نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱

قسمت جدید فیلم Predator به کارگردانی دن تراختنبرگ در دست ساخت قرار دارد

قسمت جدیدی از فیلم Predator برای شرکت فاکس قرن بیستم ساخته می‌شود که سکان هدایت آن در دستان دن تراختنبرگ قرار دارد.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که قسمت جدیدی از فیلم Predator (غارتگر) برای شرکت فاکس قرن بیستم ساخته می‌شود که دن تراختنبرگ، کارگردان فیلم Ten Cloverfield Lane (شماره‌ی ۱۰ خیابان کلاورفیلد) سکان هدایت آن را در دست دارد. به نظر می‌رسید که تلاش ناامیدکننده‌ی شین بلک در سال ۲۰۱۸ برای تولید فیلم The Predator به کار این سری اکشن علمی-تخیلی پایان داده باشد، اما ظاهراً فاکس قرن بیستم قاطعانه در پی دمیدن روح تازه‌ای به کالبد مجموعه است. هنوز جزئیات داستان قسمت بعدی فیلم «غارتگر» مخفی نگه داشته می‌شود، اما انتظار نمی‌رود که این فیلم هیچ ارتباطی با قسمت قبلی داشته باشد و احتمالاً داستان کاملاً جدیدی را روایت خواهد کرد.

فیلم‌نامه‌ی قسمت بعدی فیلم Predator را پاتریک آیسون به رشته‌ی تحریر در می‌آورد که تهیه‌کنندگی و نویسندگی آثاری نظیر Kingdom (پادشاهی)، Jack Ryan (جک رایان) و Treadstone (ترداستون) را در کارنامه دارد. نخستین و البته بهترین فیلم «غارتگر» در سال ۱۹۸۷ روی پرده‌ی سینما رفت و با بودجه‌ی ۱۸ میلیون دلاری توانست ۹۸.۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم آرنولد شوارتزنگر را در نقش رهبر گروهی از مزدوران قرار داد که برای نابودی تعدادی از قاتلان پا به جنگل می‌گذارند، اما خود را مقابل یک موجود فضایی بی‌رحم می‌یابند که قادر به استتار در محیط است و تنها به شکار آن‌ها فکر می‌کند. کارگردانی این فیلم برعهده‌ی جان مک‌تیرنان بود و علاوه‌بر آرنولد شوارتزنگر بازیگرانی نظیر کارل ویترز، بیل دوک، جسی ونتورا، سانی لاندهام، پیتر کالن و کوین پیتر هال در آن به ایفای نقش پرداختند.

موفقیت‌های نخستین فیلم مجموعه باعث شد تا دنباله‌ی آن تحت عنوان Predator 2 (غارتگر ۲) ساخته شود که استیون هاپکینز سکان هدایت آن را در دست داشت و در سال ۱۹۹۰ شاهد اکرانش بودیم. این فیلم که با بازخوردهای منفی بسیاری از سوی منتقدان روبه‌رو شد، عملکرد خوبی نیز در زمینه‌ی فروش نداشت و تنها ۵۷.۱ میلیون دلار در گیشه به‌دست آورد. در ادامه دو فیلم دیگر از سری فیلم‌های Predator ساخته شد که تنها قسمت سوم آن تقریباً در حد و اندازه‌ی نخستین فیلم مجموعه ظاهر شد. کارگردانی سومین قسمت «غارتگر» برعهده‌ی نیمرود آنتال بود که با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری موفق به فروش ۱۲۷.۲ میلیون دلار در سراسر جهان شد. باید منتظر بود و دید که آیا فیلم Predator بعدی می‌تواند موفقیت‌های گذشته‌ی مجموعه را تکرار کند یا باری دیگر با قسمت ضعیف دیگری از آن روبه‌رو خواهیم شد.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده