// دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۲

تاریخ اکران فیلم Tenet تا اطلاع ثانوی تاخیر خورد؛ احتمال پخش در همه کشورها به جز آمریکا

شرکت برادران وارنر گفت باتوجه‌به رشد قابل‌توجه تعداد افراد مبتلاشده به کرونا در ایالات متحده‌ی آمریکا، امکان اکران «تنت» در این کشور وجود ندارد و آن‌ها به‌زودی تاریخ جدیدی را برای پخش جهانی فیلم اعلام می‌کنند.

تاریخ قطعی اکران فیلم Tenet در بازارهای سینمایی ممکن، به‌زودی اعلام می‌شود

مطابق بیانیه‌ی رسمی برادران وارنر، استودیو سازنده‌ی «تنت» (Tenet)، این فیلم از جدول اکران فیلم‌های آینده برادران وارنر خارج شده و طی روزهای آتی برنامه‌ی اکران جدید فیلم تنت را اعلام می‌کند. این برنامه دیگر نیازی به تعلیق ندارد و به احتمال زیاد، به هر شکل ممکن اجرا می‌شود. زیرا مطابق آن فیلم دیگر به‌صورت همزمان در همه‌ی نقاط دنیا اکران نخواهد شد و حتی اگر لازم باشد، به سینماهای همه‌ی کشورها غیر از آمریکا می‌رود. داخل آمریکا هم وضعیت براساس دستورها روزانه شکل می‌گیرد. مثلا اگر در تاریخ اعلام‌شده، تنها ۴ ایالت آمریکا اجازه‌ی باز کردن سالن‌های سینما را داشته باشند، «تنت» هم در آن ۴ ایالت اکران خود را شروع می‌کند تا نوبت به مابقی ایالات و شهرها برسد.

توبی امریخ، سخن‌گوی قسمت تولید آثار سینمایی شرکت برادران وارنر می‌گوید: «در طول ماه‌های اخیر ما به این اندیشیده‌ایم که چه‌طور می‌توانیم فیلم‌های خود را به موفقیت حداکثری برسانیم. البته دغدغه‌ی بزرگ دیگری هم وجود دارد؛ رساندن فیلم‌های جدید به زنجیره‌های سینمایی که به‌شدت در وضعیت مالی فعلی، نیازمند اکران هر اثر ممکن هستند. به همین خاطر برادران وارنر بسیار زود تاریخ جدید اکران فیلم Tenet را اعلام می‌کند.

ما می‌خواهیم دنیا این فیلم کاملا اورجینال را به تماشا بنشیند. اما دیگر اوضاع متفاوت با قبل خواهد بود و قرار نیست شرکت به اکران فیلم در یک روز مشخص در همه‌ی بازارهای سینمایی موجود اهمیت بدهد. ما «تنت» را در سریع‌ترین زمان ممکن و در تمام سینماهای در دسترس اکران می‌کنیم. ولی برخی از مخاطبان باید برای کاهش خطر همه‌گیری ویروس کرونا/کووید 19 در منطقه‌ی خود منتظر بمانند».

سالن سینما با صندلی های قرمز در مقابل تصاویر مولان، تنت و واندر وومن 1984

شرکت برادران وارنر تاریخ اکران فیلم The Conjuring 3 را هم به تعویق انداخت. این فیلم ترسناک حالا به‌جای اکران در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ (جمعه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۹)، اکنون در تاریخ ۴ ژوئن/جون ۲۰۲۱ (۱۴ خرداد ۱۴۰۰) روی پرده‌های نقره‌ای می‌رود. اما فعلا استودیو برنامه‌ای برای تعویض تاریخ اکران دو فیلم Dune و «واندر وومن 1984» که برای ۳ ماه پایانی ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده‌اند، ندارد.

استودیو حتی اگر پخش «تنت» کریستوفر نولان در بسیاری از شهرها به خاطر کرونا/کووید 19 ناممکن باشد، در همه‌ی مکان‌های موجود اکران آن را آغاز می‌کند

مطابق نظرات تحلیل‌گرها، سالن‌های سینما در برخی از شهرهای بسیار بزرگ آمریکا همچون نیویورک و لس آنجلس تا انتهای سال ۲۰۲۰ میلادی باز نخواهند شد. به همین خاطر و باتوجه‌به وضعیت فعلی، برخی از بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی دنیا دیرتر از همگان موفق به دریافت چند فیلم مورد انتظار می‌شوند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده