نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۲

فروش جهانی فیلم Wonder Woman 1984 از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت

براساس گزارش جدید Deadline به نقل از شرکت برادران وارنر، دنباله جدید DC از فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman از زمان آغاز اکران جهانی خود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته است.

درحالی که بیش از نیمی از سالن‌های سینمایی آمریکا و کانادا در پی شیوع گسترده ویروس کرونا همچنان تعطیل هستند، فیلم سینمایی Wonder Woman 1984 هفته گذشته را با یک فروش ۱۷.۶ میلیون دلاری در این دو کشور به پایان رسانده است. این در شرایطی است که شرکت برادران وارنر بلاک باستر جدید خود را به‌صورت همزمان در سرویس استریمینگ HBO Max نیز پخش می‌کند. البته دسترسی به این سرویس در حال حاضر محدود به کاربران آمریکایی است؛ ولی قرار است در سال ۲۰۲۱ این محدوده گسترش پیدا کند. مجموع فروش جهانی واندر وومن 1984 نیز در هفته دوم اکران به ۸۵ میلیون دلار رسیده است.

جف گلداستین، رئیس  بخش توزیع داخلی آثار Warner Bros و اندرو کریپس، مدیرعامل توزیع جهانی آثار این شرکت در بیانیه‌ای که به مناسبت آغاز سال نو میلادی منتشر کردند در این خصوص اظهار داشتند:

«بدین وسیله قصد داریم به پتی جنکینز، گل گدوت، چاک رووِن و تمامی بازیگران و دست اندر کاران فیلم Wonder Woman 1984 برای این موفقیت و همچنین فراهم ساختن زمینه‌ی بازگشت طرفداران و دوستداران سینما به سالن‌های نمایش تبریک بگوییم.  مخاطبان فصل جدید این مجموعه اکشن و هیجان انگیز در تمامی کشورهایی که امکان حضور در سالن‌های سینما فراهم شده، به استقبال داستان جدید دایانا پرینس رفتند تا این اتفاق خوشایند را درکنار هم جشن بگیرند.»

گل گدوت در فیلم Wonder Woman 1984

WW1984 با مجموع ۴.۵ میلیون دلار فروش در چارت کشور استرالیا، در صدر جدول فروش هفتگی این کشور قرار گرفته است. اثر جدید پتی جنکینز هفته اول فروش خود در کشور کره جنوبی را با ثبت رقم ۲.۵ میلیون دلار آغاز کرده و این آمار در کشور چین نیز از ۱۸.۷ میلیون دلار در آغاز اکران به ۲۳.۹ میلیون دلار تا روز یکشنبه رسیده است. از دیگر کشورهایی که آمار قابل توجهی را تا تاریخ ۲۷ دسامبر به ثبت رساندند، می‌توان به تایوان یا ۶.۵ میلیون دلار، ژاپن با ۳.۱ میلیون دلار و سنگاپور و تایلند با ۲.۹ میلیون دلار اشاره کرد.

شرکت برادران وارنر بلافاصله بعد از اکران موفقیت آمیز Wonder Woman 1984 در بیانیه‌ای اعلام کرده که ساخت قسمت سوم این مجموعه به کارگردانی جنکینز و نقش آفرینی گل گدوت در نقش پرنسس دایانا تأیید شده است. این در حالی است که Wonder Woman 1984 تنها پس از چند روز از انتشار، رتبه اول کمترین امتیاز کاربران IMDB به فیلم‌های دنیای سینمایی دی سی را به خود اختصاص داد.

جا دارد در اینجا به این نکته نیز اشاره کنیم که جنکینز قسمت جدید مجموعه استار وارز به نام Rogue Squadron از شرکت دیزنی را نیز کارگردانی خواهد کرد. درواقع این فیلم، پروژه بعدی او بعد از اتمام Wonder Woman 3 خواهد بود. WW1984 حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه ساخت را به‌دنبال داشته که این رقم جدا از هزینه‌های تبلیغاتی این پروژه بزرگ است.

پرنسس دایانا در فیلم Wonder Woman 1984

قسمت اول مجموعه Wonder Woman در سال ۲۰۱۷ اکران شده و فروش جهانی آن در مجموع به بیش از ۸۲۲ میلیون دلار رسید. شرکت برادران وارنر از زمان بازگشایی سالن‌های سینما فیلم جدید تنت (Tenet) اثر کریستوفر نولان را نیز اکران کرده است. این فیلم تاکنون به بیش از ۳۶۲.۶ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرده است. فیلم Wonder Woman بعد از کسر هزینه‌های جانبی، ۲۵۲.۹ میلیون دلار سود خالص را برای این شرکت به‌دنبال داشت.

شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، نقد واندروومن 1984 را در زومجی مطالعه کنید. نظر شما درمورد عملکرد این فیلم به چه شکل است؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده