نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۵

تام هنکس: دنیای سینمایی مارول به نجات سالن‌های سینما کمک خواهد کرد

تام هنکس هنرپیشه‌ی بزرگ سینمای هالیوود عقیده دارد که دنیای سینمایی مارول می‌تواند در شرایط فعلی به نجات آینده سالن‌های سینما کمک زیادی بکند.

تام هنکس هنرپیشه و فیلمساز بزرگ و شناخته شده آمریکایی در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Collider اظهار داشته که به عقیده او، صنعت سینما و سالن‌های سینمایی به‌لطف درآمدهای چشمگیر بلاک باسترهای دنیای سینمایی مارول و سایر شرکت‌های مشابه آن هنوز فاصله زیادی با مرگ تدریجی دارند. درواقع این پدیده‌ها می‌توانند ضامن حفظ ثبات و روند رو به رشد این صنعت باشند. هنکس در قسمتی از صحبت‌های خود می‌گوید:

«همه ما می‌دانسیتم که دیر یا زود باید انتظار یک تغییر بزرگ را داشته باشیم... سؤالی که در اینجا مطرح شده بود این است که آیا سالن‌ها و سینمایی و رویکرد سنتی صنعت سینما همچنان باقی خواهد ماند یا خیر؛ در پاسخ باید گفت که قطعاً همینطور است.» ستاره فیلم ماندگار Forrest Gump در ادامه اضافه می‌کند:

«از برخی جهات من فکر می‌کنم که سینماداران بعد از آغاز مجدد کار خود با آزادی عمل بیشتری به انتخاب آثاری که قرار است به نمایش بگذارند فکر خواهند کرد. اینجا است که رویدادها و فیلم‌های بزرگ سینما نقش تعیین کننده‌ای را در سرنوشت این صنعت ایفا خواهند کرد.»

تام هنکس و دنیای سینمایی مارول

تام هنکس در ادامه و با اشاره به لزوم تضمین حضور تماشاگران در سالن‌های سینما می‌گوید:

«شاید News of the World (فیلم جدید تام هنکس) آخرین فیلم ویژه بزرگسالان باشد که صرفاً درباره افرادی است که چیزهای جالبی را روی پرده سینما می‌گویند؛ از اینجا به بعد برای تضمین حضور مجدد مردم در سالن‌های سینما بعد از اتفاقات اخیر به دنیای سینمایی مارول و سایر مجموعه‌های مشابه نیاز خواهیم داشت. اینجا است که دنیای سینمایی مارول و دیگر موارد مشابه این مسئولیت را برعهده دارند.»

از اینجا به بعد برای تضمین حضور مجدد مردم در سالن‌های سینما به دنیای سینمایی مارول و سایر فرنچایزهای مشابه نیاز خواهیم داشت.

تقریباً تمامی سینماهای ایالات متخده آمریکا در بازه‌های زمانی مختلف سال ۲۰۲۰ به تعطیلی کشیده شدند. حالا و با ادامه روند ساخت پروژه‌های بزرگ سینمایی، این سالن‌ها نیز آرام آرام کار خود را از سر می‌گیرند. بااین‌حال، برخی از سالن‌های زنجیره‌ای مانند Regal Cinemas از قبل اعلام کردند که تعطیلی سینماهای آن‌ها در طول تعطیلات آخر سال نیز ادامه خواهد داشت.

باوجود اینکه سازمان غذا و دارو آمریکا تاکنون دو واکسن COVID-19 را تأیید کرده است، مسئولان رسمی نظام پزشکی کشور همچنان اعلام می‌کنند که باتوجه به محدودیت‌های تولید انبوه این واکسن‌ها، به جز گروه‌هایی که در اولویت قرار دارند، اکثریت افراد جامعه حداقل تا ماه می ۲۰۲۱ به آن دسترسی نخواهند داشت. ضمناً باتوجه‌به توضیحات متخصصان مسائل پزشکی، تا زمانی‌که اکثریت قریب به اتفاق افراد جامعه واکسن را دریافت نکرده باشند، نمی‌توان انتظار یک مصونیت جمعی را در جامعه داشت. بنابراین به احتمال زیاد حداقل تا پایان سال جدید میلادی نیز محدودیت‌ها و شرایط خاص آن ادامه خواهد داشت.

سوپرهیروهای دنیای سینمایی مارول

باتوجه به بودجه‌های سنگین و انتظارات بالای ناشران آثار دنیای سینمایی مارول و سایر استودیوهای مشابه، پروژه‌های بزرگ آن‌ها نیز تا زمان بازگشایی اکثر سالن‌های سینما در حالت تعلیق باقی خواهند ماند. به‌عنوان مثال، استودیوی مارول به‌تنهایی سه بلاک باستر بزرگ را برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است. حالا در این بین باید آثار بزرگ استودیوهایی مانند برادران وارنر، یونیورسال و سونی را نیز در نظر گرفت.

پروژه بعدی مارول، WandaVision از شبکه دیزنی پلاس است که برای انتشار در تاریخ پانزده ژانویه برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما درباره اظهارات تام هنکس درباره سینما چیست؟ آیا سالن‌های نمایش بعد از گذر از چالش‌های شیوع کرونا نیز می‌توانند به روند سابق خود بازگردند؟ نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده