// جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

مولان تا اطلاع ثانوی تاخیر خورد؛ فیلم های آواتار و جنگ ستارگان دیرتر اکران می‌شوند

دیزنی با ایجاد تاخیری اساسی در جدول اکران فیلم‌های خود عملا نگرانی‌های سینماروها را افزایش داد. مثلا مطابق این تاخیرات، دیگر فیلم جدید وس اندرسون در سال ۲۰۲۰ میلادی اکران نخواهد شد.

دیزنی نه‌تنها تقریبا تمام جدول اکران خود را با یک خبر زیر و رو کرد، بلکه عملا روی این نکته هم تاکید داشت که در هیچ‌کدام از روزهای آتی، هیچ‌کس نباید از شنیدن اخبار جدید درباره‌ی تأخیر فیلم‌های این شرکت تعجب کند. همچنین باتوجه‌به خستگی رسانه‌ها و مخاطبان از تاخیرات مداوم برخی فیلم‌ها، دیزنی این بار نه‌تنها لایواکشن جدید و اقتباس‌شده‌ی خود از روی یک انیمیشن کلاسیک را تا اطلاع بعدی عقب انداخت، بلکه فیلم هنری مورد انتظار وس اندرسون را هم به‌طور کامل از جدول اکران خارج کرد.

تغییرات گسترده‌ی دیزنی در جدول اکران فیلم‌های خود را می‌توان در ۱۱ بخش طبقه‌بندی کرد. هرچند که همه‌ی فیلم‌ها می‌توانند باز هم تأخیر بخورند

در همین حین مدیر اجرایی دیزنی نیز مجددا تاکید داشت که شرکت واقعا به «تنت»، تصمیمات بعدی نولان و برادران وارنر و میزان فروش آن فیلم نگاه می‌کند و سپس به تصمیم‌گیری نهایی می‌پردازد. سینماهای زنجیره‌ای بزرگ مانند ریگال و AMC هم از این خبر جدید ناراحت هستند و بیشتر از قبل انتظار تایید نهایی اکران «تنت» در تمامی سینماهای ممکن را می‌کشند.

البته یکی از تحلیل‌گرهای شناخته‌شده می‌گوید دیزنی در هر حالت می‌خواهد فیلم Mulan را در کریسمسی که چند ماه دیگر از راه می‌رسد، روی دیزنی پلاس قرار دهد و به همین خاطر هر طور که باشد، فیلم را به سینماها می‌فرستد. همچنین گفته می‌شود که باتوجه‌به شانس بالای «مولان» در چین، احتمالا این فیلم هم راه Tenet را در پیش می‌گیرد و اکران در آمریکا را در اولویت آخر قرار می‌دهد؛ تا بتواند سودآوری را از کشورهای خارجی شروع کند.

فیلم آواتار 2 جیمز کامرون با تمرکز روی چشم های سبز در صورت آبی موجود فضایی

۱- خط خوردن تاریخ اکران فیلم Mulan؛ «مولان» فعلا تاریخ اکران ندارد و مشخص نیست در چه زمانی پخش می‌شود.

۲- تأخیر هر ۴ دنباله‌ی فیلم Avatar؛ «آواتار»های جیمز کامرون اکنون به ترتیب در ماه دسامبر سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۴، ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ اکران خواهند شد.

۳- تأخیر هر ۳ فیلم اصلی بعدی مجموعه‌ی Star Wars (جنگ ستارگان/چنگ‌های ستاره‌ای»؛ این ۳ فیلم حالا به ترتیب برای اکران در ماه دسامبر سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده‌اند. مطابق اخبار سینما و تلویزیون ما فقط اطلاع داریم که فیلم اول را تایکا وایتیتی می‌سازد.

۴- پخش محدود فیلم The Personal History of David Copperfield به مدت ۱۴ روز تأخیر خورد؛ این فیلم حالا در تاریخ جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۹ (۲۸ آگست/اوت ۲۰۲۰) اکران می‌شود.

یک پسر با دست گچ گرفته و دختری با موهای بلوند در فیلم نیو میوتنتز دیزنی

۵- فیلم‌های New Mutants در ۲۸ آگست/اوت ۲۰۲۰ و The King’s Man در ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ به همراه «بلک ویدو» (Black Widow) در ۶ نوامبر و Deep Water در ۱۳ نوامبر، هنوز تاریخ اکران خود را تغییر نداده‌اند. انیمیشن Soul (روح) پیکسار هم در ۲۰ نوامبر اکران می‌شود و Free Guy در ۱۱ دسامبر و West Side Story استیون اسپیلبرگ در ۱۸ دسامبر می‌خواهند کار باکس‌آفیس ۲۰۲۰ را تمام کنند. ولی واقعیت آن است که تک‌تک فیلم‌های نام‌برده هم شانس تأخیر خوردن تا اطلاع ثانوی را دارند. در حقیقت اکنون فقط می‌توان به اکران فیلم‌هایی در سال ۲۰۲۰ امیدوار بود که از ۲ ویژگی به‌خصوص برخوردار باشند؛ اول آن که انقدر بزرگ باشند که نتوان آن‌ها را به‌صورت مستقیم روی شبکه‌های تلویزیونی یا اینترنتی پخش کرد و دوم آن که شانس بالایی برای کسب درآمد در خارج از خاک آمریکا دارند. برای نمونه تحلیل‌گرها می‌گویند «تنت» و «بلک ویدو» بیرون از آمریکا هم موفق خواهند بود. ولی فیلم Dune فقط در حالتی اکران می‌شود که همه‌ی سینماهای آمریکا امن شده باشند.

۶- همان‌گونه که گفتیم، فیلم‌هایی که نه در بازار خانگی و نه در کشورهای خارجی شانسی برای فروش ندارند، زودتر و جدی‌تر از همه تأخیر می‌خورند. به همین خاطر فیلم The French Dispatch، اثر جدید و پرستاره‌ی وس اندرسون از جدول اکران خارج شد. این فیلم فعلا هیچ تاریخ اکرانی ندارد و فقط پس از امن شدن کامل سینماهای آمریکا اکران می‌شود؛ اتفاقی که ممکن است تا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی هم رخ ندهد.

فیلم The French Dispatch با نمایش دل تورو و بازیگر زن برنده نخل طلا جشنواره کن در پشت میله های زندان

۷- فیلم The Empty Man دیگر نه ۷ آگست/اوت که در ۴ دسامبر ۲۰۲۰ اکران می‌شود.

۸- تاریخ اکران فیلم Death on the Nile از ۹ اکتبر ۲۰۲۰ به ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ منتقل شد.

۹- فیلم Antlers تا تاریخ ۱۹ فوریه‌ی ۲۰۲۱ تأخیر خورد.

۱۰- تأخیر اساسی و بلند فیلم جدید ریدلی اسکات؛ The Last Duel با بازی آدام درایور، بن افلک و مت دیمون قرار بود در هشتمین روز از اولین ماه سال ۲۰۲۱ اکران شود. ولی اکنون برای اکران در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

۱۱- دیزنی در روز ۱۷ دسامبر سال ۲۰۲۱ که پیش از این تاخیرات اساسی به «آواتار ۲» تعلق داشت، یک فیلم لایو-اکشن را اکران می‌کند؛ فیلمی که هنوز معرفی هم نشده است. همچنین ۲ فیلم ناشناخته از استودیوهای قرن ۲۰ دیزنی هم برای اکران در تاریخ‌های ۱ اکتبر ۲۰۲۱ و ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده‌اند. باید امیدوار باشیم که در آینده خبر تأخیر فیلم‌های معرفی‌نشده و ناشناخته منتشر نشود!

تحلیل‌گرها می‌گویند به خاطر کرونا/کووید 19 فقط فیلم‌های واقعا بزرگی در سال ۲۰۲۰ اکران می‌شوند که در بازارهای سینمایی خارج از خاک آمریکا هم شانس قابل توجهی داشته باشند و همزمان اصلا نشود آن‌ها را در بازار خانگی پخش کرد

از بین همه‌ی این فیلم‌ها بدون شک اثری که بیشترین شانس برای پذیرش تلخ تأخیر دوباره را دارد، «نیو میوتنتز» است؛ فیلمی که خود سازندگان آن هم دیشب در پنل کامیک-کان، به شوخی روی وجود احتمال عقب افتادن مجدد آن تاکید کردند.

از بین همه‌ی این تاخیرات جدید در تاریخ اکران فیلم‌های گوناگون، کدام مورد بیشتر از همه شما را ناراحت کرد؟


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده