// پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

سینماهای چین مجوز اکران فیلم Tenet را صادر کردند

بالاخره به‌صورت رسمی اعلام شد که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی دنیا مشکلی با اکران «تنت» ندارد و سینماهای خود را آماده‌ی پخش جدیدترین ساخته‌ی کریستوفر نولان کرده است.

تصویر برعکس و صاف جان دیوید واشنگتن سیاه پوست در پوستر چینی فیلم تنت کریستوفر نولان

هیئت اکران چین با تایید بدون مشکل بودن پخش «تنت» خیال شرکت برادران وارنر را تا حدی راحت کرد؛ این یعنی فیلم Tenet هم قوانین کلی را نقض نمی‌کند و هم چین قرار نیست به خاطر مدت‌زمان طولانی این اثر جلوی اکران آن در دوران شیوع ویروس کرونا/کووید 19 را بگیرد. به همین خاطر برادران وارنر هم به‌زودی با آرامش تاریخ اکران قطعی «تنت» در همه‌ی سینماهای بازشده‌ی کشور چین را اعلام خواهد کرد. آن‌ها هنوز تاریخی برای نمایش فیلم در چین اعلام نکرده بودند.

زیرا چین این‌روزها به‌سادگی به یک فیلم طولانی‌تر از ۲ ساعت مجوز اکران نمی‌دهد. راستی شاید جالب باشد که بدانید برخلاف کل دنیا که پوسترهای فیلم سینمایی «تنت» را با عبارت Time Runs Out (وقت تمام می‌شود) به نمایش می‌گذارند، پوسترهای چینی رسمی فیلم Tenet شامل یک جمله‌ی نسبتا متفاوت می‌شوند؛ «کاری کنید که تک‌تک ثانیه‌ها به شمار بیایند و هدر نروند؛ به سینماها بیایید».

تا امروز ۴۴ درصد سینماهای چین بازگشایی شده‌اند. این سینماها با ۳۰ درصد ظرفیت خود و نصف کردن تعداد سانس‌های اکران نسبت به ادوار عادی کار می‌کنند. اما بااین‌حال در اوضاع اسفناک فعلی، فروش هفته‌ی اول سینماهای چین پس از بازگشایی امیدوارکننده بوده‌اند. «تنت» کریستوفر نولان هم که از روز ۲۶ آگست/اوت سال ۲۰۲۰ (چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۹) اکران خود را به ترتیب و به‌صورت متوالی در همه‌ی سینماهای بازشده‌ی همه‌ی کشورهای ممکن آغاز می‌کند، قطعا با اکران در چین می‌تواند به جان سالم به در بردن از این شرایط امیدوارتر باشد.

مطابق اخبار سینما و تلویزیون جدید بیرون‌آمده از هیئت اکران چین، «تنت» مدت‌زمانی ۲ ساعت و ۳۱ دقیقه‌ای دارد. چین و بریتانیا همیشه از فیلم‌های نولان استقبال جالبی کرده‌اند. مثلا «دانکرک» در چین ۵۱ میلیون دلار درآمد داشت و «اینتراستلار» توانست در سینماهای این کشور به ۱۲۲ میلیون دلار برسد. فیلم The Dark Knight Rises و «اینسپشن» هم به ترتیب در چین ۵۲.۸ و ۶۸.۴ میلیون دلار درآمد داشتند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده