نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸

واکنش منتقدان به فیلم Synchronic - همزمان

فیلم همزمان (Synchronic) که سبکی علمی تخیلی و ترسناک دارد، اخیرا در ایالات متحده به نمایش درآمد و موفق شد امتیازات خوبی را از منتقدان مطرح سرتاسر جهان دریافت کند.

فیلم Synchronic یا در زبان فارسی «همزمان» یکی از جدیدترین آثار ترسناک، درام و علمی تخیلی شرکت سیگنچر اینترتینمنت (Signature Entertainment) است که به‌دست کارگردانان هنرمند و بااستعدادی به نام جاستین بنسن و آرون مورهد ساخته شده است. این دو هنرمند در تمام آثار خود با یکدیگر کار کردند و تمام آثار را با همکاری هم ساختند. فیلم The Endless (بی‌پایان)، فیلم Spring (بهار)، فیلم V/H/S: Viral (وی/اچ/اس: وایرال) و فیلم Resolution (وضوح) آثاری است که این دو نفر بخش زیادی از مسئولیت ساخت آن را در اختیار داشتند. در فیلم همزمان، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند جیمی درنان در نقش دنی دانلی، آنتونی مک‌کی در نقش استیو دنوب، الی آیونایدیس در نقش برایانا دانلی، کیتی اسلتون در نقش تارا، بیل ابرست جونیور در نقش لوتر، ناتاشا تینا لیو در نقش کریستینا، مارتین بتس بردفورد در نقش باب، ادم جی. ییند در نقش کایل، دوین ای. تایلر در نقش دانیکا و بتسی هولت در نقش لیا و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم همزمان در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که این اثر ترسناک و درام در تاریخ ۲۳ اکتبر (۲ آبان) در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر ترسناک امتیاز ۶۶ را از بین ۱۹ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جاستین بنسن بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم خود جاستین بنسن، آرون مورهد، دیوید لاوسون جونیور و مایکل مندلسون فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و رو به بالا قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود این اثر را مورد تحسین قرار دادند و معتقد بودند که این اثر ماجراجویی منحصربه‌فرد و کاملا جذابی را برای مخاطبان به وجود می‌آورد و می‌تواند طرفداران کارهای آرون مورهد و جاستین بنسن را کاملا راضی کند. از طرف دیگر هم ۱۰۲ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر علمی تخیلی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۱ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Synchronic در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Synchronic از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

استیو (با بازی آنتونی مک‌کی) و دنیس (با بازی جیمی درنان) دوستان صمیمی قدیمی و همچنین از امدادگران نیو اورلینز محسوب می‌شوند. این دو دوست در شیفت شبانه خود با یک سری از افراد مرده برخورد می‌کنند که در وضعیت عجیبی هم قرار دارند. آن‌ها بعد از کمی بررسی و تحقیق متوجه می‌شوند که این اتفاقات عجیب به یک مواد مخدر و داروی جدید به نام Synchronic ارتباط دارد. بعد از اینکه دختر بزرگ دنیس ناگهان ناپدید می‌شود، استیو به یک حقیقت بسیار ترسناک درباره این داروی عجیب و غریب پی می‌برد؛ حقیقتی که باعث می‌شود تمام چیزهایی که او درباره واقعیت و حتی خود جریان زمان می‌داند، به چالش کشیده شود.

آنتونی مک‌کی در نقش استیو و جیمی درنان در نقش دنی در فیلم synchronic

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Synchronic بیندازیم:

جیسون بیلی | پلی فهرست

۱۰۰ از ۱۰۰

یک نوع فیلم سینمایی هوشمندانه، جذاب و بسیار دلهره‌آور که به طرز خطرناکی در این روزها کمبود آن حس می‌شود.

رایان لارسون | کانسیکوئنس آو ساوند

۹۱ از ۱۰۰

فیلم Synchronic، بُعد علمی تخیلی، روح و طنز را با یکدیگر مخلوط می‌کند و یک معجون بسیار جذاب را به وجود می‌آورد؛ معجونی که شما دوست دارید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را بنوشید.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۷۵ از ۱۰۰

ظاهر این فیلم اینطور نشان می‌دهد که اثری پر از ماجراجویی‌های روانگردانی و صحنه‌های جرم پر از خون و اتمسفر ناراحت‌کننده است. اما فیلم Synchronic، از درون یک اثر آشنا، قدیمی و دوست‌داشتنی است که داستان دو دوست خیلی خوب را به نمایش می‌گذارد؛ دوستانی که حاضر هستند هر چیزی را برای یکدیگر به خطر بیاندازند.

کیتی رایف | ای وی کلاب

۶۷ از ۱۰۰

فیلم Synchronic اجازه می‌دهد که نمادگرایی‌اش به‌صورت طبیعی و ارگانیک رشد کند. در رابطه با شخصیت‌ها و پیام اصلی که درون آن است، می‌توان گفت که این فیلم خیلی بهتر و مرسوم‌تر از آثاری که پیش از این ساخته شده بودند، عمل کرده است. البته دراین‌میان هم یک سری ضعف‌هایی وجود دارد و کمبود یک سری چیزها خیلی خوب حس می‌شود.

آنتونی مک‌کی و جیمی درنان در فیلم synchronic

راجر مور | مووی نیشن

۶۳ از ۱۰۰

آغاز این فیلم عجیب و غریب و در عین حال ساده است. تنظیمات این اثر قانع‌کننده و جذاب است. از طرف دیگر هم با اینکه المان‌های اصلی آن چیزهایی نیستند که محوریت داستان را تشکیل می‌دهند، اما نقش بسیار مهمی را در انتقال قدرت آن ایفا می‌کنند.

بری هرتز | گلوب اند میل

۶۳ از ۱۰۰

زمانی‌که پیچ و تاب اصلی آغاز می‌شود، لذت خیلی زیادی را می‌توان تجربه کرد.

هنری استورات | مجله اسلنت

۵۰ از ۱۰۰

یک فیلم درباره مواد مخدری که مصرف‌کنندگان خود را در بعد زمان به هفت دقیقه قبل می‌برد. این فیلم دستان شما را می‌گیرد و به درون هزارتوهای زمانی خود می‌برد.

دنیس هاروی | ورایتی

۲۰ از ۱۰۰

با اینکه ایده اولیه آن بد نیست، اما به شکل طاقت‌فرسایی از آن استفاده شده است. فیلمنامه این اثر علمی تخیلی که بنسن آن را نوشته، اصلا ابتکاری و جدید نیست و اصرار دارد که ما به شخصیت‌های خود که با دقت زیادی خلق شدند، اهمیت می‌دهیم.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Synchronic نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خوب و جذاب و سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده