// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸

نخستین تریلر فیلم لایواکشن جدید «تام و جری» پخش شد

فیلم Tom and Jerry که تام، جری و کلویی گریس مورتس را به‌عنوان نقش‌آفرینی‌های اصلی دارد، نبرد موش و گربه‌ی افسانه‌ای در یک هتل بزرگ را به تصویر می‌کشد.

کلویی گریس مورتس که کاراکتر خود در فیلم Tom and Jerry، محصول سال ۲۰۲۱ میلادی را یک شخص نادان و ساده می‌داند، می‌گوید از بازی در این اثر لایواکشن لذت فراوانی برده است. «تام و جری» جدید که خوش‌بختانه به ظاهر کلاسیک این موش و گربه‌ی تاریخ‌ساز وفادار مانده است، عملا ترکیبی از سینمای لایواکشن و کارتون‌های قدیمی را تقدیم بچه‌ها و بزرگ‌سالانی می‌کند که سال‌ها با ماجراهای آن‌ها خاطره دارند. تام و جری از جمله بهترین انیمیشن های 2021 است. 

داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که کایلا با بازی کلویی گریس مورتس ۲۳ساله به‌عنوان شخصی که می‌خواهد در برگزاری مراسم‌های بزرگ موفق باشد، قدم به یک هتل مجلل می‌گذارد. کایلا قرار است بزرگ‌ترین عروسی همه‌ی ادوار را در این هتل برگزار کند و ناگهان می‌فهمد که یک موش سرسخت و خراب‌کار به اسم جری در هتل جا خوش کرده است. در نتیجه برای متوقف ساختن جری سراغ استخدام دشمن ابدی او یعنی تام می‌رود و بخش اعظمی از فیلم به نبرد تام و جری در این هتل بزرگ می‌پردازد. بسیاری از شوخی‌های حاضر در اثر هم قرار است مخاطب را به یاد بعضی از مفرح‌ترین سکانس‌های کارتون‌های کلاسیک «تام و جری» بیاندازد. اصلا مگر می‌شود حضور تام و جری درکنار یک پیانو در بهترین هتل شهر نیویورک را دید و به یاد گذشته لبخند نزد؟

تماشای تریلر در یوتیوب

کلویی گریس مورتز از تجربه‌ی شیرین بازی در این فیلم می‌گوید: «کایلا از بسیاری جهات به شخصیت جری شباهت دارد و من این حقیقت را شدیدا دوست داشتم. او انسانی است که می‌خواهد به هدف خود برسد و بسیار موفق باشد. ولی در طول داستان می‌فهمد که دانستن ارزش زمان و صداقت درنهایت آدم را به اهداف حقیقی خود می‌رساند. راستش را بخواهید، این کاراکتر ساده از برخی جهات به خود من شباهت دارد. به همین خاطر بازی در فیلم Tom and Jerry فرصت مفرحی بود تا جلوی دوربین، بخشی از چهره‌ی خود در زندگی واقعی را نشان بدهم.

وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، در پذیرش آن درنگ نکردم. از زمانی‌که به خاطر می‌آورم، مشغول دیدن کارتون‌های تام و جری بودم. در خانه‌ی ما همیشه این کارتون باید در تلویزیون پخش می‌شد و انگار با آن بزرگ شدم. به خاطر می‌آورم که همیشه با پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده مقابل تلویزیون جمع می‌شدیم تا با تام و جری بخندیم. البته که هیچ‌کدام از این‌ها باعث نشد بازی در این فیلم مقابل دو شخصیت که وجود ندارند، چالش‌برانگیز نباشد. تام در زمان فیلم‌برداری  فقط یک تکه‌چوب بلند بود که با برچسب، اسم تام را به آن چسبانده بودند! حداقل برای جری یک مدل کوچک ساخته شده بود که به کمک آن می‌توانستم بفهمم در فیلم نهایی، او چه ابعادی دارد».

جری روی زبان تام گربه و در حال تلاش برای مشتن زدن به صورت آبی او

این بازیگر می‌گوید که نقش‌آفرینی در مقابل هیچ و انتظار کشیدن برای دیدن نتیجه‌ی نهایی، جذابیت‌های خاص خود را نیز داشت. زیرا مدام او و همه‌ی اعضای تیم فیلم‌برداری درکنار انیماتورهای کاربلد تلاش می‌کردند تا به بهترین نتایج ممکن برسند. بالاخره بر کسی پوشیده نیست که از سال ۱۹۹۲ میلادی که در آن Tom and Jerry: The Movie پخش شد، تاکنون هیچ فیلم بلند جدیدی با محوریت موش و گربه‌ی محبوب ساخته نشده است. در نتیجه بسیاری از اعضای تیم ساخت فیلم هم باید از ابتدا به چگونگی ساخت تصاویر ترکیبی کارتون و لایواکشن فکر می‌کردند.

فیلم Tom & Jerry به کارگردانی تیم استوری، فعلا برای اکران در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند) برنامه‌ریزی شده است.


منبع People
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده