نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۵

واکنش منتقدان به فیلم The Prom - جشن پایان سال

فیلم درام جشن پایان سال (The Prom) با بازی مریل استریپ و نیکول کیدمن اخیرا در سینماهای محدودی به نمایش درآمد اما نتوانست امتیازات خیلی بالایی را از منتقدان بگیرد.

فیلم The Prom یا در زبان فارسی «جشن پایان سال» یکی از جدیدترین آثار درام، کمدی و موزیکال سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست تهیه کننده، نویسنده و کارگردان محبوبی به نام رایان مورفی ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Eat Pray Love (بخور عبادت کن عشق بورز)، سریال Ratched (رچد)، مینی سریال Hollywood (هالیوود)، سریال The Politician (سیاستمدار)، سریال American Crime Story (داستان جنایی آمریکایی)، سریال American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی) و غیره اشاره کرد. در فیلم جشن پایان سال، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند مریل استریپ در نقش دی دی آلن، جیمز کوردن در نقش بری گلیکمن، جو الن پلمن در نقش اما نولان، نیکول کیدمن در نقش انجی دیکنسون، کیگن-مایکل کی در نقش تام هاوکینز، اندرو رانلز در نقش ترنت اولیور، آریاتا دیبوز در نقش آلیسا گرین و کری واشینگتن در نقش خانم گرین و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جشن پایان سال در تاریخ ۴ دسامبر (۱۴ آذر) در برخی سینماهای خاص و انتخاب شده، به‌صورت محدود برای اولین‌بار به نمایش درآمد. علاوه‌براین هم این اثر قرار است در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) در سرویس استریم مجبوب نتفلیکس برای مشترکان نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۵۶ را از بین ۱۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده باب مارتین و چد بیگیلن بوده است. این هنرمندان فیلمنامه این اثر را براساس موزیکالی که خود باب مارتین و چد بیگیلن به همراه متیو اسکلار طراحی کرده بودند، نوشته‌اند. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم خود رایان مورفی به همراه آدام اندرز، دوری برینستاین، چد بیگیلن، بیل داماسکه، باب مارتین، اسکات رابرتسون، متیو اسکلار و الکسیس مارتین وودال فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که نقدهای آن تقریبا در هر سه بخش دیده می‌شود. منتقدان زیادی تماشای آن را لذت‌بخش دانستند و معتقد بودند که این فیلم به خوبی توانسته پیغام خود را مبنی بر «دوست داشتن خود» به مخاطب منتقل کند. از طرف دیگر هم ۷۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۹ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم The Prom در سینماهای مختلف نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Prom از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک گروه از ستارگان تئاتر که به‌طرز خنده‌داری شیفته خودشان هستند، در یک شهر کوچک و محافظه‌کارانه در ایندیانا جمع می‌شوند تا از یک نوجوان دبیرستانی که قصد دارد دوست خود را به مراسم پایان سال تحصیلی ببرد، حمایت کنند.

فیلم The Prom  شبکه نتفلیکس

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Prom بیندازیم:

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم The Prom تمام صفات و ویژگی‌های خوب را در خودش جمع کرده است و تا سال جدید، در ذهن شما می‌چرخد. این فیلم به شما ثابت می‌کند که چطور یک اثر موزیکالی عالی که یک داستان دوست‌داشتنی هم در خودش دارد، چقدر می‌تواند حال مخاطب را خوب کند؛ آن هم به شکلی که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۹۰ از ۱۰۰

این فیلم یک روحیه جهانی و سراسری دارد که به نوبه‌ی خودش کمی هم عجیب و غریب است. این فیلم انجام دادن یک کار خوب را به یک عمل بسیار هیجان‌انگیز و پر شور تبدیل می‌کند.

پیتر تراورس | ای بی سی

۸۸ از ۱۰۰

برای مهمانی آماده هستید؟ در اینجا دقیقا همان انفجار موزیکالی‌ای که ما در حال حاضر برای درمان افسردگی‌های پاندمی نیاز داریم، وجود دارد. مسخره؟ قطعا همینطور است. اما تیم بازیگری درجه یک آن که توسط استریپ، کیدمن و کوردن هدایت می‌شود، قلب یاغی را در دستان رایان مورفی قرار می‌دهد تا با جذابیت‌های مختلف، نمایش‌ها و صحنه‌های خنده‌دار، هرگونه مشکلی را از ما دور کند.

دن روبینز | مجله اسلنت

۷۵ از ۱۰۰

فیلم پر جنب و جوش و اقتباسی رایان مورفی، کاری کرده که بخش‌های متفاوت داستان طوری کنار هم قرار بگیرند که اصلا مخاطب متوجه این وصله و پینه‌ها نشود.

بازیگران و کارگردان فیلم the prom - رایان مورفی، مریل استریپ، جیمز کوردن، نیکول کیدمن

جود درای | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

با یک تیم بازیگری فوق‌العاده، طراحی‌های چشمگیر و همچنین تعداد نمایش‌های مهیج، می‌توان گفت که فیلم The Prom بهترین چیزی است که مورفی می‌تواند به هالیوود ارائه کند؛ تجربه‌ی شیرینی از گذشته با نگاهی به سمت آینده قرار دارد.

کایل ترنر | پلی فهرست

۴۲ از ۱۰۰

در فیلم اقتباسی رایان مورفی برای شبکه نتفلیکس، نقص‌های نمایش خیلی برجسته هستند. همین نقص‌ها آنقدر تجربه بدی را در حین تماشا برای مخاطب دارد که بیننده اصلا نمی‌تواند حواسش را نسبت به اصل ماجرا جمع بکند. شاید بتوان گفت که فیلم The Prom برای این صفحه‌نمایش مناسب نبود؛ حداقل به این شکل.

تای بر | بوستون گلوب

۲۵ از ۱۰۰

۱۳۲ دقیقه که فقط صحنه‌های موزیکالی با صدای زیاد که تنها خود فیلم از این صحنه‌ها راضی بود. فیلم جشن پایان سال می‌تواند به بزرگ‌ترین شکست و ناامیدی در این فصل تبدیل شود.

لورن جی. کوتس | کانسیکوئنس آو ساوند

۱۶ از ۱۰۰

اگر به خاطر اجرای کلیشه‌ای و مسخره جیمز کوردن نبود، بخش زیادی از این فیلم می‌توانست پر زرق و برق و پر انرژی باشد. علاوه‌بر این، خود فیلم نمی‌توانست تصمیم بگیرد که کدام روایت باید در اولویت قرار بگیرد و مهم‌تر باشد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Prom نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده