نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

برادران وارنر و لجندری در آستانه توافق برای برنامه پخش فیلم Godzilla vs. Kong هستند

برادران وارنر و لجندری در آستانه توافق برای پخش همزمان فیلم Godzilla vs. Kong در سالن‌های سینما و HBO Max هستند، اما فیلم Dune و حتی ماتریکس 4 ممکن است تنها در سالن‌های سینما اکران شوند.

فیلم Godzilla vs Kong (گودزیلا علیه کونگ) قرار است در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) روی پرده‌های سینما برود، اما ماه گذشته مشخص شد که همزمان با اکران، این فیلم قرار است ازطریق سرویس استریم HBO Max نیز منتشر شود که این تصمیم با واکنش منفی لجندری مواجه و حتی اخباری در ارتباط با شکایت احتمالی از وارنرمدیا منتشر شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این دو شرکت ممکن است به توافق جدیدی در ارتباط با این فیلم دست پیدا کنند. برادران وارنر و لجندری در آستانه یک توافق برای حل اختلافات در مورد برنامه پخش فیلم Godzilla vs. Kong هستند تا اینکه در مراجع قانونی دربرابر یکدیگر قرار بگیرند.

ددلاین نیز گزارش داد که به‌نظر می‌رسد این توافق باعث خواهد شد تا فیلم Godzilla vs. Kong طبق برنامه در ماه اردیبهشت به‌صورت همزمان در سالن‌های سینما و همچنین سرویس استریم HBO Max پخش شود. فیلم Godzilla vs. Kong با بودجه تولید بیش از ۲۰۰ میلیون دلار، یکی از دو پروژه‌ بزرگ لجندری است که این استودیو با برادران وارنر در مورد نحوه نمایش آن اختلاف دارد. بااین‌حال، داستان در مورد فیلم Dune کمی پیچیده‌تر است، اما گفته می‌شود که طرفین در مورد این فیلم نیز در آستانه یک توافق هستند. طبق گفته منابع آگاه، دنی ویلنوو، کارگردان فیلم تل‌ماسه پیش از این از اشتیاق خود برای اکران انحصاری فیلم در سالن‌های سینما گفته بود و لجندری نیز به‌دنبال حمایت از این تقاضا است.

تیموتی شالامی و ربکا فرگوسن در فیلم Dune

فیلم Dune قرار است در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) اکران شود و انتظار می‌رود تا آن زمان میلیون‌ها نفر در برنامه واکسیناسیون ویروس کرونا شرکت کرده باشند. به‌گفته یک منبع مذاکرات در مورد رویکردهای مختلف در مورد نمایش فیلم در جریان است و مشخص نیست که کدام گزینه درنهایت برای ویلنوو قابل قبول است که یکی از این گزینه‌ها می‌تواند عقب افتادن اکران فیلم تا سال ۲۰۲۲ باشد. مورد دیگری که عنوان شده این است که برادران وارنر ممکن است بدون اینکه مجوز و تاییدی گرفته باشد، از تصاویر فیلم Dune برای تبلیغ پخش آن از سرویس استریم HBO Max استفاده کرده باشد.

اگر برادران وارنر به فیلم Dune اکران انحصاری دهد، این موضوع می‌تواند باعث شود تا لانا واچوفسکی نیز تلاشی مشابه انجام دهد تا فیلم Matrix 4 نیز حق اکران انحصاری دریافت کند. اگرچه برادران وارنر به‌دنبال حفظ و تقویت استراتژی پخش فیلم در سرویس استریم خود است، اما گفته می‌شود که واچوفسکی در مورد حق اکران اختصاصی فیلم ماتریکس 4 نظری قاطع دارد. فیلم The Matrix 4 هم‌اکنون قرار است در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱ دی ۱۴۰۰) اکران و از سرویس استریم HBO Max منتشر شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده