نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵

سونی بعد از فیلم Uncharted و سریال The Last of Us به سراغ سایر بازی‌های پلی استیشن خواهد رفت

جیم رایان، فیلم Uncharted و سریال The Last of Us را آغازگر ورود بازی‌های بیشتری از پلی استیشن به صنعت سینما و تلویزیون می‌داند.

بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره مدتی قبل تولید فیلم Uncharted به پایان رسید و می‌توانیم امسال منتظر نمایش این اثر برگرفته از بازی‌های محبوب استودیو ناتی داگ باشیم. از طرف دیگر تولید سریال The Last of Us هم به‌زودی برای پخش از اچ بی او (HBO) آغاز می‌شود و البته این دو اثر تنها پروژه‌های سونی در زمینه‌ی انتقال بازی‌های پلی استیشن به صنعت سینما و تلویزیون نخواهند بود.

جیم رایان، رئیس پلی استیشن به‌تازگی خبر از این داده که فیلم آنچارتد و سریال The Last of Us تازه آغاز کار خواهند بود و سونی برنامه‌های خیلی بیشتری در این زمینه دارد: «ما واقعاً هیجان‌زده‌ایم که می‌توانیم تعدادی از بهترین IPهای پلی استیشن را به رسانه‌های دیگری مثل سینما و تلویزیون بیاوریم. امسال شاهد نمایش فیلم آنچارتد و ماجراجویی‌های «نیتن دریک» با حضور تام هالند خواهید بود و سریال The Last of Us هم در قالب ماجراهایی شجاعانه از یک سفر سخت و پُر از احساس توسط اچ‌بی‌او آماده می‌شود. این تازه ابتدای مسیر ما برای گسترش دنیای بازی‌های پلی استیشن و روایت داستان‌های آن‌ها در قالب رسانه‌های جدید خواهد بود که می‌توانند حتی مخاطبانی بیشتر از قبل را جذب خود کنند.»

فیلم آنچارتد بعد از گذشت سال‌ها از اولین اخباری که پیرامون تولید آن منتشر شده بود، سرانجام درحالی به کارگردانی روبن فلیشر در اکتبر سال گذشته به تولید خود پایان داد که درکنار تام هالند در نقش نیتن دریک، مارک والبرگ هم ایفاگر نقش «سالی» خواهد بود و آنتونیو باندراس هم در آن حضور خواهد داشت؛ فیلمی که در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۵ تیر ۱۴۰۰) اکران می‌شود.

از طرف دیگر اوایل سال قبل بود که با خبر شدیم اچ‌بی‌او در تدارک تولید مجموعه تلویزیونی The Last of Us با کمک کریگ مازن است؛ خالق سریال محبوب چرنوبیل (Chernobyl) که در نگارش داستان سریال The Last of Us درکنار نیل دراکمن قرار گرفته و قرار است ایده‌های حذف‌شده‌ی جالبی از بازی آن‌را وارد سریال کند. کارگردان اولین قسمت سریال یوهان رنک، کارگردان چرنوبیل خواهد بود و گوستاوو سانتائولایا، آهنگ‌ساز هر دو نسخه‌ی بازی هم یک‌بار دیگر روی تدارک موسیقی‌هایی شنیدنی برای آن کار می‌کند.

این اولین‌بار نیست که مسئولان سونی خبر از تولید فیلم‌ها و سریال‌های متعددی برپایه‌ی آثار پلی استیشن می‌دهند. در سال ۲۰۱۹ مطلع شدیم که زیرمجموعه‌ای از سونی با نام پلی استیشن پروداکشنز زیر نظر اسد قزلباش وظیفه‌ی این کار را برعهده گرفته و مدتی قبل هم اخباری در مورد تولید سه فیلم و هفت سریال تلویزیونی براساس بازی‌های پلی استیشن منتشر شد و باید منتظر اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده