نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵

فرایند فیلمبرداری فصل اول سریال تلویزیونی Lord Of The Rings به پایان رسید

به نظر می‌رسد که روند فیلم‌برداری سریال تلویزیونی و گران‌قیمت Lord Of The Rings از شرکت آمازون در نیوزیلند به پایان رسیده است؛ هنوز خبر از تریلر رسمی یا زمان آغاز پخش سریال نیست.

JA Bayona کارگردان سریال «ارباب حلقه‌ها» در پست اینستاگرامی خود، آخرین تصویر از حضور در لوکیشن فیلم‌برداری این مجموعه در نیوزیلند را به اشتراک گذاشته و اظهار داشته که «برای بازگشت لحظه شماری می‌کند». بایونا پیش از این نیز مرتب ازطریق این پلتفرم به اشتراک آخرین اخبار و جزئیات فرایند ساخت این سریال با مخاطبان پرداخته و طرفداران را در جریان کارهای خود قرار داده است.

با وجود اینکه نیوزیلند تقریباً تنها کشوری بود که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا کمترین آسیب را متحمل شد، همچنان فرایند ساخت این سریال با چند مرحله تعویق مواجه شده است. این کشور قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای را برای جلوگیری از ابتلای شهروندان به این بیماری اتخاذ کرده و محدودیت‌های متعددی را برای ورود به این کشور اعمال کرده است. دولت نیوزیلند، در ماه ژوئیه «قوانین معاینات مرزی» را برای تمام افرادی که قصد ورود به کشور را داشتند اجرایی کرده که شامل شرکت‌های بین‌المللی سازنده فیلم و سریال نیز می‌شود. اواخر سال ۲۰۱۹ بود که آمازون خبر تکمیل روند فیلم‌برداری دو اپیزود نخست این سریال را منتشر کرد. این شرکت قبل از پخش اولین قسمت از مجموعه Lord Of The Rings، ساخت دو فصل از این سریال مورد انتظار را تأیید کرد. بنابراین به احتمال زیاد بایونا و تیم سازندگان این اثر به‌زودی به نیوزیلند باز خواهند گشت.

در مورد محتوای خود سریال نیز باید گفت که اتفاقات آن در دوران Second Age جریان دارد. عصر دوم شامل یک دوره ۳۴۴۱ ساله است که وقایع گسترده‌ای از داستان‌های ارباب حلقه‌ها را پوشش می‌دهد. از جمله این موارد می‌توان به «جعل حلقه‌ی قدرت»، جنگ سائورون (War of Sauron)، آغاز Ringwraiths و غرق جزیره Numenor در اقیانوس اشاره کرد. ضمن اینکه شهر الون از ریوندل نیز در دوران عصر دوم پیشرفت کرده و اولین جنگ بزرگ و مشترک انسان‌ها، الف‌ها و کوتوله‌ها برعلیه سائورون در این دوره اتفاق افتاد.

در دنیای افسانه‌ای جی. آر. آر. تالکین، دوره دوم به مدت ۳۴۴۱ سال طول کشید و پایان آن با سقوط سائرون توسط آخرین اتحاد الف‌ها و انسان‌‌ها همراه بود که بخشی از این نبرد حماسی را در ابتدای فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه) به کارگردانی پیتر جکسون مشاهده کرده بودیم که اتفاقات این فیلم در دوره سوم جریان داشت.

حالا که بحث تاریخ باستان مطرح شده، بد نیست به گذشته ۲۰ سال از ورود حماسه فانتزی تالکین به پرده سینما توسط پیتر جکسون اشاره کنیم. داستان‌های محبوب «ارباب حلقه‌ها» پیش از این به‌عنوان ایده‌ جذابی مطرح بودند که ساخت فیلم‌های آن غیرممکن تصور می‌شد. کاری که جکسون به بهترین نحو ممکن از پس آن برآمده و آثاری درخور احترام را به مخاطبان هدیه کرد.

هنوز تاریخ مشخصی برای آغاز پخش سریال بایونا اعلام نشده است. با پایان فرایند فیلم‌برداری فصل اول این مجموعه، می‌توان انتظار داشت که به‌زودی اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه شود.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده