// جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۵

جانی دپ از مجموعه فیلم Fantastic Beasts جدا شد

استودیوهای برادران وارنر به جانی دپ، بازیگر بزرگ تاریخ سینما اعلام کردند که باید از ایفای نقش گلرت گریندل‌والد در سری فیلم «موجودات شگفت‌انگیز» کنار بکشد. او استعفای خود را اعلام کرد.

جانی دپ بعد از صدور رای بحث‌برانگیز دادگاه انگلستان به نفع روزنامه‌ای که او را در یک مقاله محکوم کرده بود، مجبور به ترک سری فیلم Fantastic Beasts شد. قسمت سوم سری فیلم «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» حالا یک بار دیگر تأخیر خورده است و می‌خواهد با انتخاب مجدد بازیگر این نقش، برای اکران در تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی آماده شود. جانی دپ، بازیگر نامزد و برنده‌ی جوایز سینمایی گوناگون است که او را با کاراکترهایی همچون جک اسپارو در سری فیلم «دزدان دریایی کارائیب»، سوئینی تاد در فیلم Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street و ادوارد دست‌قیچی در فیلم Edward Scissorhands می‌شناسیم.

دپ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به طرفداران امروز نوشت: «تحت تاثیر رخدادهای پیش‌آمده در روزهای اخیر، من مایل به ارائه‌ی بیانیه‌ای هستم که در ادامه می‌خوانید. نخست می‌خواهم از تمام افرادی تشکر کنم که وفادارانه حمایت خود را به من هدیه دادند. من در مقابل لطف شما کوچک هستم و با پیام‌هایی از روی عشق و نگرانی برای من می‌فرستید، از درون تکان می‌خورم. مخصوصا در روزهای اخیر که بیشتر از همیشه لطف شما را دیدم.

دوم آن که استودیوهای برادران وارنر به من گفتند که از ایفای نقش گلرت گریندل‌والد در سری فیلم Fantastic Beasts استعفا بدهم. من نیز به‌گفته‌ی آن‌ها احترام می‌گذارم و این درخواست را می‌پذیرم. پس از نقش گلرت گریندل‌والد استعفا می‌دهم». وی در پایان این نامه می‌گوید:

درنهایت می‌خواهم سخنی را با شما به اشتراک بگذارم. قضاوت عجیب دادگاه لندن، مبارزه‌ی من برای بیان حقیقت را به پایان نمی‌رساند و من به آن اعتراض خواهم کرد.

من از تصمیم و هویت خود آگاه هستم و برای اثبات بی‌گناهی می‌جنگم؛ تا زمانی‌که اثبات بشود اتهامات واردشده به من ناصحیح بوده‌اند. زندگی و کارنامه‌ی هنری من، با این لحظه از تاریخ تعریف نخواهند شد. از شما به خاطر آن که این نوشته را مطالعه کردید، سپاسگزارم.

تصویر سیاه و سفید غمگین جانی دپ با عینک بزرگ

پس از آن که دادگاه لندن خطاب شدن جانی دپ توسط روزنامه The Sun با لفظ «کتک‌زننده‌ی همسر» را تا حدی قابل قبول دانست، افراد زیادی به حمایت از او پرداختند؛ از دوستان و حتی شرکای قبلی زندگی دپ که می‌گفتند نسبت دادن چنین صفاتی به جانی دپ احمقانه است تا مردم که باور دارند باتوجه‌به تمام مدارک عمومی‌شده، دپ قربانی ازدواج با امبر هرد به حساب می‌آید و خود او شخصی است که ستم‌های فراوانی را تحمل کرد. دپ روزهای زیادی باید با تهدید به مواجهه با حمله‌ی فیزیکی از سوی هرد کنار می‌آمد. بعد از اعلام این خبر از سوی برادران وارنر، هشتگ JusticeforJohnnyDepp# (عدالت برای جانی دپ) در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است.

برادران وارنر در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که از کارهای جانی دپ در نقش گریندل‌والد سپاسگزار است و حالا باید بازیگر جدید را پیدا کند. قبلا قرار بود قسمت سوم فیلم Fantastic Beasts در نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی اکران شود. ولی اکنون این تاریخ تا تابستان ۲۰۲۲ عقب افتاده است.

مطابق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جانی دپ با نام کامل جان کریستوفر دپ دوم به‌زودی جایزه‌ی بازیگری مهمی را در جشنواره سینمایی کمریمیج کسب می‌کند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده