// دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۰

The Dark Knight کریستوفر نولان به دفتر رسمی ثبت فیلم اضافه شد

هر سال «دفتر رسمی ثبت فیلم ملی هالیوود» تعداد محدودی از آثار سینمایی را به ثبت رسمی می‌رساند تا از آن‌ها برای آیندگان حفاظت کامل را به عمل بیاورد.

سالانه چند فیلم به این فهرست اضافه می‌شود؛ آثاری که باید به خاطر زیبایی‌شناسی ویژه، اثرگذاری فرهنگی واضح و نقش انکارناپذیر در تاریخ سینما مورد حفاظت قرار بگیرند تا آیندگان بهترین نسخه‌ی سینمایی آن‌ها را تماشا کنند

فهرست فیلم‌های ثبت‌شده به‌صورت رسمی در National Film Registry شامل آثاری هستند که به خاطر زیبایی‌شناسی ویژه، اثرگذاری فرهنگی واضح و نقش انکارناپذیر در تاریخ سینما مورد حفاظت کامل قرار می‌گیرند؛ به‌عنوان شاهکارهایی که نسل‌های آینده باید فرصت تماشای بهترین نسخه‌های سینمایی آن‌ها را داشته باشند.

این‌گونه نسخه‌ی اصلی و سالم فیلم‌ها به شکلی کاملا حفاظت‌شده وارد بزرگ‌ترین کتاب‌خانه‌ی جهان می‌شود و تحت نظارت دائمی قرار می‌گیرد. زیرا هیئت کنترل‌کننده باور دارد که انسان‌های چند نسل بعد نیازمند دیدن این فیلم‌های انتخاب‌شده هستند و به هیچ عنوان نمی‌توان بر سر سالم ماندن یا از بین رفتن بهترین نسخه‌های آن‌ها ریسک کرد. حالا فهرست فیلم‌هایی اعلام شده است که در انتهای سال ۲۰۲۰ میلادی به این کتاب‌خانه‌ی عظیم اضافه می‌شوند؛ فهرستی که در آن نام فیلم The Dark Knight کریستوفر نولان و فیلم A Clockwork Orange استنلی کوبریک به چشم می‌خورد. از دیگر فیلم‌هایی که امسال به این آرشیو مهم اضافه می‌شوند، باید به فیلم Grease رندال کلایسر و انیمیشن Shrek به کارگردانی اندرو آدامسون و ویکی جنسون نیز اشاره کرد. فیلم The Battle of the Century با نقش‌آفرینی به یاد ماندنی استن لورل و الیور هاردی به همراه فیلم The Hurt Locker به کارگردانی کترین بیگلو نیز به بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی جهان خواهند رفت.

کریستوفر نولان و هیت لجر و بتمن و جوکر در پشت صحنه ساخت فیلم شوالیه تاریکی

کارلا هیدن، نماینده‌ی کنگره‌ی کتابخانه‌ها هم در مصاحبه با رسانه‌ها بیانیه‌ای کوتاه را منتشر کرد: «آرشیو ملی ثبت فیلم‌های سینمایی یک سیستم مهم برای زنده نگه داشتن تاریخ، خلاقیت و فرهنگ است. ما به یک فرم هنری بسیار مهم توجه می‌کنیم؛ فیلم‌های ساخته‌شده برای سینما. این سازوکار به انواع‌واقسام فیلم‌ها و فیلم‌سازها توجه دارد و هیچ‌گونه محدودیت جنسی یا نژادی برای سازندگان فیلم‌ها قائل نمی‌شود. امسال نیز ۲۵ فیلم پراهمیت که به دهه‌ها و هنرمندانی بسیار متفاوت تعلق دارند، با دقت انتخاب شدند تا به آرشیو رسمی بپیوندند». کریستوفر نولان، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان بریتانیایی سینما در واکنش به این خبر نوشت:

این نه فقط یک افتخار برای همه‌ی ما سازندگان The Dark Knight، بلکه یک ادای احترام به تک‌تک هنرمندها و نویسندگان فوق‌العاده‌ای است که در طول دهه‌ها روی اسطوره‌شناسی بتمن کار کردند.

شرکت برادران وارنر به‌تازگی مستند ساخت مجموعه فیلم The Dark Knight‌ کریستوفر نولان را به‌صورت رایگان پخش کرد تا همگان بیش‌ازپیش این آثار مهم و نحوه‌ی خلق شدن آن‌ها را بشناسند. فهرست کامل فیلم های National Film Registry در ساعات آینده با آثار تاییدشده در سال جاری مثل «پرتقال کوکی» و «شوالیه تاریکی» به‌روزرسانی می‌شود.


منبع LA Times
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده