// یکشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵

شایعه: درآمد پخش فیلم Mulan از شبکه دیزنی پلاس بیشتر از فروش Tenet بوده است

گروه آماری 7Park در گزارشی تاییدنشده توسط دیزنی ادعا می‌کند که حدودا ۹ میلیون نفر به خرید فیلم Mulan با قیمت ۳۰ دلار روی شبکه دیزنی پلاس اقدام کرده‌اند.

مطابق اخبار سینما و تلویزیون، حدودا دو روز قبل گروه 7Park Data اعلام کرد که از بین بیشتر از ۶۰ میلیون مشترک سرویس دیزنی پلاس، تقریبا ۹ میلیون اکانت به خرید «مولان» جدید با قیمت ۲۹.۹۹ دلار پرداخته‌اند. این آمار در حالی منتشر شد که نه‌تنها بسیاری از رسانه‌های معتبر سینمایی هنوز به آن اشاره‌ای نکرده‌اند، بلکه خود دیزنی هم همچنان به آن واکنشی نشان نمی‌دهد. در صورتی که این اعداد صحت داشته باشند، دیزنی توانسته با اکران خانگی فیلم «مولان» مبلغی بین ۲۶۱ الی ۲۶۵ میلیون دلار را در عرض ۹ روز کسب کند. هرچند عده‌ای باور دارند که اگر دیزنی واقعا به این درآمد افتتاحیه‌ی رکوردشکنانه در اکران خانگی دست یافته بود، حتما آن را به‌صورت رسمی اعلام می‌کرد. بالاخره فیلم Tenet مطابق آمار رسمی چند روز قبل، دو هفته پس از آغاز اکران در آمریکا به مجموع فروش جهانی ۲۰۷ میلیون دلاری دست یافت.

پس اگر واقعا دیزنی به چنین عددی رسیده باشد، باید موفقیت خود را به‌صورت رسمی اعلام کند و احتیاجی به مخفی نگه داشتن آمار اصلی ندارد. آن هم در زمانی‌که همه‌ی آمار رسمی مرتبط با اکران جهانی فیلم در کشورهایی مثل چین که قرار بود بزرگ‌ترین بازار سینمایی این فیلم باشد، منفی و نگران‌کننده هستند.

Mulan / مولان در میان مه کوهستان با شمشیر

نمی‌توان فراموش کرد که گزارش دیگری از سوی SambaTV که دیزنی به آن هم واکنشی نشان نداده است، باور دارد که فقط ۱.۱۲ میلیون اکانت به خرید فیلم Mulan با قیمت ۲۹.۹۹ دلار پرداختند؛ عددی که به مراتب پایین‌تر از گزارش گروه 7Park به نظر می‌رسد. به همین خاطر تحلیل‌گر وب‌سایت Yahoo! Finance که رسانه‌ی منتشرکننده‌ی آمار گروه 7Park Data بود، باور دارد که تصمیم دیزنی در قبال فیلم Black Widow حقیقت را درباره‌ی میزان فروش فیلم Mulan در اکران خانگی نشان می‌دهد. اگر فیلم Black Widow تأخیر خورد یا به هر شکلی فقط میل به اکران سینمایی داشت، احتمالا آمار حقیقی به اعداد منتشرشده از سوی SambaTV نزدیک‌تر هستند و اگر «بلک ویدو» اکران سینمایی را کنار گذاشت و با قیمت بسیار زیاد از دیزنی پلاس پخش شد، می‌فهمیم که واقعا آمار فروش خانگی فیلم Mulan درخشان هستند.

مطابق آمار رسمی، فیلم Mulan تا این لحظه به مجموع فروش حدودا ۴۷ میلیون دلاری در سینماهای دنیا رسیده است. این فیلم که با بودجه‌ای بالاتر از ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شد، فقط در کشورهایی روی پرده رفت که شبکه‌ی دیزنی پلاس هنوز در آن‌ها به شکل رسمی در دسترس مخاطبان قرار ندارد. همچنان رسانه‌ها منتظر انتشار آمار رسمی فروش فیلم Mulan در شبکه‌ی دیزنی پلاس توسط دیزنی هستند.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده