// جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۵

Encanto توسط سازندگان زوتوپیا معرفی شد؛ فهرست سریال ها و فیلم های انیمیشنی جدید دیزنی

دیروز شرکت دیزنی اخبار سینما و تلویزیون پرتعدادی را منتشر کرد که بسیاری از آن‌ها مرتبط با سریال‌ها و فیلم‌های انیمیشنی استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی بودند.

پیکسار و والت دیزنی هر دو قرار است بازوهای انیمیشن‌سازی برای شبکه‌ی آنلاین/استریم‌محور دیزنی پلاس باشند؛ شبکه‌ای که سرعت رشد تعداد مشترکین آن خود شرکت دیزنی را هم متعجب کرده است. به همین خاطر بسیاری از انیمیشن‌های جدید معرفی‌شده توسط دیزنی یا کاملا به دیزنی پلاس تعلق دارند، یا همزمان در سینماها و دیزنی پلاس پخش می‌شوند.

اول از همه انیمیشن Encanto از خالقان انیمیشن Zootopia را داریم که در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی قدم به سینماها می‌گذارد. این انیمیشن که در کلمبیا جریان دارد و به زندگی یک خانواده‌ی جادویی در خانه‌ای جادویی می‌پردازد، فعلا قرار است یک اکران سینمایی کامل بدون پخش آنلاین همزمان از دیزنی پلاس را تجربه کند. موسیقی Encanto و دیالوگ‌های موزیکال آن را نیز لین-منوئل میرندا خلق کرد؛ هنرمندی که با «همیلتون» هوش از سر خیلی‌ها برد. بایرون هاوارد و جرد بوش وظیفه‌ی نویسندگی و کارگردانی Encanto را داشتند. چریز کسترو هم در تکمیل نسخه‌ی نهایی فیلم‌نامه این دو را همراهی کرده است.

دانلود تیزر از آپارات

محصول دیگر استودیو انیمیشن‌سازی والت دیزنی که البته با همکاری شرکت Kugali ساخته خواهد شد، انیمیشن Iwájú است که در قالب یک سریال از سال ۲۰۲۲ میلادی در شبکه‌ی دیزنی پلاس پخش می‌شود. این مجموعه داستانی علمی-تخیلی دارد و توجه زیادی به فرهنگ آفریقایی خواهد کرد؛ به‌گونه‌ای که برخی از مخاطبان با دیدن نخستین تصویر Iwájú به یاد شهر واکاندا در فیلم Black Panther می‌افتند.

لوگو و تصویر شهر آینده نگرانه در انیمیشن Iwájú دیزنی پلاس و دختر و پسر سیاه پوست

البته دیزنی چهار انیمیشن سریالی دیگر هم معرفی کرد که مخصوص شبکه‌ی آنلاین دیزنی پلاس هستند. این چهار انیمیشن هرکدام تبدیل به اسپین-آف یکی از انیمیشن‌های سینمایی معروف دیزنی می‌شوند تا مخاطبان آن‌ها را سرگرم کنند. انیمیشن !Baymax، انیمیشن +Zootopia، انیمیشن Moana و انیمیشن Tiana که به ترتیب اسپین-آف انیمیشن Big Hero 6، انیمیشن Zootopia، انیمیشن Moana و انیمیشن The Princess and the Frog هستند.

در این بین لازم به ذکر است که «بیمکس!»، «زوتوپیا+» و «تیانا» برای پخش در سال ۲۰۲۲ میلادی و «موانا» برای پخش در سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شده است. گفته می‌شود که این چهار انیمیشن سریالی، بیشتر مخاطبان کم سن‌وسال را هدف می‌گیرند. البته فعلا فقط تصاویر مرتبط با لوگوهای رسمی آن‌ها منتشر شده‌اند و برای قضاوت خیلی زود است.

چهار لوگو رنگارنگ انیمیشن های سریالی جدید دیزنی؛ بیمکس، زوتوپیا، موانا و تیانا

در انتها نیز نوبت به انیمیشن Raya and the Last Dragon می‌رسد که در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) همزمان در سینماها و شبکه‌ی دیزنی پلاس قرار می‌گیرد. البته برای دیدن این انیمیشن سینمایی در دیزنی پلاس فقط داشتن اشتراک سرویس آنلاین مورد بحث کافی نیست. بلکه باید مبلغی اضافه بر اشتراک و جداگانه را هم بپردازید تا بتوانید مشغول دیدن «رایا و آخرین اژدها» در دیزنی پلاس شوید.

دیزنی چند تصویر جدید از شخصیت‌ها و موجودات فیلم Raya and the Last Dragon هم منتشر کرد که جلوه‌های جذابی از این محصول را به نمایش می‌گذارند. در اولین تصویر اژدهای افسانه‌ای، جادویی و ناراضی از خود به اسم Sisu را می‌بینیم که آخرین امید مردم یک دنیا برای نجات پیدا کردن از شر نیرویی پلید است. در چهار تصویر دیگر نیز می‌توان بون، تانگ و نوی را مشاهده کرد.

بون یک بچه‌ی زرنگ است که در خیابان‌ها زندگی می‌کند و تانگ هم یک غول مهیب که خیلی‌ها از او می‌ترسند. نوی هم که در اکثر مواقع همراه‌شده با چند حیوان دست‌آموز است، به‌عنوان یک خردسال که تازه راه رفتن را یاد گرفته، دست کجی دارد و بارها موفق به دزدی می‌شود!

اژدها آبی رنگ مشغول نگاه انداختن به دختر زیر روزنه های نور آفتاب انیمیشن رایا و آخرین اژدها دیزنی

نظر شما چیست؟ برای تماشای کدام انیمیشن سینمایی یا سریالی قرارگرفته در این فهرست، بیشتر از مابقی هیجان‌زده هستید؟


منبع T/Disney
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده