// یکشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸

ساخت فصل سوم سریال His Dark Materials آغاز شد

به نظر می‌رسد که سازندگان به قدری به موفقیت فصل دوم سریال His Dark Materials ایمان دارند که از همین حالا کار روی سومین فصل اثر را آغاز کرده‌اند.

درصد قابل قبولی از بینندگان علاقه‌مند به فانتزی‌های ماجراجویانه‌ی تلویزیونی، از فصل نخست سریال His Dark Materials لذت بردند و احتمالا به تماشای فصل دوم آن نیز می‌پردازند. ظاهرا تهیه‌کنندگان اجرایی سریال به قدری از آمار بینندگان فصل اول و آمار بینندگان احتمالی فصل دوم راضی هستند که اجازه‌ی آغاز کار روی فصل سوم His Dark Materials را داده‌اند. مخصوصا به این خاطر که فصل سوم باید به اقتباس سخت‌ترین کتاب از سه‌گانه‌ی خلق‌شده توسط فیلیپ پولمن بپردازد و سازندگان آن می‌توانند از زمان طولانی‌تر ساخت، بهره‌ی فراوانی ببرند؛ تا شانس بیشتری برای ارائه‌ی اقتباسی قابل پذیرش توسط برخی از تماشاگرها را داشته باشند.

خبر در حال ساخت بودن فصل سوم وقتی هیجان‌انگیزتر می‌شود که بدانید شبکه HBO و شبکه BBC هنوز به سازندگان سریال برای خلق فصل سوم، چراغ سبز نشان نداده‌اند و منتظر پخش فصل دوم هستند. ولی جول کالینز، تهیه‌کننده‌ی اجرایی ارشد سریال His Dark Materials و تیم او می‌خواهد به قدری روی فیلم‌نامه و برنامه‌ریزی ساخت فصل سوم کار کرده باشند که به محض گرفتن چراغ سبز از دو شبکه‌ی نام‌برده، بی‌معطلی سراغ فیلم‌برداری بروند.

انجام این کار واقعا نیاز به شجاعت و از خودگذشتگی تیم سازنده دارد. آن‌ها می‌خواهند اگر شانس ساخت فصل سوم سریال را داشتند، نه شتاب‌زده به اقتباس کتاب The Amber Spyglass (دوربین کهربایی) بپردازند و نه ماه‌ها طرفداران را معطل کنند. زیرا امیدوار هستند که فصل سوم سریال His Dark Materials، بهترین فصل آن باشد.

کالینز در رابطه با چالش‌های پیش‌رو، صحبت‌های مهمی را ارائه کرد: «جهان فصل سوم سریال بیش از اندازه عجیب و پیچیده است. پیچیدگی داستانی این فصل نسبت به هر دو فصل نخست بیشتر خواهد بود و این پیچیدگی به تصویرسازی‌ها نیز منتقل خواهد شد. به همین خاطر گروه کوچکی از سازندگان اصلی در محیطی محدود دور هم جمع شده‌اند، فیلم‌نامه‌ها را می‌نویسند و روی برنامه‌ریزی برای فیلم‌برداری فصل سوم کار می‌کنند. ما مشغول حل پازل‌ها هستیم؛ در حال تلاش برای پاسخ دادن به سوالاتی که مخاطبان قرار است ماه‌ها بعد، هر روز از ما بپرسند».

جک تورن، سرپرست نویسندگان سریال His Dark Materials و جین ترنتر یعنی یکی دیگر از تهیه‌کنندگان اجرایی آن، خوب می‌دانند که قطعا خرج ساخت فصل سوم به مراتب بیشتر از دو فصل اول است. تازه نباید فراموش کرد که ساختار داستان‌گویی کتاب The Amber Spyglass هم تفاوت‌های اساسی با مدل روایت دو کتاب نخست دارد و تبدیل کردن آن به فصلی از یک سریال تلویزیونی، بسیار سخت به نظر می‌رسد. پخش فصل دوم سریال His Dark Materials از امروز آغاز می‌شود.


منبع SlashFilm
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده