نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۳

واکنش منتقدان به فیلم His House - خانه او

فیلم ترسناک و دلهره‌آور خانه او (His House) اخیرا در سرویس استریم نتفلیکس به نمایش درآمد و توانست نمرات خیلی خوبی را از منتقدان مطرح سرتاسر جهان به‌دست بیاورد.

فیلم His House یا در زبان فارسی «خانه او» یکی از جدیدترین آثار درام، دلهره‌آور و ترسناک سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست کارگردان هنرمند و تازه‌کاری به نام رمی ویکس ساخته شده است. در فیلم خانه او، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند وونمی موساکو در نقش ریال، سوپ دیریسو در نقش بول، مت اسمیت در نقش مارک، خاویر بوتت، امیلی تافه در نقش دکتر هایز، کورنل جان در نقش ویچ، مالایکا ابیگادا و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم خانه او در تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن ۱۳۹۸) جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که سازندگان این اثر در نظر داشتند که فیلم خانه او را در تاریخ ۳۰ اکتبر (۹ آبان) در سرویس استریم نتفلیکس به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر ترسناک امتیاز ۷۲ را از بین ۱۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود رمی ویکس است. این هنرمند فیلمنامه این اثر درام را براساس طرح داستانی که فلیسیتی ایوانز و توبی ونابلز مطرح کرده بودند، نوشته است. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم آدین الیوت، آرنون میلچان، اد کینگ و روی لی فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش رو به بالا قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود این اثر را مورد تحسین قرار دادند و معتقد بودند که در هر گوشه‌ای از این فیلم، صحنه‌های ترسناک هوشمندانه‌ای قرار داده شده است. این فیلم می‌تواند جنبه‌های مختلفی از تجربه‌های بسیار ترسناک پناهندگان را به ما نشان دهد. از طرف دیگر هم ۶۷ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ترسناک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۱۰۰ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم His House در جشنواره فیلم ساندنس و سرویس استریم نتفلیکس به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم His House از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک زوج جوان پناهنده بعد از اینکه به‌طرز وحشتناک و هولناکی از سودان جنوبیِ جنگ‌زده فرار کردند، توانستند خود را به یک شهر کوچک انگلیسی برسانند. آن‌ها که در تلاش هستند تا با زندگی جدید خود وفق پیدا کنند، متوجه می‌شوند که یک نیروی شیطانی و غیرقابل توضیح در زیر زمین در حال تکان می‌خورد و قصد دارد که آن‌جا را به نابودی بکشاند.

سوپ دیریسو به همراه وومنی موساکو در فیلم His House

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم His House بیندازیم:

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۹۱ از ۱۰۰

فیلم His House با تمام اشتباهات و ضعف‌هایی که دارد، باز هم یک اثر بسیار جذاب و هیجان‌انگیز با داستانی روحی است؛ اینکه چه می‌شود اگر بخواهید یک زندگی جدید را در یک خانه‌ای آغاز کنید که آن خانه دوست ندارد شما در آن زندگی کنید.

اودی هاندرسون | راجر ایبرت

۸۸ از ۱۰۰

با اینکه این فیلم صحنه‌های بسیار دلخراشی ندارد، اما میزان شدت آن در برخی صحنه‌های ترسناک واقعا چشمگیر است. شدت برخی صحنه‌ها آنقدر زیاد است که در یک لحظه خاص، متوجه شدم که من دستانم را جلوی صورتم گرفتم و از میان انگشتانم نگاه می‌کنم. طراحی صدا هم نیز جای ملاحظه دارد. زیرا یک خانه تسخیر شده فقط به‌لطف صداهای درون آن، سر و صداها، غژ غژها و ناله‌ها ترسناک می‌شود.

کریس هیوویت | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک انگلیسی که در طی سال‌های اخیرا اکران شده است؛ آن هم با حضور شخصیت‌های برجسته که روحیه کاملا زننده‌ای را هم درون خود دارد. اگر شما برای تماشای فیلم خانه او فرصتی پیدا کردید، حتما از آن استفاده کنید.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۷۵ از ۱۰۰

در سرتاسر فیلم، دیریسو و موساکو به‌طرز جذابی به شخصیت‌های خود روح می‌بخشند و آن‌ها را زنده می‌کنند.

کارن گوردن | اوریجینال سین

۷۵ از ۱۰۰

با اینکه فیلم His House کاملا نتوانست به آن درجه‌ای از تن آزار دهنده و ترسناک در ژانر وحشت برسد که فراموش کردن آن بسیار سخت خواهد بود؛ اما باز هم توانسته تا حد موفقیت‌آمیزی آسیب روحی را مورد بررسی قرار دهد. این فیلم نشان داد که این آسیب‌ها چطور می‌توانند روان انسان را به چالش بکشند و شکل آن تغییر دهند.

سوپ دیریسون در آب در فیلم His House

آنیا استنلی | ای وی کلاب

۷۵ از ۱۰۰

یک پیچش و چرخش قدرتمند و دوست‌داشتنی در همان داستان کلاسیک خانه تسخیر شده؛ داستانی که توسط دو بازیگر بسیار توانا و ستاره به تصویر کشیده شده بود.

جاستین چنگ | لس آنجلس تایمز

۷۰ از ۱۰۰

یک فیلم سینمایی فریبنده برای رمی ویکس، نویسنده و کارگردان انگلیسی، که حرفه کارگردانی خود را با آن آغاز کند. فیلم His House یکی از آثار فوق‌العاده‌ای است که به بحث «بازگشت المان‌های سرکوب‌شده» می‌پردازد؛ اثری که در آن تعلیق و وجدان اجتماعی به‌صورت موثر در یک جسم نفس می‌کشند. به هر حال ایده اصلی همین است.

جیک کویل | اسوسیتد پرس

۶۳ از ۱۰۰

فیلم خانه او با وارد کردن بحران مهاجران به قلمرو فیلم‌های ترسناک، با قدرت خیلی زیادی آسیب‌های ناشی از تجربه پناهندگی را به تصویر کشده است. اجراهای فوق‌العاده زیبا و چهره‌های دردناک دیریسو و موساکو هیچ پاسخ ساده‌ای ندارند.

جسیکا کیانگ | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

یک مجموعه قدرتمند و در عین حال نامتعادل از موضوعات اجتماعی خیلی مهم و ترکیب آن با وحشت خانه تسخیر شده.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم His House نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده