// سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵

تاریخ اکران فیلم No Time To Die به احتمال زیاد دوباره تاخیر می‌خورد

آخرین فیلم جیمز باند با بازی دنیل کریگ در اصل قرار بود پاییز سال ۲۰۱۹ اکران شود و حالا به‌نظر می‌رسد که با چندمین تأخیر، فیلم در پاییز سال ۲۰۲۱ روی پرده‌های سینما می‌رود.

با اینکه چندین و چند فیلم سینمایی به‌خاطر شرایط جهان در دوران حکم‌فرمایی ویروس کرونا/کووید 19 مجبور به پذیرش تاخیرهای پیاپی بودند، هیچ‌کدام از آن‌ها وضعیتی به بدی فیلم No Time to Die را ندارند. زیرا این فیلم نه‌تنها با بودجه‌ای بالاتر از ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شده است، بلکه باتوجه‌به چند تأخیر و چند دور تبلیغ گفته می‌شود که درنهایت بودجه‌ی تبلیغاتی آن از ۱۵۰ میلیون دلار هم بالاتر می‌رود.

این یعنی باتوجه‌به آن که استودیو در شرایط عادی فقط ۵۰ درصد از پول کلی فروش فیلم در سینماهای جهان را دریافت می‌کند، فیلم No Time to Die برای رسیدن به سودآوری و ضرر ندادن باید نزدیک به یک میلیارد دلار فروش سینمایی داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که هر دو شرکت MGM و Eon Productions این‌روزها وضعیت مالی ایده‌آلی ندارند و امید اصلی آن‌ها برای بیرون آمدن از شرایط فعلی، فروش قابل‌توجه فیلم No Time to Die با بازی دنیل کریگ است.

در آخرین تأخیر که از قضا سینماهای زیادی را هم تحت فشار شدیدتر از قبل قرار داد، گفته شد که فیلم No Time to Die در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) اکران خود را آغاز می‌کند. ولی اکنون ددلاین گزارش داده است که تاریخ اکران قسمت جدید فیلم جیمز باند احتمالا دوباره تاخیر خواهد خورد و به احتمال زیاد در پاییز ۲۰۲۱ اکران می‌شود؛ در نوامبر  ۲۰۲۱ و عملا دو سال بعد از تاریخ اکران اصلی که در پاییز ۲۰۱۹ قرار داشت.

نومی با نقش‌آفرینی لاشانا لینچ در فیلم No Time To Die

بر کسی پوشیده نیست که سازندگان فیلم تا همین لحظه هم تمامی محتواهای تبلیغاتی چاپی، تصویری، ویدیویی و متنی آن را به‌خاطر تاریخ اکران پیشین پخش و منتشر کردند. در نتیجه آن‌ها برای تبلیغ دوباره‌ی فیلم هم باید مجددا پول هنگفتی را خرج کنند و هم مجبور به اسپویل بیشتر این محصول ۲ ساعت و ۴۳ دقیقه‌ای می‌شوند. پس MGM، یونیورسال (پخش‌کننده‌ی فیلم در خارج از آمریکا) و Eon Productions نمی‌توانند روی یک تاریخ اکران نزدیک دیگر هم ریسک کنند و باید تمام محتواهای تبلیغاتی اضافه‌ی تولیدشده را برای یک تاریخ اکران قطعی نگه دارند؛ تاریخی که در آن حداقل سینماهای آمریکا و بریتانیا به‌صورت کامل باز شده باشند.

فشار مالی قرارگرفته روی دوش این فیلم به قدری زیاد است که تهیه‌کنندگان چندین و چند هفته‌ی قبل مایل به فروش کامل آن با قیمت ۶۰۰ میلیون دلار بودند؛ تا عملا با دریافت کامل و مستقیم این مبلغ، هم هزینه‌های ساخت و تبلیغ فیلم را جبران کنند و هم حدودا به ۲۰۰ میلیون دلار سود برسند. اما نه نتفلیکس و نه اپل‌تی‌وی پلاس به هیچ عنوان پرداخت ۶۰۰ میلیون دلار برای یک فیلم را منطقی و قابل قبول نمی‌دانستند.

فیلم No Time to Die داستان شخصیت جیمز باند با بازی دنیل کریگ را به پایان می‌رساند و توسط کری فوکوناگا کارگردانی شده است؛ فیلم‌سازی که با کارگردانی تمامی اپیزودهای فصل اول سریال True Detective به محبوبیت و شهرت قابل توجهی دست پیدا کرد. ام‌جی‌ام، یونیورسال و ایان پروداکشنز هنوز خبر تأخیر مجدد تاریخ اکران فیلم No Time to Die را تایید نکرده‌اند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده