع گفته است. پلامر بیشتر برای بازی در فیلم The Sound of Music، محصول سال ۱۹۶۵ شناخته می‌شود که در آن نقش کاپیتان وان ترپ را بر عهده داشت. او در دهه ۶۰ میلادی به مشروبات الکلی روی آورده بود، اما پس از ازدواج با الین تیلور زندگی خود را دوباره از نو آغاز کرد.

پس از آن پلامر در فیلم The Man Who Would Be King به کارگردانی جان هیوستون بازی کرد. پلامر در طی این سال‌ها بیشتر برای بازی در آثاری چون فیلم National Treasure، فیلم Inside Man، فیلم The Insider، فیلم Alexander، فیلم Star Trek VI: The Undiscovered Country، فیلم 12Monkeys، فیلم A Beautiful Mind و فیلم Knives Out شناخته می‌شود و فیلم The Last Full Measure آخرین اثری بود که در آن شاهد حضور وی بودیم. همچنین پلامر صداپیشگی شخصیت چارلز مونتز در انیمیشن Up پیکسار را نیز بر عهده داشت.

علاوه‌براین، پلامر توانست برای بازی در فیلم Beginners، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و جایزه گلدن گلوب را دریافت کند. او همچنین دو بار دیگر و برای بازی در فیلم The Last Station و فیلم All the Money in the World نیز موفق شده نامزد دریافت جایزه اسکار شود. پلامر دو بار و برای بازی در سریال Arthur Hailey's the Moneychangers و صداپیشگی در انیمیشن The New Adventures of Madeline، از مراسم امی نیز جایزه دریافت کرده است.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده