// دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۲

داستان فیلم Killers of the Flower Moon با فشار لئوناردو دی‌کاپریو تغییر کرد

اریک راث، نویسنده‌ی فیلم Killers of the Flower Moon به کارگردانی مارتین اسکورسیزی اعلام کرد که برای جلب رضایت لئوناردو دی‌کاپریو، ماه‌ها مشغول بازنویسی فیلم‌نامه بوده است.

در فیلم‌نامه‌ی اصلی و وفادار به کتاب، دی‌کاپریو نقش قهرمانی خاکستری را داشت. ولی او می‌خواست نقش یک ضدقهرمان را بازی کند و به همین علت فیلم‌نامه تغییراتی اساسی را تجربه کرد

احتمالا تنها بازیگری که می‌تواند برای نقش‌آفرینی در فیلمی از مارتین اسکورسیزی به‌نوعی خط‌و‌نشان بکشد، لئوناردو دی‌کاپریو محبوب است. بالاخره قطعا سرمایه‌گذاران این فیلم که بودجه‌ی بسیار زیادی دارد، خواسته‌ی او را بر خواسته‌ی هر شخص دیگری ارجحیت می‌دهند و سازندگان باید برای جلب نظر وی بکوشند. پس اگر می‌خواستید بدانید که چرا فیلم‌برداری فیلم Killers of the Flower Moon با یک سال تأخیر نسبت به زمان اولیه انجام می‌شود، حالا قسمتی از پاسخ پرسش خود را یافته‌اید؛ فیلم‌نامه‌نویس باید انقدر فیلم‌نامه را تغییر می‌داد که لئوناردو دی‌کاپریو هیچ مشکلی با بازی در فیلم جدید مارتین اسکورسیزی نداشته باشد.

فیلم‌برداری Killers of the Flower Moon از سومین ماه سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز می‌شود و اریک راث همچنان مشغول بازنویسی فیلم‌نامه است. راث که او را به‌عنوان یک فیلم‌نامه‌نویس تحسین‌شده می‌شناسیم، پنج سال مشغول کار روی اقتباس کتاب Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI و تبدیل کردن آن به یک فیلم‌نامه بود. او می‌گوید که همه باید این کتاب را بخوانند و فیلم‌نامه‌ی اصلی نوشته‌شده توسط وی، شباهت بسیار زیادی به محتوای منبع اقتباس دارد. ولی حالا دیگر فیلم متفاوت با کتاب شده است.

مارتین اسکورسیزی زیر آسمان آبی و مقابل اسب ها، ایستاده روی چمن سبز

داستان کتاب منبع اقتباس به گروهی از سرخ‌پوست‌ها و ساکنین بومی آمریکا می‌پردازد که در سال ۱۹۲۱ میلادی، فقیرترین مردم کشور بودند؛ تا اینکه در زمین‌های فاجعه‌بار اوکلاهما نفت را یافتند. درحالی‌که عملا به سمت این‌ها پس زده شده بودند تا بدترین نوع زندگی را داشته باشند. در نتیجه وقتی ناگهان این افراد به ثروت رسیدند، تعداد بی‌شماری از آدم‌های متعلق به نقاط مختلف آمریکا آمدند تا هر ۱۸۴ سرخ‌پوست را بکشند و پول‌ها را بدزدند. ولی یک قهرمان وجود داشت که می‌خواست به آن‌ها کمک کند.

اریک راث، نویسنده‌ی تحسین‌شده‌ی «فارست گامپ» می‌گوید که داستان نهایی فیلم تازه‌ی اسکورسیزی فقط ۵۰ درصد به فیلم‌نامه‌ی اصلی او شباهت دارد

اریک راث در این رابطه می‌گوید: «قرار است فیلم‌برداری را از مارچ ۲۰۲۱ آغاز کنیم. به این امید که کووید 19/ویروس کرونا تا آن زمان رفته باشد. اما فیلم‌نامه همچنان توسط آن‌ها در حال بازنویسی است. لئوناردو دی‌کاپریو راجع به بخش‌هایی از فیلم‌نامه با من بحث داشت و در نیمی از این دعواها پیروز شد. پس فیلم‌نامه تغییر کرد. فعلا این پروسه در جریان است».

در فیلم‌نامه‌ی اصلی مورد تایید اسکورسیزی، دی‌کاپریو نقش یک مامور فدرال در سازمان تازه‌تأسیس FBI را داشت که واقعا می‌خواهد پرونده‌ی قتل‌های سرخ‌پوست‌ها را حل کند. ولی حالا او به کل نقشی منفی در فیلم دارد و قرار است برادرزاده یا خواهرزاده‌ی شخصیت منفی اصلی فیلم باشد؛ کاراکتری که توسط رابرت دنیرو بازی می‌شود. این‌گونه به خاطر فشار دی‌کاپریو، اریک راث عملا فیلم‌نامه‌ای جدید را نوشته است.

همین حقایق درکنار بودجه‌ی بسیار زیاد درخواست‌شده توسط اسکورسیزی کاری کردند که پارامونت آن‌چنان مایل به تولید فیلم نباشد و درنهایت با خریداری شدن بخش قابل توجهی از پروژه توسط شبکه آنلاین اپل تی‌وی پلاس راضی به ساخت آن شود.


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده