// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۰

خلاصه داستان سریال ارباب حلقه ها منتشر شد

بالاخره با انتشار اولین اطلاعات داستانی راجع به سریال The Lord of the Rings شبکه آمازون، بینندگان بهتر از قبل فهمیدند که باید به‌صورت کلی چه انتظاراتی از داستان‌گویی آن داشته باشند.

داستان سریال ارباب حلقه ها شبکه آمازون پرایم، هزاران سال قبل ماجراهای فیلم های The Hobbit و Lord of the Rings روایت می‌شود

سریال Lord of the Rings بدون شک یکی از مورد انتظارترین آثار فانتزی تلویزیونی به حساب می‌آید. مطابق اطلاعات منتشرشده در گذشته ما می‌دانیم که سریال حداقل پنج فصل تشکیل‌شده از ۸ تا ۱۰ قسمت خواهد داشت و آمازون برای این پنج فصل حدودا یک میلیارد دلار خرج خواهد کرد. حالا به‌لطف اطلاعاتی که توسط دو رسانه‌ی IGN و TheOneRing تایید شده‌اند، مخاطبان می‌دانند که داستان سریال در قسمت‌هایی از نقشه‌ی جهان جی. آر. آر. تالکین همچون کوهستان مه‌آلود، منطقه Lindon و جزیره‌ی نومنور پیش می‌رود.

سریال قرار است به قهرمانان افسانه‌ای دوره دوم (Second Age) جهان سرزمین میانه بپردازد و هزاران سال قبل از زمان وقوع اتفاقات داستان‌های «هابیت» و «ارباب حلقه ها» جلو می‌رود؛ تا مخاطب قصه‌ای را تماشا کند که شخصیت‌های کتاب‌های اصلی سرزمین میانه و سه فیلم The Hobbit و سه فیلم The Lord of the Rings آن‌ها را به‌عنوان افسانه و اسطوره می‌شناسند. در خلاصه‌ی داستان منتشرشده از سریال ارباب حلقه ها شبکه آمازون پرایم می‌خوانیم:

مخاطبان با این اثر به دورانی می‌روند که در آن قدرت‌های عظیم شکل گرفتند و حکومت‌ها به شکوه و افتخار رسیدند و بعد سقوط کردند. قهرمان‌های نامعمول به چالش کشیده شدند، امید بارها به دار آویخته شد و بزرگ‌ترین شرور خلق‌شده توسط قلم تالکین می‌خواست سرتاسر جهان را به تاریکی فرو ببرد.

قصه‌ی سریال از زمانی آغاز می‌شود که صلحی نسبی در سرزمین برپا شده است؛ تا شخصیت‌هایی را ببینیم که بعضی از آن‌ها را به خاطر داستان‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها می‌شناسید و بعضی از آن‌ها جدید هستند. همه‌ی شخصیت‌ها باید با از راه رسیدن مجدد پلیدی و آمدن آن به سمت سرزمین میانه مواجه شوند؛ همان اتفاقی که مدت‌ها از وقوع آن می‌ترسیدند.

از تاریک‌ترین قسمت‌های عمیق حاضر در کوهستان مه‌آلود تا جنگل‌های باشکوه سرزمین الف‌ها در منطقه Lindon و از پادشاهی نفس‌گیر جزیره نومنور تا آن‌جا که نقشه‌ها به پایان می‌رسند. در سرتاسر این جهان، حکومت‌ها و شخصیت‌هایی را می‌بینید که کارهای انجام‌شده توسط آن‌ها میراثی است که تا مدت‌ها بعد از خودشان نیز به جا خواهد ماند.

نقشه جهان ارباب حلقه ها در زمان وقوع داستان سریال جدید شبکه آمازون پرایم با محوریت اقتباس از آثار تالکین

مخاطبان در گذشته متوجه شدند که سائورون، گالادریل و الروند در سریال ارباب حلقه ها حضور خواهند داشت. پس وقتی خلاصه‌ی داستان منتشرشده از سریال به شخصیت‌های بعضا شناخته‌شده برای مخاطبان اشاره می‌کنند، حداقل بیننده سه تن از آن‌ها را به‌سادگی می‌شناسد. البته فراموش نکنید که دوره دوم داستان های سرزمین میانه سال‌های سال طول می‌کشد و همچنان نمی‌توانیم با دقت بگوییم که سریال جدید دقیقا در کدام بخش از این دوران روایت می‌شود؛ دورانی که خاطره‌ی Morgoth یعنی ارباب تاریکی اصلی در ذهن مردم آن قرار داشت و با نخستین شکست سائورون، خدمتکار او پایان یافت.

اکنون سه سال از زمان انتشار خبر خریداری شدن حق ساخت یک سریال در جهان تالکین توسط شبکه آمازون می‌گذرد و بالاخره مخاطبان بیشتر از قبل آن را می‌شناسند. به نظر می‌رسد که دو قسمت آغازین اثر وارد پروسه‌ی پایانی تولید و تکمیل جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری شده‌اند و فیلم‌برداری قسمت‌های مختلف فصول اول و دوم همچنان ادامه دارد. این وسط جالب به نظر می‌رسد که جزیره نومنور که در فیلم‌های «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» حتی اسم آن را هم نشنیدیم، در سریال ارباب حلقه ها شبکه آمازون پرایم یک محیط بسیار مهم به حساب می‌آید که احتمالا نقشی کلیدی در قصه بازی خواهد کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده