نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

کورتنی کاکس در ریبوت فیلم Scream حضور خواهد داشت

کورتنی کاکس که سابقه بازی در فیلم‌های Scream را دارد، برای حضور در ریبوت فیلم Scream یا «جیغ ۵» قرارداد همکاری امضا کرده است.

دو ماه پیش بود که اعلام شد دیوید آرکت، بازیگر با سابقه مجموعه Scream یا «جیغ» در فیلم ریبوت «جیغ» یا «جیغ ۵» حضور خواهد داشت. حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مشخص شده است که کورتنی کاکس در جدیدترین فیلم «جیغ» به کارگردانی دو تن از اعضای گروه رادیو سایلنس (Radio Silence) یعنی مت بتینِلی اولپین و  تایلر گیلت، بار دیگر در نقش گیل رایلی حضور خواهد داشت. 

کورتنی کاکس، این بازیگر ۵۶ ساله به دومین بازیگر از فیلم اصلی تبدیل شد که در پنجمین فیلم مجموعه «جیغ» حضور خواهد داشت. پیش از این، دیوید آرکت، همسر سابق وی که در فیلم نقش همسر شخصیتِ کاکس را بازی خواهد کرد، برای بازی مجدد در نقش کلانتر دِوِی رایلی قرارداد همکاری امضا کرده بود. قهرمانِ مونثِ فیلم اصلی یعنی نِو کمپل نیز برای بازی در Scream 5 در حال مذاکره است.

courteney Cox با پس زمینه لوگوی نتفلیکس

با اینکه اطلاعاتی چندانی از داستان فیلم منتشر نشده است اما بنابر گزارش‌ها داستان «جیغ ۵» به‌شرح «زنی به شهر پیشین خود باز می‌گردد و تلاش می‌کند مسئول رخ دادن مجموعه‌ای از جنایت‌های وحشیانه را پیدا کند.» آمده است. تیم رادیو سایلنس در بیانیه‌ای راجع به پروژه ریبوت «جیغ» به شرح زیر نوشتند:

«میزان اهمیت اثرِ وس کارون و به‌خصوص فیلم‌های «جیغ» روی ما به‌عنوان هوادار و تاثیر آن روی گروه‌مان به‌عنوان داستان نویس (قصه گو)، قابل بیان نیست. داستان‌های شگفت‌انگیز کوین ویلیامسون برای دهه‌ها ما را سرگرم کرده و تحت تاثیر قرار داده‌اند و ما از اینکه فرصت آن را به‌دست آورده‌ایم تا بخشی از جهان سینماییِ مخلوقِ وس و کوین باشیم، به‌شکل دیوانه‌واری مفتخریم. فیلمنامه فوق‌العاده جیمی و گای به ریشه‌ها وفادار است و ما برای ساختن فصل [فیلم] بعدی مجموعه «جیغ» بسیار خوشحالیم.»

تهیه فیلم «جیغ ۵» برعهده جیمز وندربیلت از شرکت Project X Entertainment خواهد بود، این چهره همچنین به‌همراه گای بوسیک وظیفه نگارش فیلمنامه «جیغ» را برعهده دارد. علاوه‌بر جیمز، پاول نیستاین و ویلیام شراک از طرف شرکت فیلمسازی Spyglass، نویسنده فیلم اصلی یعنی کوین ویلیامسون و چاد ویللا، دیگر عضو گروه رادیو سایلنس تهیه فیلم جدید «جیغ» را برعهده خواهند داشت.

اولین فیلم Scream در سال ۱۹۹۶ اکران شد و با احیای یکی از سبک‌های قدیمی فیلم‌های ترسناک، توانست به پرفروش‌ترین فیلم اسلشر تاریخ تبدیل شود، رکوردی که البته در سال گذشته با ریبوت «هالووین» شکسته شد. موفقیت فیلم اول، باعث به وجود آوردن مجموعه‌ فیلمی شد که پس از قسمت اول، سه دنباله دیگر داشت. اولین فیلم از این سه دنباله، همچون فیلم اصلی موفق بود اما دو فیلم بعدی، نه در حیث نظر منتقدان و نه در گیشه آن موفقیت‌ها را تکرار نکردند. 

Scream

یک‌بار نیز پس از مدت‌ زیادی کشمکش برای ساخت قسمت جدیدی از مجموعه «جیغ»، MTV دست به ساخت سریالی اقتباسی از «جیغ» زد. دو فصل اول این سریال با استقبال طرفداران مواجه شدند اما فصل سوم برای ساخت نسخه‌ای ریبوت به VH1 سپرده شد که نقدها و بازخوردهایی منفی دریافت کرد اما بااین‌حال در زمینه امتیازات، کمی از فصل دوم بهتر عمل کرد. 

مجموعه «جیغ» دومین مجموعه بزرگی است که Spyglass دست به ریبوت آن زده است، این استودیو علاوه‌بر «جیغ ۵»، در حال ساخت یک نسخه ریمیک از فیلم کالت، کلاسیک و ترسناکِ «برپاخیزان جهنم» (Hellraiser) ساخته کلایو باکر است که نگارش این پروژه برعهده دیوید اس. گویر است. 

نِو کمپل در فیلم اصلی «جیغ» ایفای نقش سیدنی پراسکات را برعهده داشت و در سه دنباله بعدی فیلم نیز بازی کرد، از آن زمان تاکنون، این بازیگر به چهره مجموعه «جیغ» تبدیل شده است. نِو کمپل که در حال مذاکره برای حضور در Scream 5 است، در سریال «خانه‌ی پوشالی» (House of Cards) و فیلم «قلعه‌ی در زمین» (Castle in the Ground) حضور پیدا کرده است. جدیدترین فیلم این مجموعه، فیلم «جیغ ۴» محصول ۲۰۱۱ بود که با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری به فروش جهانی ۹۷ میلیون دلار دست پیدا کرد. 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده