نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۰

اولین تصاویر از فیلم جدید جرج کلونی به نام The Midnight Sky منتشر شدند

جرج کلونی با فیلم The Midnight Sky یک بار دیگر به ژانر فضایی بازگشته است. اولین تصاویر این فیلم را در ادامه ببینید.

جرج کلونی به هیچ وجه با فیلم های فضایی بیگانه نیست. او در فیلم Solaris ساخته استیون سودربرگ و همچنین در فیلم برنده جایزه اسکار Gravity اثر آلفونسو کوارون بازی کرده است. اما کلونی این بار قصد دارد فیلم فضایی خودش را بسازد. او در فیلم The Midnight Sky محصول کمپانی نتفلیکس به عنوان کارگردان و بازیگر حضور خواهد داشت. این فیلم بر اساس رمانی به اسم Good Morning, Midnight نوشته لیلی بروکس-دالتون ساخته می‌شود.

در مطلبی که تحت عنوان اولین نگاه به فیلم The Midnight Sky در وبسایت Vanity Fair منتشر شده است، کلونی فیلمش را تلفیقی از دو فیلم Gravity و The Revenant نامید. او به این نکته هم اشاره کرد که این دو فیلم شباهت‌های چندانی به هم ندارند و به همین خاطر، حفظ تعادل در این پروژه اهمیت بالایی خواهد داشت. شباهت فیلم جدید کلونی به The Revenant تصادفی نیست، چون مارک ال. اسمیت، نویسنده این فیلم، نگارش فیلمنامه The Midnight Sky را نیز بر عهده دارد.

فلیسیتی جونز در فیلم The Midnight Sky

جرج کلونی در این فیلم در نقش شخصیتی به نام «آگوستین» ظاهر می‌شود. او یک دانشمند مبتلا به سرطان است که به همراه دختربچه‌ای به نام «آیریس» در یک سیاره یخ‌زده زندگی می‌کند. از قرار معلوم، در سیاره زمین یک حادثه سهمگین رخ داده و همه چیز نابود شده است. در این شرایط، گروهی از فضانوردان تصمیم می‌گیرند که به زمین برگردند، اما آگوستین تلاش می‌کند که جلوی آنها را بگیرد. بازیگرانی چون فلیسیتی جونز، کایل چندلر، دمیان بیچیر، دیوید اویلوو و تیفانی بون در نقش فضانوردان بازی می‌کنند.

کلونی طی توضیحاتی که در مورد فضای این فیلم ارائه کرد، گفت که حال و هوای پساآخرالزمانی آن شباهت‌های زیادی به دنیای واقعی دارد. او توضیح داد: «در گذشته مواردی مثل همه‌گیری ویروس کرونا و آتش‌سوزی‌های گسترده ساحل غربی امریکا وجود نداشتند. تصویری که ما از سیاره زمین در این فیلم نشان داده‌ایم، فرق چندانی با تصاویر ماهواره‌ای که امروز از ساحل غربی می‌بینیم ندارند. این یک داستان علمی-تخیلی است و متاسفانه هر چه به جلوتر می‌رویم، بیشتر به واقعیت شبیه می‌شود.»

کایل چندلر در فیلم The Midnight Sky

در بخش‌هایی از داستان این فیلم، آگوستین و آیریس مجبور می‌شوند برای رساندن خودشان به یک رصدخانه و ارسال سیگنال به سفینه فضایی، سفری کوتاه را آغاز کنند. اما شرایط جوی سیاره بسیار بد است و گازهای سمی موجود در هوا، نفس کشیدن را دشوار می‌کنند. کلونی می‌گوید که در این لحظات، فیلمش شباهت‌های بیشتری به The Revenant پیدا می‌کند. در سوی دیگر ماجرا، گروه فضانوردان برای رفتن به سمت زمین عازم شده‌ و حتی یک راه میانبر هم پیدا کرده‌اند. حضور در فیلمی مثل Gravity، تجربه کلونی برای پشت سر گذاشتن چالش‌های کارگردانی این فیلم فضایی را افزایش داده است و به همین خاطر می‌توان به موفقیت The Midnight Sky امیدوار بود.

کلونی درباره تجربه‌اش در فیلم Gravity می‌گوید: «یکی از چیزهایی که از کار کردن با آلفونسو کوارون یاد گرفتم، این بود که وقتی در یک محیط بی‌جاذبه هستیم، شمال، جنوب، شرق و غرب وجود ندارند. همه این جهت‌ها در فضا بی‌معنی هستند. در چنین شرایطی، بالا و پایین هم معنی ندارد. بنابراین دوربین می‌تواند وارونه باشد و شخصیت‌ها هم می‌توانند وارونه باشند. البته این کار را دشوار می‌کند، چون شما باید به‌طور پیوسته دوربین را بچرخانید و امیدوار باشید که مخاطب سرگیجه نگیرد. آلفونسو این کار را به زیبایی انجام داد.»

فیلم The Midnight Sky قرار است در ماه دسامبر ۲۰۲۰ از شبکه نتفلیکس پخش شود.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده