نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱

تعداد مشترکین سرویس استریم نتفلیکس از ۲۰۰ میلیون نفر گذشت

تعداد مشترکین شبکه نتفلیکس با عبور از رقم ۲۰۰ میلیون نفر با اختلاف در صدر جدول محبوب‌ترین سرویس‌های استریم فیلم و سریال قرار دارد.

نتفلیکس طی یک ماه گذشته ۸.۵ میلیون عضو جدید را به آمار مشترکین پولی خود اضافه کرده تا این تعداد اعضای این سرویس استریم فیلم و سریال را در سه ماهه چهارم سال مالی خود به ۲۰۰ میلیون نفر برساند. با ادامه روند شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن در بسیاری از کشورهای جهان، نتفلیکس از جمله شرکت‌هایی است که از این بحران به بهترین محو ممکن سود برده است.

نتفلیکس در جدیدترین گزارش سه‌ماهه عملکرد خود، ضمن اشاره به عبور از سقف ۲۰۰ میلیون نفری اعضای خانواده خود می‌نویسد:

«در طول یک سال گذشته، ۳۷ میلیون مشترک جدید به جمع ما اضافه شده که در کل ۲۵ میلیارد دلار درآمد را برای شرکت به‌دنبال داشته است. با افزایش نرخ سودآوری شرکت به رقم ۷۶٪، سود خالص امسال به بیش از ۴.۶ میلیارد دلار می‌رسد.»

براین‌اساس، Netflix در صدر جدول بزرگ‌ترین سرویس‌های استریم جهان در تمامی زمینه‌ها قرار می‌گیرد. این درحالی است که رقابت در سطوح بالای این حوزه اخیراً جنب و جوش و حرارت بالایی را به خود می‌بیند. دیزنی در ماه گذشته اعلام کرد که تعداد مشترکین سرویس استریم دیزنی پلاس از مرز ۸۶ میلیون کاربر عبور کرده است.

لوگو نتفلیکس در تلویزیون

از سوی دیگر HBO Max نیز به‌دنبال حضور پررنگی در بازار فیلم و سریال سال ۲۰۲۱ است. آثار مورد انتظار زیادی برای اکران در سال جدید میلادی برنامه‌ریزی شدند که همزمان با سالن‌های سینما در این شبکه نیز قابل دسترسی خواهند بود. از جمله‌ی این موارد می‌توان به Godzilla vs. Kong، ماتریکس 4 و The Suicide Squad اشاره کرد.

اما نتفلیکس با اختلاف بیش از دو برابر تعداد مشتریکن نزدیک‌ترین رقیب خود با فاصله در بالاترین جایگاه این صنعت قرار دارد. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد در طول سال ۲۰۲۱ هر هفته یک فیلم اورجینال جدید را پخش کند. دست‌یابی به این هدف می‌تواند موفقیت چشمگیری برای نتفلیکس باشد.

در فیلم‌های اورجینال جدید نتفلیکس در سال ۲۰۲۱ آثاری همچون Army of the Dead با بازی دیو باتیستا و به کارگردانی زک اسنایدر، Thunder Force با بازی ملیسا مک‌کارتی و اوکتاویا اسپنسر و Red Notice با حضور دواین جانسون، گل گدوت و رایان رینولدز به چشم می‌خورند.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده