// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۵

لیگ عدالت، نسخه زک اسنایدر یک فیلم ۴ ساعتی است؛ پخش در ماه مارچ از شبکه HBO Max

زک اسنایدر اعلام کرد که «لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر» اثری حماسی و طولانی‌تر از ۴ ساعت است که نه در قالب یک مینی‌سریال که به‌عنوان یک فیلم یک‌پارچه پخش می‌شود.

سال ۲۰۲۱ میلادی سال بزرگی برای زک اسنایدر خواهد بود. او نه‌تنها با بودجه‌ی ۹۰ میلیون دلاری و آزادی عمل کامل فیلم Army of the Dead را برای نتفلیکس ساخت و آن را در تابستان پخش می‌کند، بلکه چندین و چند هفته‌ی دیگر واقعا فیلم Zack Snyder's Justice League را هم تحویل طرفداران خود می‌دهد. اتفاقی که باید پذیرفت شاید در تاریخ سینما بی‌سابقه باشد و نمی‌توان هیچ زمان دیگری را به یاد آورد که پس از ماه‌ها درخواست طرفداران پروپاقرص یک کارگردان، استودیو حاضر به پرداخت مبلغی بیشتر از ۷۰ میلیون دلار برای تکمیل نسخه‌ی خاص او از فیلم شود و آن را پخش کند.

تنها کمتر از یک چهارم فیلم ۴ ساعتی Zack Snyder's Justice League با فیلم Justice League، محصول سال ۲۰۱۷ میلادی اشتراک دارد

تازه برخلاف سایر فیلم‌ها که برای جلوگیری از مشکل کپی‌رایت، نسخه‌ی خاص خود را با نام‌هایی همچون «کات کارگردان» پخش می‌کنند، وارنر ظاهرا تمام موانع را از سر راه برداشت تا اثر مورد بحث رسما به اسم فیلم Zack Snyder's Justice League (لیگ عدالتِ زک اسنایدر) اکران شود. اکنون نیز مطابق گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد که نه‌تنها فیلم Zack Snyder's Justice League در آمریکا از شبکه HBO Max پخش می‌شود، بلکه در تمامی کشورهای دیگر نیز قدم به پلتفرم‌های دیجیتالی پخش فیلم می‌گذارد و حتی در قالب بلوری، بلوری 4K Ultra HD و دی‌وی‌دی هم به‌دست مخاطبان می‌رسد. تازه اسنایدر خطاب به طرفداران خود گفت که نه‌تنها فیلم به احتمال زیاد در سینماهای آی مکس اکران همزمان با پخش خانگی خواهد داشت، بلکه او سعی می‌کند در کشورهایی که پلتفرم‌های دیجیتالی فوق‌العاده و بازار فیزیکی مناسبی برای پخش قانونی فیلم‌ها ندارند، «لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر» را در سینماهای عادی نیز اکران کند. اسنایدر اعلام کرد که به‌زودی پوسترهای اصلی و تریلر جدید فیلم تقدیم تماشاگرها می‌شوند.

زک اسنایدر در حال کار با دوربین موبایل در پشت صحنه ساخت یک فیلم

همچنین برخلاف گذشته که گفته می‌شد لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر در چهار هفته و به‌عنوان یک مینی‌سریال پخش می‌شود، حالا می‌دانیم که اثر مورد بحث یک فیلم ۴ ساعتی یک‌پارچه با درجه‌ی سنی بزرگ‌سال/R است؛ فیلمی که حتی بدون در نظر داشتن زمان اختصاص‌یافته به تیتراژ پایانی، چهار ساعت طول می‌کشد. از این چهار ساعت نیز ۱۵۰ دقیقه را سکانس‌های دیده‌نشده تا به امروز تشکیل می‌دهند و بیشتر از ۳۰ دقیقه هم از نسخه‌ی کاملا متفاوت برخی از سکانس‌های حاضر در نسخه‌ی اکران‌شده از فیلم Justice League تشکیل شده‌اند.

لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر با درجه‌ی سنی بزرگ‌سال اکران می‌شود

فیلم لیگ عدالتِ زک اسنایدر داستان خود را به‌صورت کلی به پایان می‌رساند و به‌گونه‌ای ساخته نشده است که به شکل واضح محتاج دنباله باشد. به همین خاطر قرار نیست شاهد دنباله‌ی سینمایی مستقیم آن باشیم. هرچند شاید اسنایدر داستان آن را با چند کمیک، کامل‌تر از قبل به پایان برساند. فیلم Zack Snyder's Justice League به احتمال زیاد آخرین اثر اقتباس‌شده از روی کمیک‌های DC به کارگردانی زک اسنایدر است. البته او چند روز قبل در پایان صحبت‌های خود گفته بود: «در رابطه با آینده هم باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. بالاخره من قبلا هم هرگز فکر نمی‌کردم که شانس پخش نسخه‌ی اصلی لیگ عدالت را به‌دست بیاورم». پس اگر لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر با واکنش‌های بسیار مثبت بینندگان مواجه شود، شاید این وضعیت بتواند در آینده تغییر کند. مخصوصا به این خاطر که تعداد قابل توجهی از بینندگان با دو فیلم اخیر DCEU و مخصوصا واندر وومن 1984 به‌شدت مشکل داشتند.

آمارهای مختلف بیرون‌آمده از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که مخاطبان زیادی منتظر لیگ عدالتِ زک اسنایدر هستند. زیرا حتی خیلی از آن‌هایی که به هیچ عنوان طرفدار او نیستند، اخراج وی توسط وارنر در سال ۲۰۱۷ را غیرمنصفانه می‌دانند و می‌گویند اسنایدر خوب یا بد باید فیلم حقیقی خود را تکمیل می‌کرد. وارنر در زمانی جاس ویدون را جایگزین او کرد و فیلم را به کلی تغییر داد که زک اسنایدر به‌خاطر مرگ دختر خود باید حداقل چند روز از پروژه جدا می‌شد. به همین دلیل طرفداران زک اسنایدر در چند سال اخیر بارها به برگزاری رویدادهای خیریه پرداختند و برای کمک به مراکز «جلوگیری از خودکشی به‌خاطر افسردگی» پول جمع کردند.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده