نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲

پایان انیمیشن Soul در ابتدا قرار بود بسیار متفاوت‌تر باشد

پیت داکتر در مصاحبه جدید خود تایید کرد که آن‌ها چندین پایان متفاوت را برای انیمیشن Soul در نظر گرفته بودند.

اخطار اسپویل: ادامه این خبر پایان انیمیشن Soul را فاش می‌کند؛ پس اگر هنوز انیمیشن جدید پیکسار را تماشا نکرده‌اید، لطفا از مطالعه ادامه خبر پرهیز کنید.

.

.

.

سرانجام جمعه هفته گذشته انیمیشن Soul (روح)، اثر جدید پیکسار از سرویس استریم دیزنی پلاس منتشر شد و توانست نظر بسیار مثبت منتقدان و بینندگان را جلب کند. پیت داکتر، کارگردان برنده ۲ جایزه اسکار که کارگردانی انیمیشن‌هایی چون انیمیشن Monsters Inc (شرکت هیولاها)، انیمیشن Up (بالا) و انیمیشن Inside Out (درون و بیرون) را بر عهده داشته، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه انیمیشن Soul را بر عهده داشته است و در این انیمیشن شاهد حضور صداپیشگانی چون جیمی فاکس، تینا فی، فیلیسیا رشاد، داوید دیگز، کوئست لاو، آنجلا باست، گراهام نورتون، ریچل هاوس، ریچارد آیوادی، آلیس براگا، وس استودی، جون اسکویب و سکینه جعفری، هستیم.

مقاله مرتبط

روح‌های انیمیشن soul در حال فروختن پیتزا

بااین‌حال، پایان انیمیشن Soul بسیار بحث برانگیز بود و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سازندگان انیمیشن روح از پایان‌های متفاوت آن می‌گویند. در پایان این انیمیشن دیدیم که 22 بالاخره به زمین رفت و در ادامه جو گاردنر شانس دوباره‌ای را برای زندگی پیدا کرد، اما انیمیشن Soul همیشه قرار نبوده اینگونه به پایان برسد. پیت داکتر در مصاحبه با ET تایید کرد که نتیجه و پایان شخصیت اصلی انیمیشن یکی از مواردی بوده که تا پایان مراحل ساخت انیمیشن مورد بحث بوده است. در برخی از پایان‌ها جو گاردنر قرار بود مرده باقی بماند و The Great Beyond برود و در برخی از پایان‌ها او به زندگی خود قرار بود ادامه دهد که برخی از این پایان‌ها قرار بود بسیار احساساتی باشند و بعضی از آن‌ها خنده‌دار. داکتر گفت:

«تا آخرین لحظه و نسخه نهایی انیمیشن، در مورد پایان آن بحث و گفت‌و‌گوهای زیادی وجود داشت و برای مدتی طولانی جو قرار بود به The Great Beyond برود، اما من فکر می‌کنم هرچه بیشتر زندگی او را مشاهده می‌کردیم و اینکه فقط به مادرش، لیبا و عوامل مختلف دیگر فکر می‌کرد و توجه داشت، به‌نظر می‌رسید که او چیزهای زیادی اکنون آموخته است و پایان درست این است که او بتواند به زندگی بازگردد و به روشی که می‌خواهد از آن لذت ببرد و آن را تجربه کند».

شخصیت جو گاردنر به همراه یک پسر در انیمیشن soul

جو گاردنر در طول ماجراجویی انیمیشن Soul یاد گرفت که زندگی فراتر از صرفا دنبال کردن یک هدف واحد و خاص است و زمانی‌که نسخه روح او معلم یک روح دیگر به‌نام 22 شده بود تا به او کمک کند که برای زندگی در زمین آماده شود، چیزهای بیشتری را از زندگی کردن یاد گرفت و به‌نظر می‌رسد که دادن یک شانس دوباره به جو گاردنر برای زندگی کردن تصمیم درستی بوده باشد. هرچند مسئله دیگری که وجود داشت این بود که پایان جو قرار بود چگونه باشد. بااین‌حال، کمپ پاورز، دستیار کارگردان و نویسنده انیمیشن Soul توضیح داد که روند تصمیم‌گیری برای پایان بندی انیمیشن بسیار متنوع بوده است:

«ما نسخه‌هایی از پایان داشتیم که جو به بدن خودش باز نمی‌گشت و درواقع مرده باقی می‌ماند. ما نسخه‌های دیگری از پایان داشتیم که در آن جو را یک سال بعد روی زمین می‌دیدیم. پایان انیمیشن Soul بیش از سایر عناصر فیلم باعث ایجاد بحث و گفت‌وگو شده بود».

انیمیشن Luca، انیمیشن بعدی پیکسار است که انیمیشن لوکا قرار است در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۸ خرداد ۱۴۰۰) اکران شود. پس از آن انیمیشن Turning Red برای اکران در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۲ (۲۰ اسفند ۱۴۰۰) و انیمیشن Lightyear برای اکران در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۷ خرداد ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده‌اند.


منبع Cinemablend
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده